اخبار داغ

امام جمعه فرمهین:

امر به معروف و نهی از منکر دغدغه عمومی شود

امر به معروف و نهی از منکر دغدغه عمومی شود
امام جمعه فرمهین گفت: مسئله امر به معروف باید جرئی از دغدغه های روزمره افراد باشد و آحاد ملت باید در این موضوع کوشا باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین شامگاه چهارشنبه، در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد فراهان گفت: همه افراد جامعه و مسئولان در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: نباید مسئله امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، بی تفاوتی به امر به معروف و نهی از منکر سبب به وجود آمدن رخوت و سستی و  تسامح و تساهل نسبت به منکرات می شود.

,

فیض کرمیان بیان کرد: اقداماتی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته اما باید هوشیار بود و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مقابله با مشکلات اخلاقی و اجتماعی است.

,

امام جمعه فرمهین گفت: نبود آموزش برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک خلا است و همانگونه که فریضه نماز را به فرزندان خود آموزش می دهیم نیاز است که امر به معروف و نهی از منکر را هم آموزش دهیم.

,

وی افزود: اگر بخواهیم این واجب فراموش شده را در جامعه احیا کنیم، باید از همان دوره کودکی آموزش‌های لازم را به افراد ارائه بدهیم، آموزش مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

فیض کرمیان افزود: کشور ما حکومت اسلامی است باید امر به معروف و نهی‌ از منکر در تمام ابعاد اجرایی شود، این امر در جامعه با همت و اراده جمعی از سوی حوزه های علمیه، دانشگاه، مراکز علمی و آموزشی، دستگاه‌های فرهنگی و مردم میسر می شود.

,

امام جمعه فرمهین بیان کرد: تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است و رهبری هم بر ترویج تذکر لسانی تاکید دارند، اگر فرهنگ تذکر لسانی در جامعه نهادینه شود، در حذف منکرات از جامعه اثر بخش است.

,

وی تصریح کرد: برای تذکر لسانی هم باید شرایط امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشود، استفاده از تذکر لسانی در احیای این فریضه مهم نقش چشم گیر و راه گشایی دارد.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: تذکر لسانی شیوه ای است که می تواند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به شکل جامع در کشور احیا و در کاهش معضلات اجتماعی موثر واقع شود.

,

امام جمعه فرمهین بیان کرد: مسئله امر به معروف باید جزئی از دغدغه های روزمره افراد باشد و آحاد ملت باید در این موضوع کوشا باشن.

,

وی گفت: دشمنان به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی هستند و از شبکه های اجتماعی برای ترویج بی اخلاقی در جامعه هستند.

,

قیض کرمیان افزود: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نباید بی خیال بود بلکه باید بی قرار بود و این فریضه را احیا کرد، این مسئله به معنای دخالت نیست.

,

امام جمعه فرمهین خاطر نشان کرد: باید این فریضه الهی در تمامی ابعاد توسعه و ترویج پیدا کندو مردم با این فریضه الهی انس بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه