اخبار داغ

گفتگوی خواندنی با یک آزاده اصلاندوزی؛

شدیدترین شکنجه ها را به امید نابودی دشمنان تحمل می کردیم

شدیدترین شکنجه ها را به امید نابودی دشمنان تحمل می کردیم
به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفتگوی صمیمانه ای را با یک آزاده و جانبار هشت سال دفاع مقدس از شهر مرزی اصلاندوز انجام داده ایم که در ادامه می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،مردادماه سال ۱۳۶۹ نقطه عطفی در تاریخ مقاومت و پایداری ایران به شمار می رود؛ خاک خسروی در این روز پذیرای گام های خسته اما استوار سربازانی بود که سال ها پیش در عرصه دفاع و آزادگی؛ در چنگال دژخیمان بعثی اسیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

 ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، برگی دیگر از تقویم انقلاب اسلامی ورق خورد و یوم اللّه دیگری متولّد شد. ثانیه های انتظار به کندی گذشت. شهر به استقبال پرنده های مهاجری شتافت که در سال های سخت هجران از وطن، بال و پر خود را در زیر شکنجه های کفر شکسته بودند.مردانی که جسمشان دربند بود، ولی هیچ گاه روح و اندیشه بلندشان تسخیر نشد و قلبشان به یاد دین و ایمان و آسمان وطن می تپید.

,

بمناسبت 26 مرداد همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی،گفتگوی صمیمانه ای با یک آزاده اصلاندوزی را می خوانید.

,

 

,

, ,

لطفا خودتان را برای مخاطبین ارس تبار معرفی کنید.

,

"حسن اسکندری" رزمنده جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس هستم. در سال 1347 در یک خانواده مذهبی در عیوضلو از توابع اصلاندوز به دنیا آمده و دوران ابتدایی را در این روستا گذرانده ام و هم اکنون نیز کارمند امور آب مغان هستم.

,

با آغاز جنگ تحمیلی و به فرمان رهبرکبیر انقلاب برای دفاع از حق علیه باطل عازم جبهه جنگ شدم با اینکه زمان خدمت سربازی بنده نیز نزدیک شده بود،با وجود اعتقادات دینی حس وطن پرستی به ندای رهبری لبیک گفته و علیه فرعون زمان خود صدام جنایتکار که با کمک هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله آمریکا که چشم طمع به خاک میهن عزیزمان داشتند به مبارزه برخاستم.

,

ارس تبار:در آغاز جنگ تحمیلی کجا بودید و چگونه اسیر شدید؟

,

در سال 1366 در منطقه جنگی در یک عملیات سنگین در رویارویی با دشمن خبیث تا آخرین نفس و آخرین گلوله جنگیدیم تا اینکه با گرفتار شدن در کمین بعثی به اسارت دشمن درآمدیم.

,

ارس تبار:متوسط سنی اسرا چقدر بود؟

,

در میان اسرا از تمام اقشار ملت ایران وجود داشتند از نوجوان گرفته تا پیرمرد از جان و دل و با تمام وجود از تمامیت ارضی ملت دفاع کردند.

,

ارس تبار:غدای شما چگونه بود و آیا اعتصاب هم میکردید؟

,

روزانه مقداری برنج و کلم سفید،شبها آبگوشتی که با پوست بادمجان سیاه می پختند و برای صبحانه نیز نون خشک می خوردیم.

,

ارس تبار:نگهبانان اردوگاه چه رفتاری با شما داشتند؟

,

در اردوگاهها ما را در زیر شدیدترین شکنجه ها نگه می داشتند،هر وقت نگهبان ها وارد اردوگاه می شدند خواسته یا ناخواسته ما را آزار و اذیت می کردند. برای اصلاح سر و صورت افراد اردوگاه نیز برای شش نفر یک تیغ اصلاح می دادند که در بدترین شرایط بهداشتی قرار داشتیم ولی همچنان امیدوار بودیم.

,

ارس تبار:یک خاطره از دوران اسارت خود بگویید؟

,

زمانی که اسیر شدیم ما را سوار یک ماشین کرده و با عبور از شهر مردم شادمانی می کردند و خوشحال بودند از اینکه ما را به اسارت گرفته بودند و جشن گرفته و کف می زدند.

,

همچنین هنگام خروج از آسایشگاه برای اینکه بتوانند به همه آب برسانند یک نفر از افسران عراقی می رفت بالای بام و شیلنگ آب را در دست می گرفت از بالا آب را می پاشید روی سرمان، ما هم از تشنگی دهانمان را می گرفتیم بالا تا اینکه قطره ای آب بنوشیم.

,

شدید ترین شکنجه ها را به امید نابودی صدام جنایتکار و تمام کسانی که پشت صدام چشم طمع به خاک میهن عزیزمان داشتند تحمل می کردیم.

,

Image result for ‫ازادگان‬‎

, Image result for ‫ازادگان‬‎,

ارس تبار:از اعلام قطعنامه چگونه با خبر شدید؟

,

قطعنامه را از طریق تلویزیونی که برای 18 آسایشگاه گذاشته بودند شنیدیم و کمی به آزادی امیدوار شدیم ،دست به دعا بر می داشتیم تا اینکه با شنیدن تبادل اسرا از شادی در پوست خود نمی گنجیدیم چنان شاد می شدیم که گویی تازه به دنیا آمده بودیم.

,

این را گفته باشم که عراقی ها هم بیشتر از ما خوشحال بودند چون با بودن ما در آنجا خوف می کردند.

,

ارس تبار:جنگ و انقلاب را چه کسانی پیش بردند؟

,

انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره)آغاز شد و با هدایت و راهنمایی های آن امام بزرگوار به پیش رفت تا اینکه با اتحاد و همبستگی مردم انقلاب تداوم پیدا کرد به گفته امام(ره)صاحب اصلی انقلاب همان مردمی بودند که بر علیه باطل انقلاب کردند و با دادن چندین هزار شهید و جانباز و ایثارگر و آزاده از آن دفاع کردند و در حال حاضر با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و ولایت فقیه تلاش کنیم تا دشمنانمان را ناامید و مایوس سازیم.

,

ارس تبار:به غیر ازشما چه کسی از این منطقه با شما در اردوگاه بود؟

,

باقری،صمد نجفی،حسین کریمی،سلام درگاهی و خلف قاسم زاده

,

ارس تبار:چه پیامی به جوانان و نسل سومیها دارید؟

,

پیام بنده به جوانان عزیز کشورم این است که از خداوند بخواهند لحظه ای آنها را به حال خود وا نگذارند و در همه حال خدا را در نظر بگیرند و در همه صحنه های نظام پشتیبان ولایت فقیه باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه