اخبار داغ

تمسخر ارزش ها و نشر آن در جامعه با مجوز رسمی؛

حمایت مسئولین از رواج تفکر ضددینی/ ترویج کمونیسم در قالب ادبیات کودک!

حمایت مسئولین از رواج تفکر ضددینی/ ترویج کمونیسم در قالب ادبیات کودک!
پس از برگزاری مراسم تجلیل از کتابی سراسر توهین به مقدسات دینی، این بار نوبت به انتشار کتاب دیگری با همان رنگ و بو در ارومیه رسید!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، چندی پیش نشست تجلیل از نویسنده کتاب موهن «یاری شیرین، یاری تورش» در ارومیه برگزار شد که همراه با حواشی بسیار برای مسئولین فرهنگی و به خصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

البته این مدیرکل پس از انتشار گزارشات انتقادی از مراسم تجلیل، خود را مصون از هرگونه عیب و ایراد دانسته و از برگزاری آن ابراز بی اطلاعی کرده بود.

,

اما اکنون و پس از گذشت چندماه از آن واقعه، نوبت به انتشار کتاب دیگری به عنوان ترجمه ای از یک نویسنده معلوم الحال آذربایجانی و با محتوای توهین به مقدسات هستیم.

,

«تولکو حجه گئدیر» (روباه به حج می رود)؛ عنوان کتابی است که به نوعی ترجمه نسخه آذربایجانی آن بوده و از سوی انتشاراتی در ارومیه منتشر شده است.

,

نگارنده اصلی این کتاب منظوم و موهن، «عبدالله شائق» یکی از نویسندگان و شاعران مشهور باکو در دوره شوروی و از کمونیست های روشنفکر آن دوره است که برای کودکان سروده و اخیرا با مجوز رسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی نشر یافته است.

,

در داخل کتاب، متن منظوم و نیز تصاویر مرتبط، به تمسخر ارزش های دینی و روحانیت اسلام پرداخته شده است.

,

محتوای کلی کتاب، داستان یک روباه است که برای فریب مرغان به دهکده می رود، لذا با پوشیدن عبا و قبا و عمامه و تسبیح به دست به دهکده رفته و در محضر مرغان به توبه خود اقرار می کند، او عزیمت به حج را دستاویز خود قرار داده و به این ترتیب موفق می شود با بهره گیری از دعا و عبا و عمامه و تسبیح مرغان، که همان نماد نماد مردم ساده دل و دیندار هستند، را فریفته و با خود همراه کند و در بیابان همه را بخورد…

,

این امری عجیب است که نهادها و به خصوص مسئولان محترم فرهنگی در سایه نظامی مبتنی بر احکام و ارزش های اسلامی به مدیریت و بهره مندی از نعمت ها مشغول هستند اما نسبت به حراست از آن هیچ حساسیتی ندارند.

,

انتشار چنین کتاب هایی به زبان ترکی آذری که علاوه بر اهانت به معنویات مردم مسلمان، زبان مادری مردم شریف و متدین آذربایجان را هم به شیوه حرکت موهن پیشه وری در ۷۰ سال پیش، مورد اهانت قرار می دهد، امری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و بی تفاوت بود.

,

کتاب هایی که دین را عامل فریب مردم و روحانیت را مجری این امر نشان می دهند چطور و با چه منطقی از سوی مسئولین فرهنگی کشور اجازه انتشار می یابند و به راحتی تفکرات کمونیستی دوره شوروی را بار دیگر زنده می کنند؟!

,

آیا امروز در نظام جمهوری اسلامی که دین اسلام و روحانیت اساس نظام و رهبری آن است، نشر اندیشه های کمونیستی یک ضرورت است؟!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه