اخبار داغ

۲۶ مرداد ۱۳۶۹؛

روزی که پرستوها از بند رسته و به آغوش گرم ملت خود بازگشتند

روزی که پرستوها از بند رسته و به آغوش گرم ملت خود بازگشتند
روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضور پرستوها سبک بالی بود که پس از سال ها زندان در اسارتگاه ، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این پرستوها از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیرغار در یادداشتی نوشت: ما را چه رسد که با این قلم‌های شکسته و بیان‌های نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را ازدست‌داده‌اند یا به دست دشمنان اسلام اسیرشده‌اند، مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم؟ زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه‌ی عزیزانی است که برای اعتلای کلمه‌ی حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده‌اند.

روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضور پرستوها سبک‌بالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه ،قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام‌آور رهایی شده و این پرستوها ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی ، چراغانی بود و شعف و سروری وصف‌ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

مسئله اسارت طولانی این ملت به‌نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزادمردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند.

نخستین واکنش اسرای سرافراز،بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود

اسراى سرافراز ایرانى از چند نقطه مرزى با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آنان، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود. زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینى(ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وى حضرت آیت‏الله خامنه‏اى، از نخستین برنامه‏ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانى بود.

 
مقام معظم رهبرى درباره آزادگان چنین فرموده‏اند: «یکى از چیزهایى که شمارا، دل‌هایتان را زنده نگه مى‏داشت، پر امید نگه مى‏داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلى به یاد اسرا بودند.

 
حال پدرى را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت مى‏شود فهمید.... شما در دوران اسارت، شرایط سختى را گذراندید، اما درعین‌حال با حفظ دین و اعتقادات و دل‌بستگی خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابر دشمن شدید.

ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت

آزادگان، گنجینه‏هاى ارزشمندى هستند که در درون آن، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است. ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت از درون اردوگاه‏ها به شهرهاى میهن اسلامى‏مان، ایران.


روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامى شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود که پس از سال‏ها اسارت در زندان‏ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامى خود گذاشتند.

آزادگان، باایمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ایستادند و روابط اجتماعى جامعه کوچک اردوگاهى خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‏هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند.

 
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترین کسان به قضاى الهى بودند

 آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترین کسان به قضاى الهى بودند. اینان سینه‏هایى فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏جا و همه‏کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایى یافته بودند.

در پایان باید یادى هم از سرور آزادگان، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابو ترابی داشته باشیم که به‏عنوان مرشد اردوگاه‏ها نقشى کلیدى در وحدت و انسجام آزادگان، روحیه‏بخشى و تحمل سختى‏ها داشتند و به 40 هزار آزاده ایرانى درس حماسه و غیرت دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیرغار,
,
,
,
,
,
, نخستین واکنش اسرای سرافراز،بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود,
,
, .

 
,
,
, .

 
,
,
, .... , .,
,
, ثبت وقایع اسارت، پلى است براى انتقال فرهنگ اسارت,
,
, .,
,
,
, 26 , .,
,
, .

 
,
,
, آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‏ترین کسان به قضاى الهى بودند,
,
, .,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه