اخبار داغ

ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد

تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری گوشه‌ای از مشکلات است/ وزیر بهداشت تحمل مخالف را ندارد
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تبدیل وزارت بهداشت به وزارت‌خانه‌ای با شائبه ویژه‌خواری و رانت‌خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه 25 مرداد 96 در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و به عنوان مخالفت با  وزیر بهداشت،‌ طی سخنانی بیان داشت: اینکه آقای هاشمی وزیر توانمند، متخصص و علمی است شکی در آن نیست. منتها مواردی را گوشزد می‌کنند که زیبنده یک کارگزار جمهوری اسلامی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی از 4 هزار و 417 نفر 89 درصد موافق کارکرد ایشان نیستند. این آمار از بین همکاران خودشان که تخصص پزشکی دارند عرض می‌کنم. 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از اصول عملکرد مدیریت کارآمد و مؤثر جلب رضایت ذینفعان است. وزیر در این مورد ناکام بوده است. ویژگی‌هایی که می‌خواهم بگویم از وزیر بهداشت با توجه به این نکته است که ایشان از مسائل مالی بی‌نیاز هستند و با منت به این پست آمده‌اند.

,

ملکی تصریح کرد: ابزار ریاست سعه صدر است آقای وزیر. معتقدم شما تحمل مخالف را ندارید.این مسئله از کانال‌های مختلف اثباتی است. قضاوت و واکنش صریح نسبت به افرادی که مشکلاتی را بیان می‌کنند و خروج از تعادل این امر زیبنده کارگزار اسلامی نیست.

,

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حرمت‌شکنی در زمینه پزشکی به علت مدیریت غیراصولی و عدم تعادل با پزشکان و مراجعه کنندگان همه اینها اسنادش وجود دارد. وجود تعارض در وزارتخانه و نبود شایسته سالاری. نظام اجرا به طور کامل اجرا نشده است. در صورتی که برای جلوگیری از سرگردانی بیماران قانون ارجاع تصویب شده است اما وزارت بهداشت به صورت سلیقه‌ای از آن سر باز زد. 

,

وی اضافه کرد: یکی از دیگر مسائل وزارت بهداشت عدم اجرای طرح پزشک خانواده است و الان مجلس به دنبال اجرایی کردن آن است. به علت عدم اجرای مدیریت اصولی بر منابع مالی و توجه ویژه به جیب کسانی که درآمد میلیاردی دارند با تاخیر در پرداخت بیمه سلامت و تامین اجتماعی قریب به 20 هزار میلیارد بدهی وزارت بهداشت ایجاد شده است. که در برنامه ششم مجلس برای جبران آن از طریق اوراق قرضه به وزارت بهداشت مجوز داده است.

,

ملکی تاکید کرد: چرا بدون پشتوانه مالی مملکت را بدهکار کرده‌اید، 8 هزار میلیارد تومان بیمه سلامت و 8 هزار میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی. من سؤال می‌کنم چرا از جیب کارگری که ماهیانه یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند به جیب کسانی که درآمد یک میلیارد تومانی دارند، ریختید.

,

نماینده مردم مشکین‌شهر بیان داشت: درآمد یک میلیارد تومانی مساوی هزار نفری است که ماهی یک میلیون حقوق می‌گیرند بنابراین در این راستا نابرابری صورت گرفته است.

,

این نماینده مجلس اضافه کرد: مسئله بعدی مشکلی است که برای تاخیر در پرداخت یک ساله پزشکان اتفاق افتاده است، یعنی آنهایی که در مناطق محروم خدمت می‌کردند.

,

علیرضا بیگی همچنین اظهار داشت: تبدیل وزارتخانه وزارت بهداشت به وزارت با شائبه ویژه خواری و رانت خواری و رابطه‌ اینها گوشه‌ای از مسائل و مشکلاتی بود که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه