اخبار داغ

با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور؛

اولین مرکز اجتماع درمان مدار "TC" در شهرستان پارس آباد افتتاح شد + عکس

اولین مرکز اجتماع درمان مدار "TC" در شهرستان پارس آباد افتتاح شد + عکس
با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، نخستین مرکز درمان اجتماع مدار اعتیاد (TC) در شهرستان پارس آباد به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، طی مراسمی با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسولان پارس آباد اولین مرکز اجتماع درمان مدار "TC" استان اردبیل در دهستان اولتان شهرستان پارس آباد افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, , آران مغان,

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این مراسم به اهمیت و جایگاه رسانه و مطبوعات در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: اقدامات مفید در جهت پیشگیری از اعتیاد با همکاری رسانه ها در سطح کشور انجام شده که قابل تحسین است.

,

فرید براتی سده با بیان اینکه مسئله اعتیاد یک معضل اجتماعی بزرگ در سطح کشور است که باید کنترل شود، افزود: اعتیاد شبیه بیماری سرما خوردگی نیست که با قرص رفع شود و اشخاصی که به اعتیاد مبتلا شده اند باید مدتی تحت کنترل مراکز درمانی همچون "TC" باشند.

,

وی گفت: در سطح کشور بیش از ۵۰ هزار نفر معتاد در مراکز درمان تحت درمان هستند که اگر این افراد در بین مردم بودند ناهنجاری های اجتماعی روز به روز بیشتر می شد بنابراین وجود چنین مراکز برای جامعه و آینده کشور ضروری است.

,

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ مرکز اجتماع درمان مدار "TC" در سطح کشور فعالیت می کنند که امیدواریم با حمایت مسئولین شهرستان و استان این مرکز به یکی از فعالترین مراکز "TC" کشور تبدیل شود.

,

در این مراسم مدیر کل بهزیستی استان اردبیل نیز با اشاره به اهمیت مراکز "TC" گفت: فرد مبتلا به اعتیاد پس از طی دوران کمپ و سم زدایی برای اینکه مجدداً به آغوش اعتیاد باز نگردد با درخواست خود به مرکز اجتماع درمان مدار" TC" منتقل می شود تا دوران پسا ترک اعتیاد را در این مرکز سپری کند.

,

ستاری بر حمایت همه جانبه از این مرکز تاکید و افزود: تیم های اجتماع محور این مرکز متشکل از جوانان و تحصیلکرده های خود شهرستان است.

,

در ادامه فرماندار پارس آباد نیز گفت: شهرستان پارس آباد طبق آخرین آمار نفوذ و مسکن بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سطح استان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان پس از اردبیل محسوب می‌شود.

,

اکبر صمدی افزود: شهرستان پارس آباد به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی، دارا بودن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های حاصلخیز و وجود شرکت های عظیمی چون شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، پارس و فردوس در این منطقه از دیر باز مورد توجه مهاجران از اقصاء نقاط کشور بوده است. بطوری که طبق آخرین آمار نفوذ و مسکن در استان تنها شهرهای اردبیل و پارس آباد با رشد جمعیت مواجه هستند.

,

وی تصریح کرد: به دلیل مهاجرت بی رویه جمعیت به این شهرستان، حاشیه نشینی در این شهر گسترش یافته بطوری که ۳۰ درصد از جمعیت این شهر در حاشیه شهر و در سکونت های غیر رسمی ساکن هستند که این حاشیه نشینی ناهنجاری های اجتماعی بویژه اعتیاد را به همراه داشته است.

,

فرماندار پارس آباد در ادامه، فعالیت مرکز اجتماع درمان مدار در این شهرستان را ضروری دانست و به حمایت دولت از این طرح ها تاکید کرد و گفت: در سال ۹۵ برای این مجموعه ۷۰ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته و طبق مصوبه جدید قرار شد در سال جاری نیز ۲۰۰ میلیون تومان برای این مرکز بودجه اختصاص یابد.

,

 

,

///

, ///,

خبرنگار: میلاد نوری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه