اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رفتار و گفتار مسئولان یکی نیست/ طبق قانون وزرا و رییس جمهور باید لیست اموال‌شان را ارائه کنند

رفتار و گفتار مسئولان یکی نیست/ طبق قانون وزرا و رییس جمهور باید لیست اموال‌شان را ارائه کنند
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم در جریان قرار بگیرند و ناظر باشند، کمتر دچار فساد می‌شویم. هرچه مردم را از صحنه تصمیمات دورتر کنیم و در جریان امور نباشند، فساد بیشتری هم رخ خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدصالح جوکار در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: اعلام اموال توسط مسؤولین یک قانون است. یک امر قانونی است که قانون‌گذار صلاح دیده که نسبت به میزان اموال و افزایش قبل از مسؤولیت و بعد از مسؤولیت آن توسط مسؤولین سطوح بالای مدیریتی ورود کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به نامه 167 تن از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و درخواست از وی جهت اعلام اموال کابینه پیشنهادی، افزود: پیشنهادی که اخیرا داده شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهورهمزمان که وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، لیست اموال‌شان را هم اعلام کند، پیشنهاد خیلی خوبی بود، در واقع حرکت نو و مناسبی بود. اگر این کار صورت می‌گرفت خیلی خوب بود و موجب شفافیت می‌شد.

,

جوکار با اشاره به بحث شافیت و اهمیت آن گفت: به طور کلی شفافیت در مسائل مختلف و به ویژه در مسائل مالی، بسیار برای مردم ما اهمیت دارد و موجب اعتماد آن‌ها به مسؤولین می‌شود و در دوره کنونی نیز اعتماد مردم به وزاری دولت افزایش پیدا می‌کرد.

,

نماینده سابق مردم یزد در مجلس اضافه کرد: در شرایط فعلی هم انتظار این است که حالا که دولت تا کنون اموال وزرا و دولت‌مردان را به طور عمومی اعلام نکرده، طبق قانون حداقل لیست اموال‌شان را به قوه قضائیه ارائه کنند و آن چیزی که قانون خواسته را انجام دهند.

,

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: البته بهتر این است که عموم مردم در جریان میزان اموال وزرا قرار بگیرند، تا متوجه شوند که اوضاع زندگی مسؤولین و وزرا به چه شکل است. وقتی مسؤولین ساده‌زیست باشند و مردم هم در جریان این ساده‌زیستی آن‌ها قرار بگیرند، به نفع خود وزرا و مسئولین امر خواهد بود.

,

جوکار با تأکید بر ماهیت اسلامی نظام گفت: وقتی مسئولین کشور و دولت‌مردان می‌گویند الگوی ما در نظام اسلامی ائمه اطهار هستند، قدر مسلم این است که به تبع چنین ادعایی، باید طوری عمل کنند که به معنای واقعی ترویج دهنده دین باشند، نه اینکه خدای ناکرده عامل تخریب دین و مکتب و الگوهای دینی باشند.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به لزوم یکی بودن حرف و عمل مسؤولین، اظهار داشت: پذیرفتی نیست که از یک طرف بگوییم الگوی ما ائمه اطهار هستند و از سوی دیگر خلاف ایده و رویکرد نظری و عملی آن‌ها اقدام کنیم. این عدم تطبیق رفتارهای مسئولین با الگوها موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود و در واقع باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود. به هر حال طبیعی است که مردم انتظار دارند رفتارها و اقدامات عملی مسئولین با شعارها و ادعاهای آن‌ها همخوانی داشته باشد.

,

وی با اشاره به تاکیدهای مکرر دولتی‌ها و به ویژه شخص رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نباید جیزی را از مردم پنهان کرد، گفت: آنچه که گفته می‌شود و آنچه که عمل می‌شود با هم متفاوت است. امیدواریم گفته‌ها و رفتارهای عملی مسؤولین با هم یکی شود.

,

جوکار همچنین گفت: اگر می‌گوییم شفاف سازی، در تمام زمینه‌ها باید مردم مورد اعتماد باشند و با آن‌ها خیلی رو راست  و یکدل باشیم. آنچه که امروز در گفتارمان است در عمل‌مان هم باشد؛ که یک نمونه آن همین بحث شفاف‌سازی اموال برای مردم است.

,

نماینده سابق مردم یزد با اشاره به نقش مردم در مقابله با فساد گفت: البته در مسائل مختلف در سطوح گوناگون نمونه‌های زیادی وجود دارد که اگر مردم در جریان قرار بگیرند و در واقع خود مردم ناظر باشند، کمتر دچار فساد می‌شویم. قدر مسلم این است که ما هرچه مردم را از صحنه تصمیمات دورتر کنیم و در جریان امور نباشند، فساد بیشتری هم رخ خواهد داد.

,

انتهای یپام/س*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه