اخبار داغ

بهترین سن برای بچه دار شدن

بهترین سن برای بچه دار شدن
یک متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ مادر و جنین با اشاره به بهترین سن بارداری گفت: سن نقش موثری در بارداری پرخطر برای خانم ها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه رحیمی شعرباف، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ مادر و جنین در برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به بارداری پرخطر گفت: خانم‌ها قبل از اقدام به بارداری باید به پزشک مراجعه کنند و معاینه شوند و آزمایش پاپ اسمیر را در صورتی که قبلا آن را انجام ندادند، انجام دهند و آزمایش قند خون از آنها گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: بارداری در سن بالای 35سال، BMI بالای 30، ابتلا به فیبروم و پرفشاری خون از عواملی است که خانم ها را در معرض بارداری‌های پرخطر قرار می دهد و به همین دلیل در این خانم‌ها فاصله ویزیت‌ها باید کوتاه‌تر باشد.

,

رحیمی شعرباف با بیان اینکه بارداری‌ پرخطر مربوط به مشکلات مادر یا جنین است،عنوان کرد: مادران مبتلا به بیماری‌های مزمن و لوپوس اگر باردار شوند، بارداری‌ پرخطر خواهند داشت.

,

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ مادر و جنین با اشاره به ارتباط بین سن ازدواج و بروز حاملگی‌های پرخطر تصریح کرد: خانم هایی که دیر ازدواج و اقدام به بارداری می‌کنند؛ مثلا در خانم باردار بالای 35سال، احتمال افزایش فشار و قند خون بیشتر است، باید توجه داشت که باردار شدن در سنین بالای 35 نیاز به مراقبت بیشتری دارد .

,

رحیمی شعرباف با اشاره به بهترین سن بارداری برای خانم ها گفت: بین 20 تا 30 سالگی بهترین سن بارداری است زیرا بعد از 30 سالگی میزان باروری کاهش می‌یابد.

,

وی با توصیه تزریق واکسن هپاتیت B به خانم ها پیش از بارداری افزود: درحال حاضر واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت B در برنامه کشوری وزارت بهداشت وجود دارد اما اگر کسی واکسن هپاتیت B را تزریق نکرده، توصیه به تزریق واکسن می‌شود، با این حال، در این موارد پزشک با توجه به شرایط فرد، برای او تصمیم می‌گیرد و فردی که هم واکسن هپاتیت B را نزده و هم ایمنی ندارد، باید با پزشک خود مشورت کند.

,

این متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ مادر و جنین به ارتباط بین مصرف دارو و احتمال بروز بارداری پرخطر خبر داد و گفت: مصرف برخی داروها در مادرانی که بیماری زمینه‌ای دارو دارند احتمال بارداری پرخطر را افزایش می دهد.

,

وی با اشاره به قرار گرفتن جفت در دهانه رحم به عنوان یکی از موارد بارداری پرخطر اشاره کرد و افزود: گاهی جفت، دهانه رحم را می‌بندد در این مادران اگر تا هفته 26 علامتی دیده نشود صبر می‌کنیم و درهفته 26 بارداری سونوگرافی مجدد انجام می‌شود. اگر جفت، دهانه رحم را بپوشاند، به فرد توصیه‌های لازم را متذکر می‌شویم ازجمله اینکه مادر استراحت داشته باشد و در صورت مشاهده خونریزی حتما به پزشک مراجعه کند.

,

رحیمی شعرباف یادآور شد: مادرانی که بارداری پر خطر را پشت سر می‌گذارند به طور قطع و 100 درصدی سزارینی نمی شوند اما بارداری پرخطر ممکن است در افزایش احتمال سزارین تاثیرگذار باشد، اما این‌طور نیست خانمی که فشار خون بالا دارد، حتما سزارینی شود.

,
منبع: باشگاه خبرنگاران
, منبع: باشگاه خبرنگاران]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه