اخبار داغ

یادداشتی به بهانه کودتای ۲۸ مرداد؛

سازش یا چالش؛ کدام هزینه بر است؟

سازش یا چالش؛ کدام هزینه بر است؟
ملتی که تاریخ نمی خواند، اشتباهات تاریخ را دوباره تکرار می کند، پس بیایید تاریخ بخوانیم تا اشتباهات تاریخ در سازش ملت ها با استکبار را تکرار نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، هر ملی که با تاریخ خود غریبه شده است و دقت نمی کند و به قول معروف ملتی که تاریخ نمی خواند، اشتباهات تاریخ را دوباره تکرار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

در قضیه سازش با استکبار مثال ها و نمونه های زیر قابل توجه است:

,

همه ما میدانیم آقای مصدق با آمریکایی ها سازش و به آن ها اعتماد کرد؛ هزینه و نتیجه این اعتماد شد کودتای 28 مرداد و شکست نهضت ملی نفت؛ مصدق وقتی فهمید سازش هزینه دارد که دیگر دیر شده بود و دستش به آیت الله کاشانی برای اتحاد مجدد بر ضد استکبار نمی رسید.

,

 نتیجه سازش شاه (ملعون) هم با آمریکا جدا شدن بحرین از ایران شد و دهها عامل نوکری و ...

,

ژاپن حدود 60 سال است که در حال اعتماد سازی با آمریکاست تا چند جزیره اشغال شده را ترک کند؛ اما اکنون دو نسل از ژاپنی ها این آرزو را به گور برده اند.

,

هزینه سازش را باید از ترکیه پرسید که وارث بزرگ امپراطوری عثمانی بود، اما حال پس از سه دهه التماس و دادن امتیاز های متعدد برای پذیرش در اتحادیه اروپا هنوز پشت درِ این اتحادیه در نوبت ایستاده است.

,

دولت سعودی برای جلب نظر رئیس جمهور جدید آمریکا و همچنین موافقت او با ولیعهدی پسر ملک سلمان مجبور می شود بیش از 500 میلیارد از بودجه خود را در خدمت آمریکا قرار دهد، بارها و بارها و به طور علنی این سخن را از زبان خود ترامپ و وزرای وی شنیده ایم که " این گاو شیر ده(عربستان) را باید تا آخر دوشید"، حال به نظر شما با این وجود سعودی ها به مستعمره آمریکا بدل نشده است.

,

قذافی، رهبر لیبی برای رضایت آمریکا تجهیزان هسته ای خود را که میلیون ها دلار برای خرید و تکمیلش هزینه کرده بود به آمریکا فرستاد، اما آمریکا بعدها نقشی اساسی در ویرانی لیبی و سرنگونی حکومت قذافی ایفا کرد.

,

لیبی تحت تحریم‌های گوناگونی قرار گرفت و سپس در سال 2001 اولین گفت‌و‌گوهای مقدماتی لیبی با غرب آغاز شد و در سال 2003 سرانجام گفت‌و‌گوها تحت تأثیر جنگ آمریکا با عراق، چهره جدی‌تری به خود گرفت‌؛ قذافی در آن زمان با کل مطالبات آمریکایی‌ها موافقت کرد.

,

لیبی که برای برنامه هسته‌ای‌اش تحت فشار بود، در نهایت مجبور شد اطلاعات مربوط به چگونگی دستیابی به تجهیزات هسته‌ای را نیز در اختیار طرف غربی قرار داده و در عین حال برای مبارزه با شبکه القاعده در این کشور همکاری کاملی با آمریکایی‌ها داشته باشد.

,

لیبی با به اجرا گذاشتن تمام خواسته‌های آمریکا توانست شاهد لغو شدن تعدادی از تحریم‌ها نیز باشد اما در همان زمان نیز رییس‌ سیا در کنگره و سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی به‌شدت با برداشته شدن تحریم‌های شورای امنیت علیه لیبی مخالفت کردند و هرروز اتهام تازه‌ای را متوجه این کشور کردند؛ یعنی چیزی شبیه متن و روح برجام که هر روز یک مخالفت و بدعهدی از سوی استکبار بده و است.

,

یاسر عرفات از اولین رهبران ستم ستیز فلسطین بود که خیلی زود از مبارزه خسته شد و راه سازش با صهیونیستها را پیش گرفت؛ فرجام او چه بود؟ او پس از دست دادن با دشمن، محبوبیت و نفوذش را در میان فلسطینی ها از دست داد، به عبارتی توسط صهیونیست ها با ترور بیولوژیک کشته شد.

,

قفقاز، ارمنستان، گرجستان، خانات ایروان، نخجوان، واگذاری حوزه آبی هیرمند، ارتفاعات مرزی آذربایجان، جزیره بحرین و ... از مام وطن جدا شده و به بیگانه تقدیم شدند، همگی هزینه سازش بودند؛ در چالش خرمشهر را پس گرفتیم و کرمانشاه را نگه داشتیم.

,

کمی بیشتر در این مقوله تامل کنید:

,

 چالش با مستکبر یعنی پای حقت ایستاده ای و این دشمن حقیقی این خصیصه تو را نمی خواهد؛ اما سازش با مستکبر یعنی از حقت گذشته ای و او بیشتر از حقی که ازت گرفته است می خواهد.

,

 ما پس از انقلاب به حمایت از مظلومان و مقاومت پرداخته ایم، این یک صدم باجی نیست که عربستان فقط به ترامپ داده است.

,

بیایید تاریخ بخوانیم تا اشتباهات تاریخ را تکرار نکنیم؛ سازش یا چالش، مسئله این است.

,

رهبر حکیم انقلاب می فرمایند: برخی می گویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما سازش هم هزینه دارد.

,

 

,

بیژن راعی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه