اخبار داغ

کارشناس پژوهشگر و محقق؛

مصرف نان سبوس دار از پیری زود رس جلوگیری می کند

مصرف نان سبوس دار از پیری زود رس جلوگیری می کند
کارشناس و پژوهشگر و محقق اردبیل گفت: سبوس نان با خنثی کردن رادیکالهای آزاد از بروز پیری زود رس جلوگیری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، زلیخا صادقی کارشناس و پژوهشگر و محقق اردبیل گفت: هم اکنون پزشکان اتفاق نظر دارند که استفاده از سبوس مهمترین راه درمان یبوست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

وی افزود: جلوگیری از یبوست نیز از بروز بواسیر،سرطان کولون و عفونت های دستگاه گوارش در افراد مسن پیشگیری می کند. بهتر است همراه سبوس آب اضافی خورده شود.

,

صادقی گفت: سبوس همچنین با خنثی کردن رادیکالهای آزاد از بروز پیری زود رس جلوگیری می کند. سبوس موجود در این نان ها از طریق طولانی کردن زمان جویدن نان باعث افزایش ترشح بیشتر بزاق می شود.

,

وی یادآور شد: سبوس موجود در نان منجر به پر شدن بیشتر معده و احساس سیری زود رس می شود.همین مساله می تواند از بروز چاقی جلوگیری کند و در واقع رژیمی بودن این نان ها بر این اصل استوار است.

,

صادقی به فیبر غذایی (سبوس)در نان ها اشاره کردو گفت: آن دسته از کربو هیدراتهایی که در دستگاه گوارش انسان هضم نشده و وارد روده بزرگ شود فیبر غذایی می گویند.

,

وی بیان داشت: فیبر غذایی برای رشد و نگهداری فلور طبیعی روده بکار می رود و همچنین برای جلوگیری از چاقی، یبوست، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از ایجاد بواسیر، کاهش جذب کربو هیدراتها، جلوگیری از سرطان روده بزرگ، جلوگیری از افسردگی و... مناسب است.

,

این پژوهشگر گفت: فلور طبیعی روده از کربو هیدراتها، اسید های چرب کوتاه زنجیری تولید می کنند که در بافتهای سلولهای غشایی روده بزرگ مصرف می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه