اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش خدابند:

کمبود فضای آموزشی در قیدار به مرز بحران رسیده است

کمبود فضای آموزشی در قیدار به مرز بحران رسیده است
مدیر آموزش و پرورش خدابنده گفت: : اداره آموزش و پرورش خدابنده به لحاظ سخت افزاری با کمبود مکان آموزشی مواجه است و وضع کمبود فضای آموزشی در شهر قیدار به مرز بحران رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،مصاحبه مطبوعاتی آموزش و پرورش خدابنده با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش خدابنده در این نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸هزار و ۵۰۰دانش آموز در ۹۵۰کلاس درس در ۲۵۰آموزشگاه با همکاری۱۶۰۰فرهنگی در سطح شهرستان خدابنده مشغول به تحصیل هستند.

,

وی افزود: اداره آموزش و پرورش خدابنده به لحاظ سخت افزاری با کمبود مکان آموزشی مواجه است و فضای آموزشی در شهر قیدار به مرز بحران رسیده است.

,

مدیر آموزش و پرورش خدابنده ادامه داد: یک سوم کلاسهای چرخشی استان زنجان در شهرستان خدابنده وجود دارد و این در حالی است که یک دهم جمعیت استان در بخش مرکزی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

,

وی افزود: متاسفانه شهرستان خدابنده  به لحاظ کمبود فضاهای آموزشی در کشور حرف اول را می زند و تنها ۱۰درصد مدارس کشور چرخشی هستند.

,

اسدی ادامه داد: ۳۴درصد مدارس شهرستان خدابنده چرخشی است و این آمار در شهر قیدار به ۸۰درصد هم می رسد و به لحاظ توزیع جغرافیایی در نفقاط مختلف این شهرستان خوب عمل نشده است.

,

وی افزود: تملک فضای آموزشی در شهرستان خدابنده سخت و اکثرا در بیرون از نقاط شهری است و مدارس موجود که تعدادشان نیز بسیار کم است درصد تخریب شان بسیار زیاد است و با نرم استانی و کشوری بسیار فاصله داریم.

,

این مسئول اضافه کرد: اگر از اعتبارات ملی اعتبارات ویژه ای به منطقه اختصاص پیدا نکند با اعتبارات قطره چکانی ما هیچ وقت نمی توانیم به نرم کشوری برسیم.

,

وی افزود: اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی و ساماندهی فضاهای آموزشی و همکاران فرهنگی  برای پروژه مهر در حال انجام است .

,

اسدی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان دانش آموزان شهرستان خدابنده همیشه افتخار آفرین بوده اند اضافه کرد: در سال جاری سه دانش آموز این شهرستان در مسابقات فرهنگی و هنری مقام های کشوری را کسب کردند و خانم فیضی در رشته نگارگری حائز رتبه اول کشوری شد.

,

وی افزود: تیم کشتی اعزامی شهرستان به استان،مستقیم به مرحله کشوری راه پیدا کرد و و شش نفر مدال طلا و یک نفر نقره و یک نفر برنز کسب کردند.

,

اسدی ادامه داد:شهرستان خدابنده قطبی در مسابقات قرآنی در استان محسوب می شود و همچنین در کنکور،بزرگترین هماورد علمی کشور نیز دانش آموزان خدابنده همیشه رتبه های برتر را در استان از آن خود می کنند و امسال برای چهارمین سال متوالی رتبه اول استان زنجان در کسب رتبه های برتر کنکور به شهرستان خدابنده اختصاص یافت.

,

وی با بیان اینکه این افتخارات در سایه تلاش و کوشش همکاران فرهنگی و دانش آموزان میسر شده است تصریح کرد: بیشترین ارتباط با جامعه از طریق آموزش و پرورش انجام می شود و بیش از۷۰درصد مردم به صورت مستقیم با این نهاد ارتباط دارند.

,

اسدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر دولت در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند دیگر نیازی به نهادهای مختلف همچون قضایی و امنیتی و غیره نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه