اخبار داغ

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان:

استفاده از کارگران بیگانه، معادل ٥ برابر کارگر ایرانی جریمه می شوند

استفاده از کارگران بیگانه، معادل ٥ برابر کارگر ایرانی جریمه می شوند
محمدحسینی رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان گفت: موضوع استفاده از کارگران بیگانه (افاغنه) در تعاونی ها و شرکت های خدماتی، تولیدی و صنعتی تنگستان را پیگیری و بشدت برخورد می کنیم، که جریمه آن معادل ٥ برابر کارگر ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما،محمد علی محمدحسینی رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان در نشست با اصحاب رسانه گفت: با عنایت ویژه فرماندار، مبلغ ٣٠٠ میلیون تومان برای احداث مرکز تحقیقات، حفاظت فنی و بهداشت کار تنگستان، در اعتبارات کمیته برنامه ریزی سال ٩٦ مصوب شد، که از ایشان بابت این اقدام ارزشمندشان تشکر ویژه ای دارم

وی افزود: زمین احداث ساختمان جدید اداره، جنب مسکن مهر و ساختمان جدید اداره گاز شهرستان می باشد.

محمدحسینی ادامه داد: سال گذشته موضوع بیمه لنج داران بخش دلوار، به مشکل بزرگی برای ما تبدیل شده بود، که با تدبیر استاندار محترم، تمام افراد مشغول در لنج ها دارای قرارداد و بیمه شدند.

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان اظهار داشت: بیشتر بیمه شدگان ما، بدلیل تعدد لنج داران و ملوانان و وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی در بخش دلوار هستند، که بیمه شدگان بخش دلوار تقریبن دو برابر بیمه شدگان بخش مرکزی می باشند.

وی گفت: سال قبل حدود ٨٦ پرونده شکایت کارگران را داشتیم که اصل را بر سازش بین کارگر و کارفرما گذاشتیم، تا هم کارگران بیکار نشوند و هم کارفرما ضرری نبیند و سال قبل توانستیم ١٦ تعاونی را در شهرستان به ثبت برسانیم.

محمد علی محمدحسینی رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان تصریح کرد: طرح اشتغال ما برای سال جدید، طرح "کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی" است. دانشجویانی که ٥ سال از گرفتن مدرک شان گذشته باشد و به مدت ٦ ماه در مراکز خدماتی، صنعتی و تولیدی مشغول شوند، یک سوم دستمزد و حقوق انها را دولت می پردازد و حدود ٤٠ درصد بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

محمدحسینی خاطر نشان کرد: اداره کار در مراسمات و برنامه های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی شهرستان، همیشه یک پای ثابت کار بوده است.

وی ادامه داد: موضوع استفاده از کارگران بیگانه (افاغنه) در تعاونیها و شرکتهای خدماتی، تولیدی و صنعتی تنگستان را پیگیری و بشدت برخورد می کنیم، که جریمه آن معادل ٥ برابر کارگر ایرانی است.

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی تنگستان افزود: شرکتهای پیمانکاری که در شهرستان مشغول میشوند، موظف اند به حز وسایل و تجهیزات که می بایست از خودشان باشد، از نیروهای کار بومی شهرستان استفاده کنند.

محمد علی محمدحسینی اظهار داشت: پارس جنوبی بیشتر نیروهای ماهر و متخصص را می پذیرد، با این حال طی رایزنی هایی که با پارس جنوبی داشتیم، قول داده اند که در صورت اقدام به جذب نیرو از استان، با توجه به درصد بالای بیکاری در تنگستان، سهم ویژه ای برای جوانان جویای کار شهرستان، در نظر بگیرند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تنگستان نما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه