اخبار داغ

مشکلات ادامه دار ساکنین مهرشهر از ابتدا تاکنون/ طعم تلخ خانه دار شدن در این منطقه

مشکلات ادامه دار ساکنین مهرشهر از ابتدا تاکنون/ طعم تلخ خانه دار شدن در این منطقه
بسیاری از مشکلات مهرشهر از همان سالهای ابتدایی سکونت در این منطقه وجود داشته و هنوز هم مرتفع نشده است و در واقع می توان گفت که مسکن های مهر منطقه مهر شهر، مهری به صاحب خانه ها نکرده و طعم شیرین خانه دار شدن را برای مردم تلخ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از 60 درصد مسکن های مهر بیرجند در منطقه مهر شهر ساخته شده و اکنون خانوارهای زیادی در این منطقه ساکن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

ساخت و سازهای گسترده در مهرشهر و سکونت یکباره جمعیت زیادی از مردم در این منطقه، بدون تامین زیرساخت های لازم برای رفاه مردم، سبب ایجاد مشکلات زیادی برای ساکنان شده  و این موضوع طی این سالها گلایه مندی مردم  را به دنبال داشته اشت.

,

 

,

بسیاری از مالکان مسکن مهر به دلیل اجبار برای پرداخت اقساط و تسهیلات، در خانه های خود ساکن شدند، در حالی که این منطقه از نظر آسفالت کوچه ها، نبود شبکه فاضلاب، نبود خطوط تلفن ثابت، نبود سطل زباله در برخی از مناطق و جمع آوری نامناسب زباله از جمله مشکلات این منطقه بوده و هست.

,

 

,

هم اکنون یکی از مشکلات مهم مردم این منطقه، پرداخت هزینه آماده سازی و آسفالت کوچه ها است که علی رقم اینکه این هزینه را طی یکی دو سال گذشته پرداخت کرده اند، اما هنوز خبری از آسفالت شدن نیست.

,

 

,

در این منطقه از شهر بیرجند فقط ساختمان ها را ساخته اند و مردم هم به خاطر اینکه قسط خانه جدید به اجاره خانه ای  که ساکن هستند اضافه نشود با هزاران امید و آرزو وارد خانه جدید می‌شوند و از اینکه بعد از عمری صاحب خانه شده اند از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند.

,

 

,

حال این صاحب خانه هایی که بعد از سالها انتظار خانه دار شده اند مشکلاتی در خانه های این منطقه دارند که  شیرینی خانه دار شدن را برایشان تلخ کرده است.

,

 

,

یکی از ساکنین خیابان نه دی مهرشهر در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: الان بیش از دو سال است که خانه ام را تحویل گرفته ام و هزینه آسفالت کوچه ها پرداخت کرده ایم اما هنوز کوچه های این منطقه آسفالت نشده است.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: علی رغم پیگیری های انجام شده نتیجه ای نگرفتیم و همچنان منتظرهستیم که تلاش های ما به نتیجه برسد.

,

, ,

 

,

این شهروند بیان کرد: علاوه براین وضعیت بهداشتی خیابانهای شهید احمدی روشن، شهید همت، مهر و...مناسب نیست و سطل های زباله وضعیت بهداشتی خوبی ندارد.

,

 

,

وی اذعان کرد: اغلب سطل زباله ها یا وسط کوچه است یا با فاصله کمی از جایگاه قرار دارد که این باعث شده مردم زباله ها را روی زمین رها کنند، همچنین به دلیل تخلیه دیر به دیر این سطل ها، بوی های متعفنی در این منطقه منتشر شده و برخی از سطل ها هم به دلیل زباله زیاد، دیگر جایی ندارد و این باعث می شود زباله ها در کف خیابان ها و پیاده روها رها شود.

,

 

,

, ,

 

,

یکی دیگر از ساکنین خیابان مهر هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: این منطقه فضای سبز مناسبی ندارد، وضعیت نظافت از طرف شهرداری ضعیف بوده و همیشه داخل جوی های کنار خیابان پر از پلاستیک و زباله است.

, خاورستان,

 

,

وی خاطر نشان کرد: به خاطر آلودگی و عدم نظافت، در برخی ساختمانها حیوانات موزی مثل موش دیده شده و این باعث ترس و نگرانی خانواده ها می شود.

,

 

,

این شهروند یادآور شد: کمبود اتوبوس های درون شهری برای جابجایی مردم هم یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه است.

,

 

,

, ,

 

,

یکی دیگر از اهالی خیابان مهر هم که کمتر از یکسال بود در این منطقه خانه خریده بود در گفتگو با خبرنگار خاورستان، بیان کرد: وقتی که این واحد آپارتمانی را خریدم، سیستم برق کشی آن کاملا مشکل داشت که مجدد سیم کشی شد.

, خاورستان,

 

,

این شهروند تصریح کرد: یکی دیگر ازمشکلات مسکن مهر بوی بد فاضلاب است که به محض باز شدن شیر آب بوی فاضلاب همه خانه را در بر می‌گیرد.

,

 

,

وی یاد آور شد: مستحکم نبودن خانه ها و اینکه با کوچکترین فشاری که به دیوار وارد می‌شود دیوار خانه شکاف بر می‌دارد یکی دیگر از مشکلات  خانه های این منطقه است.

,

 

,

این شهروند گفت: سوال این است که چرا پیمانکاران و مهندسین ناظر به این مشکلات از قبیل آب و برق گرفته تا عدم استحکام توجهی نداشته اند.

,

 

,

یکی دیگر از اهالی مهرشهر نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به جمعیت بالای ساکن در این منطقه، از نبود مدرسه و فضای اموزشی کافی گلایه مند بود و افزود: تعداد مدارس و کلاس های درس مهرشهر، جوابگوی جمعیت محصل این منطقه نیست و بسیاری از دانش آموزان باید برای تحصیل به مدارس سایر مناطق شهر مراجعه کنند.

, خاورستان,

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات هم وجود نخاله های ساختمانی در اطراف منازل است و متاسفانه شهرداری نسبت به جمع آوری این نخاله ها اقدام نمی کند.

,

وی بیان کرد:  عدم آسفالت معابرهم از مواردی است که هم از نظر رفاه و هم بهداشت، مشکلاتی را برای ساکنین به وجود اورده است.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

بر اساس این گزارش و مشکلاتی که توسط ساکنین مهرشهر بیرجند مطرح شد، متاسفانه بسیاری از این مشکلات از همان سالهای ابتدایی سکونت در این منطقه وجود داشته و هنوز هم مرتفع نشده است و در واقع می توان گفت که مسکن های مهر منطقه مهر شهر، مهری به صاحب خانه ها نکرده و طعم شیرین خانه دار شدن را برای مردم تلخ کرده است.

,

 

,

اما تا کی قرار است این مشکلات برای مردم این منطقه وجود داشته باشد؟ متاسفانه امروز ساکنین مهرشهر نسبت به ساکنین سایر مناطق شهری، بهره مندی کمتری نسبت به خدمات شهری دارند و این موضوع می طلبد که دستگاه ها و سازمان های متولی از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، مخابرات و ... در جهت رفع مشکلات مردم این منطقه برآمده و نگاه خاصی به این منطقه که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است داشته باشند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه