اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

صدور 43 میلیون دلار کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی

صدور 43 میلیون دلار کالا از بازارچه های مرزی خراسان رضوی
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی چهار ماه نخست امسال در مجموع 43 میلیون دلار کالا و نیز فرآورده های نفتی از بازارچه های مرزی این استان صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رسولیان روز چهارشنبه در گفت و گو صبح توس افزود: حجم صادرات در این مدت در مجموع 100 هزار تن شامل 30 میلیون و 834 هزار و 576 دلار به وزن 73 هزار و 936 تن کالای غیرنفتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: عمده این صادرات از مرز باجگیران شامل منسوجات و کفش و از مرز دوغارون مصالح ساختمانی از جمله سیمان، ابزار آلات، فرش و محصولات کشاورزی بود. علاوه بر صادرات غیرنفتی از بازارچه ها طی این مدت 12 میلیون و 75 هزار و 459 دلار به وزن 25 هزار و 706 تن نیز صادرات نفتی صورت گرفته است.

,

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: عمده این صادرات نفتگاز است که در قالب طرح مرزنشینان و فروش در باک خودروهای افغانستانی با نرخ بین المللی فروخته شده است.

,

وی افزود: در این مدت صادرات بازارچه باجیگران به ترکمنستان 21 درصد رشد داشته و صادرات سوخت از دوغارون هم رشد قابل قبولی یافته است.

,

رسولیان ادامه داد: همچنین در این مدت 185 هزار و 628 دلار واردات به خراسان رضوی ثبت شد که وزن آن در مجموع 31 تن است. عمده این واردات از مرز باجگیران شامل مواد اولیه و خام برای تولید است.

,

خراسان رضوی 834 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و افغانستان دارد. باجگیران و دوغارون بازارچه های اصلی و فعال این استان هستند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه