اخبار داغ

دبیر چهل و هشتمین همایش کنفرانس ریاضی ایران خبر داد:

برگزاری چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران در همدان/رونمایی از تندیس مریم میرزا خانی ریاضیدان نابغه ایرانی

برگزاری چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران در همدان/رونمایی از تندیس مریم میرزا خانی ریاضیدان نابغه ایرانی
دبیر چهل و هشتمین همایش کنفرانس ریاضی ایران از برگزاری این کنفرانس برای نخستین بار در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد و گفت: در افتتاح این کنفرانس از تندیس مرحوم مریم میرزا خانی اسطوره و ریاضیدان نابغه ایرانی رونمایی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ اسماعیل فیضی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کنفرانس برای چهل و هشتیمن بار در ایران برگزار می شودخاطر نشان کرد:از دهه ۵۰اولین کنفرانس ریاضی ایران پایه گذاری و یک سال پس از آن نیز انجمن ریاضی پایه گذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات با با اشاره به اینکه کنفرانس ایران بطور مداوم حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز پا بر جا بوده است عنوان کرد: از اهداف این کنفرانس فرهنگ سازی علمی و هدایت علم ریاضیات در کشور است.

,

 

,

وی با بیان اینکه ریاضیات ۹۴شاخص دارد تصریح کرد:۱۶محور در کنفرانس ریاضی طراحی و این مهم را در ۱۶کنفرانس پایه گذاری می کنیم.

,

 

,

*ریاضیات ایران رده چهارم جهان را به خود اختصاص داده است

,

فیضی با تاکید بر اینکه در کشور هرساله ۱۵یا۱۶بار کنفرانس ریاضی برگزار می شود یادآور شد: کنفرانس ریاضیات ایران در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه ریاضیات یک فضای کتابخانه ای دارد افزود: در این راستا شاهد رشد خوبی بوده ایم.

,

 

,

فیضی با اشاره به اینکه چهل و هفتمین کنفرانس ریاضیات ایران در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شده است اظهار کرد: بنابر در خواست گروه ریاضی دانشگاه بوعلی سیناو همچنین موافقت انجمن ریاضی ایران این دوره از کنفرانس ریاضیات در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می شود.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه شهر همدان یک شهر توریستی و گردشگری است و باید در این راستا نیز سرمایه گزاری های ویژه ای در بخش های گردشگری وعلمی انجام شود تاکید کرد:‌ از نظر فرهنگی و علمی همدان می تواند یک میزبان و پایتخت خوب برای کشور باشد.

,

 

,

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران با اعلام اینکه می توان همدان را به پایگاه تحقیقات علمی، فرهنگی و گردشگری تبدیل کرد خاطر نشان کرد: این در حالی است که در این راستا همدان هم رتبه علمی دارد و هم دانشگاه بوعلی جزء۱۰دانشگاه برتر کشور است به گونه ای که می تواند نقش یک پایلوت علمی و فرهنگی را در غرب کشور ایفا کند.

,

 

,

وی در ادامه یادآور شد: سایت این کنفرانس از آبان ماه سال ۹۵ فعال ودر این خصوص شروع به اطلاع رسانی  کرده است.

,

 

,

فیضی با بیان اینکه طبق قوائد وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنفرانس های بین المللی باید دو ویژگی از جمله همراهی یک موسسه علمی خارج از کشور از کنفرانس و نیزخارجی بودن۲۰درصد از شرکت کننده ها را باید دارا باشد خاطر نشان کرد: در این راستا متاسفانه موفق به اخذ مجوز بین المللی چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران نشدیم.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه در ریاضیات دو نوع نگاه تخصصی و علمی وجود دارد تصریح کرد: ریاضیات یک پاسخ چراگونه در ذهن فرد ایجاد و مانع از انجام هرکاری می شود به گونه ای که افراد را با قوانین آشنا می سازد.

,

 

,

فیضی با اشاره به اینکه اگر ذهن منطقی باشد ارتباط قانونی با اجتماع نیز برقرار می شود خاطر نشان کرد: در این راستا ریاضی را در شاخصه های مختلفی بررسی کرده ایم.

,

 

,

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات ایران در این راستا از ارسال ۱۰۰۰مقاله به دبیر خانه کنفرانس خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۰۰مقاله را به صورت شفاهی و پوستر پوشش خواهیم داد.

,

 

,

وی در ادامه افزود: در بخش تخصصی  به دلیل بالا بردن سطح سخنرانی ها از بیش از ۸۰نفر از اساتید کشور، اساتید ایرانی خارج از کشور و نیز از چندین استاد مطرح دنیا در شاخه ریاضیات دعوت بعمل آمده است که از روز شنبه وارد استان می شوند.

,

 

,

فیضی به مرحوم مریم میرزا خانی الگوی بزرگ ریاضی جهان اشاره کرد و گفت:  اولین مدال ریاضیات ایران توسط این بانوکسب شده است.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در افتتاح این کنفرانس از تندیس چهره ی این ریاضیدان نابغه ایرانی تقدیر می شود گفت: در این راستا با استاد کار های دهکده ی جهانی سفال ارتباط برقرار و استاد به رغم کار طراحی و تندیس این بانوی ریاضیات را عهد دار شدند.

,

 

,

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات با تاکید بر اینکه امثال مرحوم مریم میرزا خانی در کشور زیاد است گفت: در رشته های فیزیک و ریاضی و مهندسی چهره های عمیقی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

*برگزاری اولین نشست انجمن بانوان ایران در شاخه ریاضیات در همدان

,

فیضی با اشاره به اینکه بخش ریاضی دنیا به اروپا اختصاص دارد افزود : در این راستا پیش نهادی از سوی اروپا مبنی بر فعال شدن شاخصه ی انجمن بانوان ریاضیدان در انجمن ریاضی ارائه شده است و  این در حالی است که اولین نشست انجمن بانوان ایران در شاخه ریاضی در۳۰مرداد ماه در همدان با حضور چهر ه های بزرگ کشور  برگزار می شود .

,

 

,

وی تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس ریاضیات را ۷۰نفر اعلام کرد و یادآور شد: یک نشست کارآفرینی با حمایت صندوق کارآفرینی امید نیز برگزار می شود.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۱۲پنل موازی سخنرانی خواهیم داشت گفت: این سخنرانی ها در دو سالن آمفی تئاتر ،۴کلاس۸۰نفره،یک سالن سینما و سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار  می شود

,

 

,

دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضیات با ابراز تاسف برای یکسری از دستگاه ها از جمله بانک ها گفت: بانک ها نخواستند تبلیغات خود را در راه علم و فرهنگ پیش ببرند.

,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از بخش های اصلی بودجه از ثبت نام افراد تامین می شود گفت: در این راستا هزینه ثبت نام افراد را ۱۰تا۱۵درصد نسبت به سال گذشته کاهش داده ایم.

,

 

,

فیضی  در ادامه اضافه کرد: هزینه ثبت نام را برای دانشجویان عضو انجمن ریاضی ۲۵۰هزار تومان،دانشجویان غیر از انجمن ریاضی۳۵۰هزار تومان،اساتید عضو انجمن ریاضی۳۵۰هزار تومان،اساتید غیر انجمن ریاضی۴۰۰تومان معلمان استان همدان۱۰۰هزار تومان و نیز هزینه ثبت نام برای معلمان سراسر کشور ۲۰۰هزار تومان است.

,

 

,

 

,

لازم به ذکر است: فراخوان این‌کنفرانس از ۳۱مرداد آغاز و تا ۳شهریور ماه در سالن همایش دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه خواهد داشت این در حالی است که در حاشیه کنفرانس نمایشگاهی اصیل از صنایع و سفال و ... برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه