اخبار داغ

حجت الاسلام پناهیان در مشهد:

هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست

هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست، گفت: مومنان بدانند چنانچه ولایت پذیری، ولایتمداری و محبت به ایشان کار آسانی بود شیطان هرگز پس از شش هزار سال عبادت از درگاه الهی رانده نمی‎شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته در ویژه برنامه روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع) بالاترین کار خیر است، اظهار کرد: طبق آیات و روایات، کار خیر و خوب انجام دادن، گناهان و بدیهای انسان را از بین میبرد. برخی بهخاطر کار خوبی که نسبت به دیگران انجام میدهند چند برابر آنچه که به آنها ضرر زدهاند سود میرسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, , , , , , ,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه از بین بردن آثار کار بد را یکی از نتایج عمل خیر و نیک دانست و ادامه داد: در روایات متعدد آمده است خواندن نماز، انفاق، محبت به والدین، روزه گرفتن وغیره سبب از بین رفتن گناه میشود.

, ,

 

,

وی با اشاره به این نکته که محبت به اهل بیت(ع) بیشترین تاثیر را در نابودی و ریشه کن کردن گناه دارد، بیان داشت: تواضع و اقرار به فضیلت اهل بیت(ع) ارزشمندترین کار خوب و احترام به ولی خدا از همه چیز بالاتر است.

,

 

,

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: حضرت نوح به روایتی 950 سال عمر کرد، در قرآن آمده است که ایشان، جایگاه خویش را به مردم معرفی کرد؛ اما مردم نپذیرفتند، علت عدم این پذیرش، تکبر مردم بود، آنها نتوانستند در برابر حضرت نوح تواضع کنند، به همین جهت است که گفته می‌شود تواضع داشتن نسبت به اهل بیت(ع) از جایگاه والایی برخوردار است.

,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: داعشی‌ها از کسانی اطاعت میکنند که بویی از انسانیت نبردهاند؛ آنها شیعیان را به خاطر اطاعت از 14 معصوم میکشند در حالی که خودشان از بدترین افراد پیروی میکنند.

, , , , ,

 

,

وی با یادآور این نکته که افکار مدل داعش در تاریخ زیاد تکرار شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری به دلیل جهل و نادانی خویش با اهل بیت(ع) مخالفت کردند.

,

 

,

هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست

, هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست ,

 

,

جت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ عمل خیری با ولایتمداری قابل قیاس نیست، گفت: مومنان بدانند چنانچه ولایت پذیری، ولایتمداری و محبت به ایشان کار آسانی بود شیطان هرگز پس از شش هزار سال عبادت از درگاه الهی رانده نمیشد.

, ,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برخی فقط شعار میدهند که عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، در حالی که خدمت به خلق را نمیشناسند.

, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه