اخبار داغ

معاون فرماندار اردستان:

۷۰درصد سالمندان اردستان زیر پوشش بهزیستی هستند/ اردستان از شهرهای پیر استان اصفهان است

۷۰درصد سالمندان اردستان زیر پوشش بهزیستی هستند/ اردستان از شهرهای پیر استان اصفهان است
کیانی معاون فرماندار اردستان با توجه به آمار بالای ۷۰ درصدی سالمندان اردستان که زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود: شرکت خدماتی در منزل از نیازهای اردستان بوده که افرادی با درخواست و گرفتن مجوزهای لازم می توانند فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛ محمد تقی کیانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سالمند، اظهار کرد: همانطور که در احادیث و روایات هم نقل شده، تکریم سالمند بر همه واجب و لازم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

معاون فرماندار اردستان گفت: سالمندان افرادی هستند که طبق قانون اساسی سن آنها از ۶۰ سال گذشته باشد و از نظر توانایی مالی به چند دسته تقسیم می شوند.

,

وی افزود: دو خانه سالمند در اردستان وجود دارد که یکی در شهر زواره با ۲۵ سالمند خانم فعالیت دارد و دیگری هم خانه سالمندان اردستان که توسط خیران در حال ساخت است.

,

کیانی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای نگهداری سالمندان پنج میلیون و ۱۰۰ هزار ریال هزینه می کند، تصریح کرد: شهریه هر نفر در خانه سالمندان اردستان نزدیک به ۱۰ میلیون ریال بوده که همه بصورت رایگان انجام می شود.

,

معاون فرماندار اردستان تاکید کرد: قانون، تامین اجتماعی و بیمه سلامت را مکلف کرده تا نسبت به سالمندان خدماتی را ارائه کند که به همین منظور نیز شهرداری ها هم باید برای رفاه سالمندان امکاناتی را فراهم کنند.

,

وی با توجه به اینکه در سال گذشته جلسه شورای سالمندان انجام و تصمیماتی هم اتخاذ شده اما کافی نبوده و برای این قشر از جامعه جای کار زیاد است که باید ارگانها و اداره ها در این زمینه کمک کنند.

,

کیانی با اشاره به آمار ۹/۸ درصدی سطح کشور افزود: این آمار در استان اصفهان ۹/۱۰درصد و اردستان ۵/۱۷ درصد بوده که بیشترین جمعیت سالمند را به خود اختصاص داده و از شهرستانهای پیر استان محسوب می شود.

,

معاون فرماندار اردستان با اشاره به این موضوع که سالمندان افرادی هستند که نیاز دارند تا از انزوا خارج شوند، تصریح کرد: اردستان هفت هزار و ۲۶۳ سالمند دارد که نسبت به شهرهای استان بیشترین آمار سالمند را دارد.

,

وی با توجه به آمار بالای ۷۰ درصدی سالمندان اردستان که زیر پوشش بهزیستی هستند، افزود: شرکت خدماتی در منزل از نیازهای اردستان بوده که افرادی با درخواست و گرفتن مجوزهای لازم می توانند فعالیت کنند.

,

کیانی همچنین گفت: آمار سالمندان اردستان نگران کننده بوده و در سال ۹۰ شش هزار و ۵۱۲ نفر بوده که در حال حاضر به هفت هزار و ۲۶۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

,

معاون فرمانداری اردستان با توجه به اینکه هر چقدر آمار سالمندان بیشر شود چتر حمایتی تامین اجتماعی و ارگانهای خدمات رسان باید بیشتر شود افزود: این روند بار مالی را برای دولت و خانواده ها در بر دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه