اخبار داغ

در مانه و سملقان اتفاق افتاد؛

ارائه روزانه ۵۰۰ خدمت پزشکی و دندانپزشکی به محرومان

ارائه روزانه ۵۰۰ خدمت پزشکی و دندانپزشکی به محرومان
مسئول گروه جهادی منتظران ظهور گفت: از ۲۰ مرداد ماه ۱۱۰ داندانپزشک و پزشک گروه جهادی منتظران ظهور در روستای کالیمانی شهرستان مانه و سملقان مستقر شده اند که تا ۳۰ مرداد ماه به محرومان این شهرستان خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، جلال عادلی، مسئول گروه جهادی منتظران ظهور  در این باره اظهار کرد: برنامه تابستانی گروه جهادی منتظران ظهور که تیمی کشوری است با 100 دندانپزشک و 10 پزشک از 20 مرداد ماه در ساختمان های دهیاری، خانه بهداشت، پایگاه بسیج، مدرسه و دبیرستان روستای کالیمانی که از محرومترین روستاهای شهرستان مانه و سملقان است، استقرار یافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

عادلی افزود: این تیم تا 30 مرداد ماه برای ارائه خدمات دندانپزشکی و پزشکی در این شهرستان حضور خواهند داشت.

,

وی با یادآوری این مطلب که قبل از حضور این تیم دندانپزشکی و پزشکی، یک گروه عمرانی از این گروه جهادی به یک روستای زلزله زده این شهرستان اعزام شدند و در زمینه ساخت و ساز خدمت ارائه کردند، عنوان کرد: حال با حضور این تیم پزشکی و دندانپزشکی به این روستا، خدمات عصب کشی دندان، ترمیم دندان، پر کردن دندان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و سایر خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان ارائه خواهند داد.

,

وی افزود: برای ارائه خدمات دندانپزشکی شش یونیت دندانپزشکی در این روستا مستقر شده است.

,

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور یادآور شد: 80 درصد از پزشکان و دندانپزشکان این گروه جهادی از متخصصان و اساتید دانشگاهی کشور هستند و مابقی نیز دانشجویانی هستند که به عنوان دستیار در کنار این متخصصان و استید دانشگاهی مشغول به فعالیت شده اند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه گستره ارائه خدمات این تیم تخصصی به محرومان شهرستان مانه و سملقان است، عنوان کرد: با این وجود، هر روز بیمارانی از سایر شهرستان های خراسان شمالی به این روستا برای دریافت خدمت مراجعه می کنند.

,

وی افزود: روز گذشته یک تیم پزشکی و دندانپزشکی از این گروه جهادی را برای ارائه خدمت به روستای محمد آباد اعزام کردیم.

,

عادلی همچنین اعلام کرد: دندانپزشکان جراح این گروه جهادی نیز در شهر آشخانه مستقر خواهند شد تا در این شهر جراحی های دهان و دندان بیماران شناسایی شده را انجام دهند.

,

وی تصریح کرد: به طور کلی این تیم روزانه 500 خدمت دندانپزشکی، 150 خدمت پزشکی و 150 خدمت چشم پزشکی به بیماران مراجعه کننده ارائه داده اند.

,

وی درباره وضعیت بهداشت جسمی و دهان و دندان بیمارانی که معاینه شده اند نیز اظهار کرد: متاسفانه وضعیت سلامت و بهداشت دهان و دندان تمامی مراجعه کنندگان برایدریافت خدمات دندانپزشکی، شرایط مساعدی نداشت.

,

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور افزود: در زمینه پزشکی نیز اغلب مراجعه کنندگان مادران باردار بوده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: عده ای از بیماران نیز به علت نارحتی های چشمی که متاثر از آلودگی های محیطی بودند نیز مراجعه کرده اند.

,

وی در خاتمه درباره گلایه برخی از مراجعه کنندگان درباره عدم دریافت خدمات نیز اعلام کرد: جامعه هدف این گروه جهادی اقشار محروم هستند و این در حالی است که شماری از مراجعه کنندگان از شهرهای سایر شهرستان مراجعه کرده بودند.

,

عادلی یادآور شد: این گروه جهادی به روستاهای محروم مراجعه و بیماران را شناسایی و با ارائه برگه ای به آنان، آنها را برای دریافت خدمت به روستای کالیمانی دعوت می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه