اخبار داغ

گزارشی از مشکلات روستای دلازیان؛

انتظار ۵ ساله مردم دلازیان برای آسفالت کوچه های روستا

انتظار ۵ ساله مردم دلازیان برای آسفالت کوچه های روستا
۵ سال از آغاز عملیات زیر سازی برای آسفالت کوچه ها و معابر روستای دلازیان می گذرد و همچنان مردم روستا چشم انتظار محقق شدن وعده های مسئولان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار قومس؛ روستای دلازیان در 10 کیلومتری جنوب سمنان واقع شده است و مردم این روستا عمدتا به شغل کشاورزی و شتر داری مشغولند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس, روستای دلازیان در 10 کیلومتری جنوب سمنان واقع شده است و مردم این روستا عمدتا به شغل کشاورزی و شتر داری مشغولند.,

جمعیت این روستا هم مانند اکثر روستاها به تدریج بخاطر عدم وجود شغل مناسب در روستا و مهاجرت به شهر،  کم شده است.

,

میثم دامغانیان دهیار روستای دلازیان در گفتگو با خبرنگار قومس گفت: جمعیت دائمی روستای دلازیان طبق سرشماری سال 95 حدود 30 خانوار است که این تعداد  در فصل تابستان به 100 خانوار افزایش می یابد.

,

دهیار روستای دلازیان افزود: جوانان روستا تا زمانی که مجرد هستند در روستا می مانند ولی با آغاز زندگی مشترک بخاطر نداشتن شغل مناسب برای امرار معاش  مجبورند به شهر مهاجرت کنند.

,

وی با بیان اینکه زیر سازی کوچه های روستا برای آسفالت 5 سال پیش انجام شده  ولی تاکنون اقدامی برای آسفالت معابر صورت نگرفته است، اظهار کرد: زیر سازی های انجام شده بعد از 5 سال رو به خرابی رفته و با کوچکترین بارش نزولات جوی، سطح کوچه ها و معابر روستا لبریز از گل و لای  شده  و تردد مردم را با مشکل مواجه می کند.

,

دهیار روستای دلازیان بیان کرد: عملیات احداث بلوار از سمت جاده سیلو به روستای دلازیان از 2 سال پیش آغاز شده ولی عملیات اجرایی آن به کندی پیش می رود و پیشرفت قابل توجهی ندارد.

,

وی تصریح کرد: آسفالت خیابان اصلی روستا هم فرسوده شده و احتیاج به باز سازی دارد.

,

دامغانیان گفت: مردم روستای دلازیان در فصل زمستان  گندم و جو و در فصل تابستان خربزه، چغندر و ذرت می کارند و مازاد مصرف خود را برای فروش  به شهر می آورند.

,

دهیار روستای دلازیان افزود: آب شرب و کشاورزی  مورد نیاز مردم روستای دلازیان از 1 حلقه چاه و چشمه گل رودبار تامین می شود.

,

وی بیان کرد: معدن گوگرد دلازیان واقع در 25 کیلومتری جنوب روستا و تپه های تاریخی میرک در 7 کیلومتری جنوب دلازیان از آثار تاریخی این روستاست که ثبت ملی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه