اخبار داغ

آزاده بلوچ دوران دفاع مقدس بیان کرد؛

حاج محب فارسی قوت قلب اسرای سیستان و بلوچستان در دوران اسارت بود/ اسیر نوجوان اهل سنت با وجود شکنجه بعثی ها به امام خمینی (ره) توهین نکرد

حاج محب فارسی قوت قلب اسرای سیستان و بلوچستان در دوران اسارت بود/ اسیر نوجوان اهل سنت با وجود شکنجه بعثی ها به امام خمینی (ره) توهین نکرد
عبداللهی آزاده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شکنجه های دشمن بعثی در سال های اسارت، گفت: سردار حاج محب فارسی قوت قلب اسرای استان سیستان و بلوچستان در دوران اسارت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. بی تردید این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب شکوهنمد اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، با صلابت و اعتقاد راسخ ، رشادت و سلحشوری ملت بزرگ و پرافتخار ایران را نمایندگی نمایند و پس  از بازگشت به میهن اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای ماندگار در همه ی عرصه ها باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

نخستین گروه اسرای ایرانی یک هزار نفر بودند در حالی که روز 26مرداد از طریق مرز خسروی و با استقبال گرم و پرشور همرزمان و اقشار مختلف مردم وارد کشورمان شدند تا اولین گام مبادله اسرا میان دو کشور ایران و رژیم بعث عراق برداشته شود.

,

آزادگانی از شهرستان دلگان هم پس از سال ها اسارت در بند رژیم بعث عراق آزاد شدند و به میهن عزیزمان بازگشتند.

,

میرجان عبداللهی آزاده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با دلگان پرس از آن روزها می گوید، وی با بیان اینکه در سال 1365 زمانی که نوجوانی بیش نبود به جبهه های نبر حق علیه باطل اعزام شده است، گفت: اعزامش از طریق لشکر 41 ثارالله کرمان و بار اول به شهر اهواز اعزام شده است.

, دلگان پرس,

وی با اشاره به اینکه توفیق حضور در چند عملیات بر علیه مزدوران بعثی عراق نصیب او شده است، تصریح کرد: بعد از نزدیک به 2 سال حضور در جبهه، در تیرماه سال 1367 و در منطقه شلمچه به اسارت دشمن بعثی درآمده ام.

,

این آزاده هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بعد اسارت، آنها را به مدت 2 ماه و با سختی و شکنجه فراوان در زندان مخوف الرشید بغداد نگهداری کرده اند، اظهار کرد: بعد از آن ما را به زندان دیگری به اسم پادگان نهروان انتقال دادند.

,

میرجان عبداللهی با بیان اینکه آمار اسرای در یکی از بندهای زندان نهروان به سه هزار نفر می رسید، اضافه کرد: بطوریکه هر 250 نفر را داخل یک سالن و با وضعیت بسیار بدی جا داده شده بودند که سه ماه کامل محل زندگی ما این سالن ها شده بود.

,

وی ادامه داد: آن مسئله ای که باعث قوت قلب رزمندگان جنوب شرق و به خصوص اسرای این استان شده بود، همراهی سردار حاج محب فارسی فرمانده گردان سیستان و بلوچستان و سردار مطهری فرمانده گردان کهنوج و همچنین سردار باقری مسئول تخریب کل لشکر 41 ثارالله بود.

,

این آزاده بلوچ با تاکید بر اینکه زمان همانطور به سختی می گذشت و روزهای پر از دشواری اسارت ادامه داشت تا بعد از 9 ماه اسرا را به اردوگاه بعقوبه عراق در 70 کیلومتری بغداد منتقل کردند، افزود: 18 ماهی را که در زندان بعقوبه عراق بودیم، اسرا هیچگاه عبادت خود را ترک نمی کردند و در سخت ترین شرایط نماز خود را اثامه می کردند.

,

عبداللهی با اشاره به اینکه نماز جماعت در اسارت به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی اهوازی برپا می شد، گفت: اسرا نسبت به آموزه های دینی از بینش و بصیرت بسیار بالایی برخوردار بودند البته تنها مسئله ای که آن شرایط را آسان می کرد همین ایمان و اعتقاد راسخ به قرآن و اهل بیت (ع) بوده است.

,

وی با تاکید بر اینکه صفا و صمیمت، صداقت و رفاقت در آنجا به معنی واقعی خودش را به ظهور رسانده بود، تصریح کرد: این بینش عمیق و رفتاری بالای دینی اسرای مسلمان سبب شد که چند نفر از اسرای مسیحی که همراه ما بودند، مسلمان شوند.

,

این آزاده بلوچ با بیان اینکه همه سختی ها و شکنجه های دشمن از یک طرف و این درخواست بعثی برای توهین به امام خمینی (ره) از یک طرف، ادامه داد: آنها به اسرای کم سن و سال که یکی از آنها بلوچ اهل سنت و از رزمندگان ایرانشهر بود، گفته بودند که باید به امام خمینی (ره) توهین کنند.

,

میرجان عبداللهی با اشاره به اینکه این نوجوانان تمام شکنجه ها را به جان خریدند ولی حتی یکبار به امام راحل توهین نکردند، خاطرنشان کرد: بعثی ها می دانستند قلب اسرا پر از محبت به امام خمینی (ره) است، می خواستند تا از این طریق آنها را شکنجه کنند، اما هیچکس به امام راحل توهین نکرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه