اخبار داغ

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

عده‌ای با یک بار برگزار کردن برخی جشنواره‌ها، آنها را به نام خود ثبت کرده اند/پیگیر برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی هستیم

عده‌ای با یک بار برگزار کردن برخی جشنواره‌ها، آنها را به نام خود ثبت کرده اند/پیگیر برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی هستیم
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نخستین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" منطقه پنج کشور سال گذشته در شهر شیراز برگزار شد، گفت: پیگیر برگزاری دومین دوره این جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس محمود باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران چشم‌ها و گوش‌ها باز جامعه هستند، افزود:، آنچه دیگران نمی‌بینند خبرنگاران می‌بینند، به رشته تحریر و تصویر در آورده و روشنگری می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث روشنگری انصاف و صداقت بسیار مهم است، اظهار کرد: در انعکاس رویدادها باید مصالح ملی، منطقه‌ای و استانی بر مصالح شخصی ترجیح داده شود.

,

باقری با بیان اینکه سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است، تصریح کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که در بحث اشتغال، مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فرهنگی دغدغه دارد.

,

وی صنایع دستی را از محورهای اصلی اشتغال و تولید عنوان و بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و یا در حال انجام است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بوم‌گردی از دیگر مسائل مورد توجه دولت در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر 50 واحد بوم‌گردی روستایی در سطح استان شناسایی شد که از این تعداد، تاکنون 20 واحد تأیید شده و پنج واحد به بهره‌برداری رسیده است.

,

وی یادآور شد: در حوزه بوم‌گردی روستایی از 30 تا 100 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به سرمایه‌گذاران این حوزه از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

,

باقری وجود عشایر کوچ‌رو را یکی از مزیت‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری نام برد و ادامه داد: نوع فرهنگ، معیشت، زندگی و اسکان عشایر از مباحث مهم حوزه گردشگری است و بسیاری از گردشگران به ویژه گردشگران خارجی تمایل دارند در یک واحد روستایی یا عشایری اسکان یافته و با نوع زندگی عشایر آشنا شوند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون دو واحد بوم‌گردی عشایری در این استان راه‌اندازی شده است، گفت: در حوزه گردشگری عشایری از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

,

باقری گفت: در حوزه اسکان رسمی نیز هم‌اکنون دو هتل چهارستاره، یک مجموعه جهانگردی و هشت هتل دو ستاره و مهمان‌پذیر در سطح استان وجود دارد و در نظر داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، میزان تخت‌های گردشگری استان را افزایش دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع و با پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصد در دست احداث است، اظهار کرد: امیدواریم مجموعه پارک آبی تا پایان امسال و هتل چهارستاره تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 شاهد افزایش 50 درصدی و نسبت به سال 92 شاهد افزایش 7 برابری ورود گردشگران خارجی به استان بودیم.

,

باقری با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" منطقه پنج کشور در شهر شیراز شرکت کردیم، گفت: این قول را می‌دهیم که دومین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" در سال 96 در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

,

وی با بیان اینکه سیاست سازمان میراث فرهنگی اجرای جشنواره‌ها توسط بخش خصوصی است، گفت: در استان‌های مختلف این کار انجام شده اما در استان ما بخش خصوصی توان اجرای این کار را نداشته و یا اینکه جرأت اجرای این جشنواره‌ها را در خود نمی‌بیند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عده‌ای نیز با یک بار برگزار کردن برخی جشنواره‌ها، آنها را به نام خود ثبت کرده و نه تنها خود نسبت به اجرای مجدد این جشنواره‌ها اقدام نمی‌کنند، بلکه حق اجرای این جشنواره‌ها را از دیگران هم سلب می‌کنند.

,

باقری گفت: با توجه به نیازی که در بحث معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در قالب جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی وجود دارد، به استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داده‌ایم ردیف اعتباری مستقلی برای برگزاری جشنواره‌ها در بودجه استان تعریف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه