اخبار داغ

گفتگو با آزادگان سرافراز میهن؛

دیدار رهبر معظم انقلاب؛ شیرین ترین خاطره پس از بازگشت به ایران

دیدار رهبر معظم انقلاب؛ شیرین ترین خاطره پس از بازگشت به ایران
آزادگان سرافراز میهن در بیان تلخ ترین و شیرین ترین خاطرات اسارت و آزادی خود، به اتفاق رحلت جانگداز امام راحل را تلخ ترین خاطره اسارت و دیدار با رهبر معظم انقلاب و بیعت با ایشان را شیرین ترین خاطره پس از اسارت دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان: امروز یادآوری اتفاقی به یادماندنی و شیرین در تاریخ انقلاب اسلامی است. روزی که دلاورمردان میدان نبرد و راست قامتان عرصه ایثار و گذشت پس از سالها دوری از خاک کشور و اسارت در زندانهای رژیم بعثی عراق به خاک ایران بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان: ,

امروز یادآور اشک شوق مادران منتظر و خواهران خون دل خورده است. ملت سرفراز ایران در مرداد ماه 1396 یکپارچه در شادی و سرور جشن گرفتند و به استقبال آزاد مردانی رفتند که در زیر بار سنگین ترین شکنجه های رژیم بعث مقاومت کردند .

,

شور و استقبال از آزادگان عزیز وصف نا پذیر بود شادی و اشک شوق مادران و خواهران و دیدنی تر مردان  و زنان ایرانی که سر از پای نمی شناختند و  مسافت بسیاری را با پای پیاده به استقبال کبوتران آزاد شده از دست دشمن طی می کردند. عده ای از مادران و خواهران شهدا با تمثال شهدا به استقبال از آزادگان آمده بودند.

,

آن روز عشق طلوع کرد همان عشقی که 8 سال پیش بدرقه اش کردیم و اینک به استقبالش می رویم چشم های همگان اشک بار بود نه به خاطر غم و اندوه بلکه این بار از شوق وصال .

,

 

,

سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به آزادگان

, سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به آزادگان,

امام خمینی (ره) فرمودند :اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم به آنها بگوئید خمینی در فکرتان بود .

,

مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) چنین می فرمایند :شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غضب شده بودید خدای متعال شما را به ملت و کشور اسلامی برگرداند .

,

با توجه بزرگداشت 26 مرداد ماه و بازگشت دلاور مردان به میهن اسلامی گفتگویی با محسن جامه بزرگ جانباز 50 درصد با 1346 روز اسارت و سید مهدی بلوری جانباز 25 درصد با 790 روز اسارت انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

,

 

,

چراغ امیدی که در روزهای سخت اسارت روشن بود

, چراغ امیدی که در روزهای سخت اسارت روشن بود,

بزرگترین حامی و امید شما در روزهای سخت اسارت چه چیزی بود ؟

,

محسن جامه بزرگ اظهار داشت : اعتقادات مذهبی و یاد ائمه اطهار (ع) در روزهای سخت اسارت بزرگترین حامی بود, دیگر  امید به اینکه  این روزهای سرد و سخت به پایان خواهد رسید .

,

سید مهدی بلوری در مورد امید روزهای اسارت گفت:خداوند در قرآن می فرماید" ان مع العسر یسرا " بدترین روزهای اسارت شکنجه های روحی و اعتقادی بود و تنها با همین آیه امیدی دوباره به دست می آوردم. شاید به قول امروزی ها این آیه و اعتقادات مذهبی منبع  انرژی مثبت برای من بود .

,

 

,

در روزهای اسارت و دوری شما  افراد خانواده چه سختی هایی متحمل شدند ؟

, در روزهای اسارت و دوری شما  افراد خانواده چه سختی هایی متحمل شدند ؟,

سید مهدی بلوری پاسخ داد :مسلماً تکلیف ما در اسارت مشخص بود و ما در راه هدفمان رفته بودیم اما والدین بنده مرارت های بسیاری در جهت اینکه چه اتفاقی ممکن است برای من رخ داده باشد متحمل شدند. در ابتدا حتی نمی دانستند زنده هستم یا نه و  پس از گذشت  دو ماه از روزهای اسارت نیروهای  صلیب سرخ وارد اردگاه شدند و کار نام نویسی اسراء را  انجام دادند .  همچنین در اولین نامه ای که به خانواده ارسال نمودم آنها از اسارت من آگاه شدند .

,

 

,

آزاده سرافراز میهن: انتقال از سلول انفرادی به بند عمومی شیرین ترین خاطره دوران اسارتم بود

, آزاده سرافراز میهن: انتقال از سلول انفرادی به بند عمومی شیرین ترین خاطره دوران اسارتم بود,

محسن جامه بزرگ در خصوص شیرین ترین خاطره اش در دوران اسارت اذعان داشت : روزهای  اسارت برای من و همرزمانم در سلولهای تاریک انفرادی آغاز شد. حتی آگاهی نداشتیم  در چه ساعتی از روز قرار داریم که اعمال عبادی را به جا بیاوریم. تنها بر اساس غذایی که از درون دریچه به داخل می فرستادند حدس می زدیم ممکن است الان چه موقع از شبانه روز باشد. آن روزها از  یک سو  تحمل زخم ها و رنج های ناشی از شکنجه و از سوی دیگر سلولهای تنگ و تاریک و نمور بدون هیچ هم صحبتی تحمل درد اسارت را دو چندان می کرد.  شاید غیر قابل باور باشد که بگویم روزی که بعد از چندین روز مرا از سلول انفرادی به سلول عمومی انتقال دادند برایم لحظه بزرگی بود.

,

وی افزود:  در روزهای اسارت  حمایت و پشتیبانی اسرا از یکدیگر واقعا ستودنی بود. ممکن بود به علت تنبیه یکی از اسراء دیگر اسراء نیز تنبیه شوند اما برای حفظ عزت اسلام و همیت ایرانی همه افراد به حمایت از او بر می خواستند. همه جزیئ از یک خانواده بزرگ بودیم.

,

 

,

رحلت جانگداز امام خمینی (ره) تلخ ترین خاطره روزهای اسارت

, رحلت جانگداز امام خمینی (ره) تلخ ترین خاطره روزهای اسارت ,

سید مهدی بلوری در مورد تلخ ترین خاطره اش در روزهای اسارت اظهار داشت: در گذشت رهبر و مرجع  عالیقدر امام خمینی (ره ) واقعا دردناک بود با اینکه این خبر را نیروهای عراقی تایید کرده بودند ولی گمان می کردیم این خبر را برای شکنجه روحی اسراء اعلام کرده اند. اما متاسفانه این خبر  از طریق رادیویی که یکی از اسراء به صورت مخفیانه به داخل اردوگاه آورده بود اعلام شد و متوجه شدیم این خبر صحت دارد. آن روز روز عجیبی بود در اردوگاه صحرای محشر به پا شد. چون ما روزهای سخت اسارت را به عشق دیدار امام خمینی (ره ) و عزت اسلام تحمل می کردیم و  این خبر خلع بزرگی در درون ما ایجاد کرد.

,

 

,

هنگامی که خبر آزادی از اردوگاه به اطلاع شما و دوستانتان رسید چه واکنشی نشان دادید ؟

, هنگامی که خبر آزادی از اردوگاه به اطلاع شما و دوستانتان رسید چه واکنشی نشان دادید ؟,

محسن جامه بزرگ ابراز کرد : بازگشت به خاک وطن خبر بسیار مسرت بخشی بود هر چند نیروهای عراقی بعد از امضای قطعنامه 598 در ارتباط با تبادل اسرای عراقی و ایرانی صحبت هایی انجام داده بودند .

,

 

,

از چه طریقی وارد خاک ایران شدید ؟

, از چه طریقی وارد خاک ایران شدید ؟,

سید مهدی بلوری پاسخ داد: دو ماه پیش از آزادی ما در ارتباط با تبادل اسرای عراقی و ایرانی مذاکراتی صورت گرفته بود. روزی که  قرار بود از طریق خاک خسروی به ایران منتقل شویم به اطلاع ما رساندند که دیگر تبادل متوقف شده است  در حالیکه همان شب از طریق فرودگاه نجف به فرودگاه مهر آباد منتقل شدیم .

,

, ,

پایان اسارت و افتخار زیارت امام حسین

, پایان اسارت و افتخار زیارت امام حسین ,

سید مهدی بلوری در مورد خارذه روز اسارتش گفت: اولین مقصد ما پس از پایان اسارت، کربلا و نجف بود و خداوند زیارت امام حسین را روزی ما کرد.  اولین فردی  که به استقبال من در فرودگاه مهر آباد آمد پدرم بودند. ایشان اکنون در قید حیات نیستند اما آن روز بسیار اشک ریختم  و هزار بار خدا را شکر کردم که دوباره پدر را از نزدیک ملاقات می کنم .

,

 

,

شیرین ترین خاطره پس از بازگشت به ایران: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

, شیرین ترین خاطره پس از بازگشت به ایران: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی,

هر دو آزاده همدانی اذعان داشتند: دیدار با مقام معظم  رهبری (ظله تعالی ) و بیعت با ایشان بهترین خاطره پس از خبر رحلت جانگداز امام خمینی (ره ) بود.

,

بوی بهاران می دهی ای فرد آزاد

,

ای از تو خاک میهنم آباد آباد

,

بنشین به روی چشمم ای پیک بهاری

,

کز دوری ات آتش به جان مادر افتاد

,

ای افتخار کشور ای فرزند قرآن

,

ای با تو روشن آسمان از نور ایمان

,

بنشین دمی تا بوسه بارد از نگاهم

,

ما را به لبخندی کن ای آلاله مهمان

,

ای گام هایت سجده گاه شبنم و گل

,

خاک وطن فرش قدم های تو ای گل

,

ای از تبسم مهربان تر مرد صحرا

,

از دیدنت گل کرده اشکم همچو دریا

,

 

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه