اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولان و ورزش دوستان صورت گرفت؛

استقبال از فاتح قلل «لنین» و «خانتانگیری» در خلیل‌آباد

استقبال از فاتح قلل «لنین» و «خانتانگیری» در خلیل‌آباد
مراسم استقبال از مجید زحمتکش، کوهنورد خلیل‌آبادی فاتح قلل «لنین» و «خانتانگیری» در کشور قرقیزستان با حضور جمعی از مسئولان و ورزش دوستان در خلیل‌آباد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، روز گذشته مراسم استقبال از کوهنورد خلیل‌آبادی مجید زحمتکش به همراه همنوردش محمد مراد زاده که موفق به فتح دو قله بیش از هفت هزار متر در قرقیزستان شدند در خلیل‌آباد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسئولان شهرستان خلیل‌آباد و همچنین شهرستان‌های اطراف برگزار شد از زحمات چندماهه کوهنوردان خلیل‌آبادی تجلیل شد.

,

 

,

مجید زحمتکش طی یک دوره ۴۰ روزه قله لنین به ارتفاع هفت هزار و ۱۳۴ متر و قله خانتانگیری معروف به سلطان ارواح به ارتفاع هفت هزار و ۱۰ متر را فتح کرد و با دو صعودی که در چند سال گذشته انجام داده است فاصله زیادی تا نشان «پلنگ برفی» ندارد.

,

 

,

مجید زحمتکش باید از اورست نوردان بین‌المللی ایران باشد

, مجید زحمتکش باید از اورست نوردان بین‌المللی ایران باشد,

 

,

علی قربانی در این مراسم اظهار داشت: پنج قله مرتفع در رشته‌کوه منطقه پامیر کشور روسیه را به‌عنوان پنج پلنگ نام‌گذاری کرده‌اند و کوهنوردی که بتواند پا به بلندای این پنج قله بگذارد نشان «پلنگ برفیم دریافت می‌کند.

,

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجید زحمتکش تابه‌حال پا به بلندای چهار قله لنین، خانتانگیری، پوبدا و غیره از پنج قله روسیه گذاشته است و امیدواریم با فتح قله پنجم نشان «پلنگ برفی» را دریافت کند.

,

 

,

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل‌آباد همچنین تصریح کرد: باید به این کوهنورد سرسخت خدا قوت گفت و امیدواریم این سرسختی منجر به مطالعه برای صعودهای دیگر شود و مجید زحمتکش از اورست نوردان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باشد.

,

 

,

وی در پایان عنوان کرد: هر کوهنورد برای یک صعود باید که دوره حداقل شش ماهه را در اردو باشد و هنگام صعود بسته به آن قله باید ۴۰ تا ۵۰ روز وقت بگذارد و مطمئناً در تمام این مدت تحمل سختی آن به خانواده این کوهنورد برمی‌گردد که جای تقدیر و تشکر دارد.

,

 

,  ,

کوهنوردان از کوه، صلابت می‌آموزند/ از مجید زحمتکش باید حمایت کرد

, کوهنوردان از کوه، صلابت می‌آموزند/ از مجید زحمتکش باید حمایت کرد,

 

,

حسن صداقتی در این مراسم بابیان اینکه این صعودها می‌تواند چهره معنوی را در افراد تقویت کند، تأکید کرد: صعود می‌تواند از افراد عادی، انسان‌هایی مصمم بسازد، انسان‌هایی که فعل خواستن را صرف و بر ناملایمات طبیعت غلبه کنند و با این اراده آهنین خود اقدامات مهم‌تری را انجام دهند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه این صعودها منشأ سازنده‌ای در افراد می‌شود، بیان کرد: کوهنوردان از کوه، صلابت می‌آموزند و زمانی که این ویژگی‌ها در یک فرد جمع شود می‌تواند یک سرمایه اجتماعی و الگو باشد.

,

 

,

عضو شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد بابیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی باید افزایش پیدا کنند، ابراز کرد: باید حمایت لازم از کوهنوردانی نظیر مجید زحمتکش انجام شود تا به‌عنوان یک الگو و سرمشق به جامعه معرفی شوند.

,

 

,

گفتنی است در پایان این مراسم با اهداء لوح یادبودی از زحمات مجید زحمتکش در فتح دو قله بالای هفت  هزار متر در کشور روسیه تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه