اخبار داغ

به بهانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن؛

یک آسمان پایداری

یک آسمان پایداری
امروز یادآور بازگشت غرور آفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‌ها ایرانی پایان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، با آغاز تجاوز عراق به ایران، هزاران نفر از مردم ایران، نظامی و بسیجی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند. در طول جنگ تحمیلی در کنار پیروزی‌های رزمندگان اسلام که در نهایت منجر به عقب راندن رژیم بعث از سرزمین عزیزمان تا قلب عراق شد، 45هزار نفر از رزمندگان اسلام به اسارت نظامیان بعثی درآمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند. این اسیران دلی بزرگتر از اقیانوس داشتند، از دنیا بریدند و تسلیم رضای خداوند شدند و لقب آزاده گرفتند و نیمه تابستان 69 سال با رایزنی‌های نظامی میان ایران و عراق هزاران هزار رزمنده از چنگال اسارت رژیم بعثی آزاد و به میهن اسلامی بازگشتند.

26 مرداد یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیده و توانستند در سال‌های زجر و شکنجه با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کرده و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

رهبر معظم انقلاب خطاب به آزادگان عزیز فرمودند: «برادران عزیز! من مکرّر عرض کرده‌ام: لحظه لحظه دوران اسارت شما، صدقه است. لحظه لحظه، صدقه است! آن لحظه‌های پررنجی که شما گذراندید، یک سرمایه شد. یعنی شما به عنوان یک آزاده، یازده سال، ده‌سال، هشت سال، پنج سال - هرچه - که در اسارت بودید، ذخیره‌ای از رنجها، برایتان فراهم آورد؛ هم از جنبه فردی، هم از جنبه اجتماعی و عمومی. این مطلب، قابل تأمّل است.»

آزادگان و بازتعریف پایداری و مقاومت

شهرام نوری در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: آزادگان مردانی بودند که استقامت و پایداری را پس از تحمل سال‌ها رنج و شکنجه برای ما بازتعریف کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران افزود: این سلحشوران ایثار و از خودگذشتگی را به ما نشان دادند و وظیفه ما امروز گرامی‌داشت و قدردانی از این عزیزان است.

وی با بیان اینکه در این روزها مسئولان باید با آزادگان و خانواده هایشان دیدار کنند، خاطرنشان کرد: نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‌های دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان ستودنی است.

نوری در پایان گفت: آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه هایی فراخ تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند،

شکنجه، هزینه ایستادگی آزادگان پای آرمان‌های انقلاب

امیر سادات‌کرمی مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی مازندران نیز در این خصوص گفت: آزدگان حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دادند و با تاسی از این بانوی بزرگوار واژه صبر را به درستی معنا کردند.

وی ادامه داد: آزادگان در طول اسارت اردوگاه‌های رژیم بعثی با درک کردن واژه صبوری، توانستند شکنجه‌ها و سختی‌های این دوران را تحمل کنند.

سادات‌کرمی با اشاره به اینکه آزادگان با همه رنج‌ها و سختی‌ها هیچ‌گاه دست از اهداف و آرمان خود نکشیدند، ادامه داد: آزادگان با استقامت و پایداری، پای همه آرمان‌های انقلاب ایستادند و هزینه این ایستادگی هم شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بود.

وی به استقبال کم‌نظیر مردم ایران از ورود نخستین آزادگان به میهن اسلامی در 26 مرداد سال 69 اشاره کرد و یادآور شد: مردم ایران اسلامی با استقبال خود نشان دادند که منتظر ورود این عزیزان به کشور هستند.

سادات‌کرمی در پایان گفت: آزادگان در نزد مردم از جایگاه برجسته‌ای برخوردار بودند چرا که مردم به آنها به چشم کاروان اسیران کربلا و اهل بیت امام حسین نگاه می‌کردند.

و امروز

و امروز یادآور بازگشت غرور آفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‌ها ایرانی پایان دادند. در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزاد مردان به بار نشست و سال‌های نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهی تحقق یافت: «و بشر الصابرین».

در حقیقت آزدگان دلاور و سرافزار با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز حضرت زینب(س) که اسوه پایداری و صبر بودند، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر بگذرانند و شکوه مقاومت و سرافزاری را در صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند و در مسیری گام بردارند که الگو و افتخار ایرانیان و همه مسلمانان شوند.
,
,
,
,
,
,
,
, آزادگان و بازتعریف پایداری و مقاومت, آزادگان و بازتعریف پایداری و مقاومت,
,
, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
, شکنجه، هزینه ایستادگی آزادگان پای آرمان‌های انقلاب, شکنجه، هزینه ایستادگی آزادگان پای آرمان‌های انقلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, و امروز, و امروز,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه