اخبار داغ

قاضی‌زاده هاشمی در صحن علنی مجلس:

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم

اشکالات مدیریتی در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد/ نسبت به فساد حساسم
وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در حوزه بهداشت زیاد بوده است، گفت: از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نوبت عصر بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه‌های خود با نثار درود به شهدای مدافع حرم و ایثارگران و شهدای مجلس و شهدای پزشکی و پیراپزشکی اظهار داشت: رحمت و غفران الهی را برای کسانی که در چهار سال گذشته به ما کمک کرده‌اند ولی اکنون در بین ما نیستند را از خداوند متعال مسئلت دارم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: چهار سال پیش در چنین ایامی به رسم همه ادوار گذشته در محضر نمایندگان محترم ایران، برنامه دولت یازدهم در حوزه سلامت را تقدیم حضور نمودم. برنامه‌ای که با همراهی جمعی از صاحب‌نظران حوزه سلامت تدوین شده بود. 

,

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: امروز مجددا برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان ملت ایران و البته با کارنامه‌ای چهار ساله درخواست رأی خدمتگزاری در دولت دوازدهم را دارم، چهارسالی که با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به سرعت سپری شد. 

,

وی با بیان اینکه همه نمایندگان مجلس دهم منتظر استماع برنامه‌های بنده برای چهار سال دوم هستند، خاطرنشان کرد: دستاوردهایی که در دوره گذشته در قالب طرح تحول سلامت و سایر برنامه‌های اصلاحی و توسعه‌ای با تلاش جهادگران عرصه پزشکی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته به پشتوانه امدادهای الهی و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و رؤسای قوا و مراجع بزرگوار و ائمه جمعه و نمایندگان در مجلس به دست آورده است و چهار سال گذشته شما این مسئولیت را به من سپردید اکنون به این نقطه رسیده است. 

,

وی افزود: آنچه باید علاوه بر رئوس برنامه‌هایی که اعلام کرده‌ام اضافه کنم این است که ما در طول چهار سال گذشته با حفظ و ارتقاء سلامت مردم ایران و امانتداری که دوستان شما و برخی از شما چهار سال پیش به من سپردید صادق بودیم. 

,

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه هنگامی که دولت یازدهم کار خود را آزاد کرد، پرداخت بیشتر از 56 درصد از هزینه‌های سلامت از جیب مردم، کشورمان را در زمره 40 کشور آخر دنیا قرار داده بود، گفت: این شاخص در دو برنامه چهارم و پنجم توسعه مورد عنایت قانونگذار قرار گرفته و بهبود آن تا 30 درصد را به دولت‌های وقت تکلیف نموده بودند.

,

وی ادامه داد: به استناد بی‌طرفانه مرکز آمار ایران مفتخریم اعلام کنیم که این رقم به 35 درصد کاهش پیدا کرده است. 16 درصد از پرداخت مستقیم مردم طی کمتر از سه سال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته به ویژه اینکه وقتی ما متوجه شویم که برای کاهش هر یک درصد باید 790 میلیارد تومان هزینه شود که این دولت با کمتر از یک‌سوم به این توفیق دست پیدا کرده است. 

,

وزیر پیشنهادی بهداشت با بیان اینکه با همکاری وزارت رفاه کار و امور اجتماعی قریب به 11 میلیون نفر با پرداخت حق بیمه‌شان توسط دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: امروز می‌توان ادعا کرد که هر ایرانی متقاضی بیمه سلامت، صرف‌نظر از توانایی پرداخت حق بیمه می‌تواند تحت پوشش قرار گیرد. 

,

وی با اشاره به برخی از اظهارات نمایندگان مخالف مبنی بر، بر خاک سیاه نشستن بیمه‌ها با توجه به اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: آن اظهارات مربوط به این بخش است؛ 11 میلیون نفر ایرانی بیمه شدند و طبق آمار وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی بیش از 85 درصد این افراد درآمدی کمتر از یک میلیون تومان داشتند. 

,

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات بیمه‌ها غیر از تأمین اجتماعی که بحثش جداست و نمی‌خواهم وارد آن شوم، به خاطر این است که از امسال در بودجه سالیانه، سرانه‌ای برای این افراد درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: یعنی شما سفره‌ای را در طول دو سال و نیم گذشته پهن کردید، بدون اینکه سرانه‌ای داشته باشید، بنابراین معلوم است که صورتحساب می‌آید و من مطمئنم که در دوره دولت دوازدهم با تمهیداتی که رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرده، این وضعیت ادامه نخواهد داشت. 

,

وی افزود: در این مدت زیرساخت‌های بهداشتی در قالب ساخت خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی و 24 هزار تخت بیمارستانی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین فرصت‌های بی‌نظیری برای استقرار نظام ارجاع برقرار شده است. در حیطه آموزش و پژوهش با هدف مرجعیت علمی در منطقه یا به لطف بهره‌مندی از همکاری اعضای برجسته هیأت علمی و با همکاری و اجرای بسته‌های تحول و نوآوری بر آموزش پزشکی تحولات چشمگیری عاید ما شد. 

,

وی با اشاره به توصیه راهبردی و هدفمند شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش پزشکی، اجرای برنامه آمایش سرزمینی، تمرکززدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه‌ها، بین‌المللی‌سازی در حوزه آموزش عالی پزشکی، توسعه آموزش عالی و افزایش 30 درصدی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان توفیقات دولت یازدهم اظهار داشت: اکنون در منطقه رتبه اول تولید علم را در رشته پزشکی داریم و در استنادات پزشکی رتبه اول را کسب کرده‌ایم و در چهار سال گذشته 30 درصد به تعداد مقالات ایرانیان اضافه شده است. 

,

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: شاید نمایندگانی که در دوره قبل در مجلس حضور داشتند، سردرگمی و مراجعات پی درپی مردم برای یافتن داروهای ضروری را در سال‌های 90 و 91 دیده باشند. امروز تعداد داروهای کمیاب به کمتر از 30 قلم نسبت به 350 قلم شروع کار ما کاهش یافته است. میزان واردات دارو علی‌رغم 11 میلیون نفری که بیمه شده‌اند، در دولت یازدهم نسبت به قبل 400 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و سهم داروهای تولید داخل از کل بازارهای دارویی از حدود 60 درصد سال 91 به 70 درصد در سال 95 افزایش پیدا کرده است و این یعنی حمایت از تولید داخل و افزایش صادرات دارو به دو برابر به معنای توجه به اقتصاد مقاومتی است. 

,

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین حداقل در هر ماه 2 داروی جدید وارد بازار کرده‌ایم، گفت: من متأسفم قبل از اینکه در دستگاه قضایی مطلبی رسیدگی شود، توسط برخی نمایندگان از تریبون مجلس اعلام شد. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی همیشه حرف و حدیث بوده و هر کسی هر مطلب و هر مدرکی دارد مطرح می‌کند بدون اینکه به دستگاه قضائی اطلاع دهد، در حالی که ما تابع قانون هستیم. 

,

وی با بیان اینکه چون از افرادی اسم برده شد، من اینجا می‌گویم که در طول دو سال گذشته حاشیه‌سازی در این حوزه بسیار زیاد بوده است، گفت: در همه دولت‌ها چندین مسئول در حوزه غذا و دارو تغییر می‌یافتند و بارها تحقیق و تفحص انجام می‌شد، ولی در این دولت ما شاهد فعالیت‌های فراوانی بوده‌ایم و من از روز اول گفته‌ام نسبت به فساد حساس هستم و اگر کسی مطلب و مدرکی دارد می‌تواند ارائه کند، ولی در عین حال ما اشکالاتی در حوزه مدیریتی داریم که در دولت دوازدهم اصلاح خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه