اخبار داغ

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور خبرداد:

بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده خراسان رضوی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده خراسان رضوی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به وظیفه قانونی اش قبل از مصوبه دولت از منابع داخلی کار بازسازی واحد های تخریب شده در روستاها را آغاز می کند که با گذشت بیش از چهار ماه از وقوع زلزله در خراسان رضوی شاهد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی واحد مسکونی زلزله زده هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور امروز پس از بازدید از روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده خراسان رضوی در نشست خبری که در بنیاد مسکن شهرستان تربت جام برگزار شد، بیان داشت: در همه حوادث که در سطح کشور اتفاق می افتد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به وظیفه قانونی اش قبل از مصوبه دولت از منابع داخلی کار بازسازی واحدهای تخریب شده در روستاها را آغاز می کند که با گذشت بیش از چهار ماه از وقوع زلزله در خراسان رضوی شاهد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی واحد مسکونی زلزله زده هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

, , ,

مهدیان افزود: در زلزله 17 فروردین امسال بیش از دو هزار واحد مسکونی و چهار صد واحد دامی به صورت صد در صد تخریب شده اند که بلا فاصله برآورد خسارت توسط دستگاه های اجرایی انجام گرفت و به دو صورت تسهیلات 200 میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد و 50 میلیون ریالی به صورت بلاعوض به آسیب دیدگان پرداخت می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: برای بیش از هزار و 900 واحد روستایی تشکیل پرونده انجام شده است و تا نون هزار و 800 واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و عملیات ساخت و ساز در حال انجام است.

,

, , ,

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به نحوه اجرایی بازسازی واحد های مسکونی بیان کرد: بنیاد مسکن برای بازسازی منازل مسکونی روستایی بیش از 100 میلیون ریال خدمات رایگان پرداخت می کند که شامل صدور پروانه، نقشه ، سیمان و آوار برداری به صورت رایگان می باشد که پیشرفته ساخت و ساز با همت عمومی مردم صورت گرفته سرعت چشمگیری داشته است به طوریکه تا 20 مهرماه تمام واحدها آماده بهره برداری قرار می گیرد.

,

, , ,

مهدیان با اشاره به تخریب واحدهای دامی خاطرنشان کرد: متولی بازسازی واحدهای دامی جهادکشاورزی می باشد که تفاهم نامه ای با بانک مهر ایران جهت پرداخت تسهیلات به مبلغ 50 میلیون ریال منعقد شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی که نمی خواهند از تسهیلات بازسازی استفاده کنند در صورتی که براساس قوانین بنیاد مسکن اقدام به ساخت کنند می توانند از تسهیلات بلاعوض بهره مند شوند.

,

, , ,

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به شعار امسال بنیاد مسکن ابراز داشت: بنیاد مسکن در راستای تقویت محیط روستایی و ماندن مردم در آنجا با شعار « ساخت مسکن معیشتی» تلاش می کند با ایجاد کارگاه های درآمدزا روستا را زنده نگه دارد و از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها جلوگیری کند تا کسانی که رفته اند به روستا برگردند.

,

 

,

در ادامه علی رستمی، فرماندار تربت جام با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق زلزله زده این شهرستان گفت: در زلزله امسال تربت جام بیش از سه شهر دیگر خسارت دیده است که به دلیل آنکه کانون زلزله در فریمان واقع شده بود از توجه کمتر استانی و کشوری علی‌رغم تخریب بیش از 94 روستا، برخوردار شد.

,

 

,

رستمی افزود: بیش از چهار هزار واحد مسکونی این شهرستان دچار آسیب شد که در فاز اول 816 واحد در اولویت بازسازی قرار گرفته اند که بیش از 100واحد مسکونی آماده تحویل و الباقی در دست اقدام می باشد.

,

 

,

وی عنوان داشت: اولویت پروژه های عمرانی شهرستان را به منطقه زلزله زده داده ایم و این پروژه ها شامل گاز رسانی، آب رسانی و جاده می باشد که به سرعت در حال انجام است.

,

 

,

فرماندار تربت جام ابراز داشت:  متولیان واحدهای روستا طوری برنامه ریزی کنند تا منازل روستائیان دارای بیمه حوادث باشند تا در موقع حوادث تمام دستگاه های شهرستان برای خدمت رسانی تعطیل نشوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه