اخبار داغ

وضعیت نابسامان اجاره‌بها در اسلامشهر؛

مستأجران نسبت به افزایش قیمت گزینه‌ی دیگری ندارد/ بدترین اتفاق در بازار ملک را بانک‌ها با پرداخت سود رقم زدند + جدول قیمت ها

مستأجران نسبت به افزایش قیمت گزینه‌ی دیگری ندارد/ بدترین اتفاق در بازار ملک را بانک‌ها با پرداخت سود رقم زدند + جدول قیمت ها
اگر ساخت‌وساز وجود داشته باشد مالک به خود اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد. بدترین اتفاق در ملک را بانک‌ها با پرداخت سود خوب رقم زدند وقتی بانک در حالت معمول و بدون هیچ دردسری 22 درصد سود به سپرده‌ها می‌دهد تمایل بیشتر به سپرده‌گذاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسلامشهرخبر: موجر و مستأجر دو نفر با دو دیدگاه متفاوت به یک‌چیز، ملک. خانواده‌هایی که به هر دلیلی توان خرید خانه ندارند ناگزیر رو به اجاره‌نشینی می‌آورند، آمارها از امضا ۶۸ هزار و ۱۴۶ قرارداد اجاره در کشور در تیرماه سال جاری حکایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اسلامشهرخبر:,

مسئولین اتحادیه مشاوران املاک چون خودشان بنگاه‌دارند پیگیری نمی‌کنند

,

به گفته حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک، رشد اجاره‌بها در کشور در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ بین ۷ الی ۱۰ درصد است. وی افزایش قیمت بیش از میزان اعلام شده را استثنا و تناقض میان گزارش میدانی و اجاره نوشته شده دانست.

,

در همین رابطه، رحیم احمدزاده مسئول کمیسیون بازرسی اتحادیه مشاوران املاک اسلامشهر به خبرنگار اسلامشهرخبر گفت: معمولاً در هر سال 10 درصد به میزان اجاره‌بها اضافه می‌شود بعضی از مالکین اضافه نمی‌کنند اما برخی دیگر این افزایش قیمت را اعمال می‌کنند.

,

یک مشاور املاک با سابقه 5 سال فعالیت در این حوزه از منطقه موسی‌آباد اعلام کرد: امسال اجاره ماهیانه دو برابر سال گذشته شده است، 300 هزار تومان اجاره ماهیانه سال 95 اکنون 600 هزار تومان است. ایراد اینجاست که مالک خود قیمت را تعیین می‌کند و هیچ نظارتی از جانب اتحادیه و اصناف صورت نمی‌گیرد.

,

وی ادامه داد: علاوه بر آن دولت تسهیلاتی که باید به ساختمان‌سازها بدهد نمی‌دهد، مسئولین اتحادیه مشاوران املاک چون خودشان بنگاه‌دارند پیگیری نمی‌کنند. باید اجاره‌بها بر اساس افزایش حقوق کارگران و کارکنان دولت افزایش پیدا کند.

,

یک راننده تاکسی که بیش از سه سال در یک آپارتمان 60 متری در منطقه موسی‌آباد زندگی می‌کند، گفت: سال 94، 20 میلیون، 100 هزار تومان، سال 95، 25 میلیون 50 هزار تومان پرداخت می‌کرد و امسال 25 میلیون 150 هزار تومان پرداخت می‌کند؛ یعنی افزایش سه برابری اجاره ماهیانه نسبت به سال گذشته.

,

از سویی یک مستأجر که به تازگی صاحب‌خانه شده بود به خبرنگار اسلامشهرخبر گفت: مشاوران املاک همیشه منافع مالک را در نظر می‌گیرند اگر مالک نباشد سود و کمیسیونی در کار نیست.

,

در منطقه قائمیه نیز یک مستأجر آپارتمان 80 متری گفت: سال 95، 15 میلیون تومان و 130 هزار تومان اجاره ماهیانه پرداخت می‌کرد درحالی‌که امسال با رهن یکسان 230 هزار تومان پرداخت می‌کند.

,

یک مشاور املاک در شهرک سفیر امید در منطقه میدان قائم گفت: اجاره ماهیانه یک آپارتمان 6 سال ساخت سال گذشته 450 هزار تومان بود امسال 700 هزار تومان شده است. یک آپارتمان نوساز 80 متری سال گذشته 30 میلیون تومان رهن کامل می‌شد اما امسال 45 میلیون تومان رهن می‌شود.

,

مالکان هر سال تا 50 درصد روی اجاره اضافه می‌کنند

,

یک مشاور املاک با 17 سال سابقه در حوزه ملک در منطقه بیست‌متری امام خمینی (ره) به خبرنگار اسلامشهرخبر گفت: همه چیز بر اساس تورم است، ولی تنها جایی که هیچ قاعده و قانونی در آن نیست اسلامشهر است اینجا در خریدوفروش و اجاره هیچ قانونی ندارد.

,

وی ادامه داد: قیمت رهن ملک بر اساس فصول سال تعیین می‌شود به طوری که در زمستان یک‌ششم و در تابستان یک‌پنجم قیمت ملک در نظر گرفته می‌شود؛ مثلاً یک آپارتمان 250 میلیون تومانی در تابستان باید 50 میلیون تومان رهن شود این یک قانون کلی است.

,

این مشاور املاک با بیان اینکه در اسلامشهر ملک نوساز وجود ندارد و مالک قیمت را تعیین می‌کند، تأکید کرد: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. نهایت افزایش قیمت سالیانه باید 15 درصد باشد. ما معمولاً سه سال قرارداد می‌نوشتیم ولی الآن مالکان یک سال بیشتر نمی‌بندند و هر سال تا 50 درصد روی اجاره اضافه می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه تمام توان مشاوران املاک این است که طرف مستأجر باشند، تصریح کرد: ملک 85 متری چهار سال ساخت بدون پارکینگ و آسانسور، سال گذشته 38 میلیون تومان بود امسال 60 میلیون تومان شده است.

,

مالکان تمایل دارند که میزان اجاره ماهیانه را افزایش دهند

,

وی با اشاره به دو نمونه کم یاب از افزایش قیمت خاطرنشان کرد: یک 82 متری سال گذشته، 27 میلیون، 300 هزار تومان بود امسال 27 میلیون 350 هزار تومان است همچنین یک مالک با وجود اینکه نیاز مالی دارد یک منزل 68 متری سال گذشته 27 میلیون، 10 هزار تومان و امسال 27 میلیون ماهی 11 هزار تومان اجاره داد یعنی هزار تومان افزایش قیمت داشت از این دست موارد خیلی کم پیدا می‌شود اما در اکثر موارد افزایش قیمت زیادی داشتیم. با توجه به مشکلات اقتصادی مالکان تمایل دارند که میزان اجاره ماهیانه را افزایش دهند.

,

وی تصریح کرد: خیلی از املاکی‌ها به مالکان می‌گویند قیمتشان خیلی بالاست ولی مالک قبول نمی‌کند. مستأجر نیز نسبت به افزایش قیمت گزینه‌ی دیگری ندارد.

,

این مشاور املاک در منطقه بیست‌متری امام خمینی (ره) در پاسخ به این سؤال که در منطقه بیست‌متری امام خمینی (ره) اجاره با حداقل‌ها چیست؟ اعلام کرد: یک سوئیت 40 متری که آشپزخانه آن در پاگرد راه‌پله و حمام آن در تراس است. اجاره این ملک 5 میلیون، 400 هزار تومان است یعنی یک مجرد به سختی می‌تواند در آن زندگی کند.

,

این مشاور املاک ادامه داد: حداقل رهن یک 60 متری بدون پارکینگ 30 میلیون است که مورد خوبی است که اگر این مورد باشد همین الآن چهار متقاضی دارد. پارسال این مورد به قدری زیاد بود که حد و حسب نداشت.

,

وی با اشاره به ریشه‌های افزایش قیمت اجاره‌بها گفت: برخی از بانک و مؤسسات مالی سودهای بالایی را به سپرده‌ها دادند و سازنده به جای ساختن خانه در بانک سپرده‌گذاری کرد. در این شرایط طی دو، سه سال خانه کمتر شد از این سمت مالکین اجاره‌بها را افزایش دادند.

,

تمایل بیشتر سرمایه داران به سپرده گذاری در بانک ها

,

این فعال در حوزه ملک یادآور شد: اگر ساخت‌وساز وجود داشته باشد مالک به خود اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد. بدترین اتفاق در ملک را بانک‌ها با پرداخت سود خوب رقم زدند. ساخت یک خانه با تمام سختی‌های آن 20 تا 40 درصد سود دارد وقتی بانک در حالت معمول و بدون هیچ دردسری 22 درصد سود به سپرده‌ها می‌دهد تمایل بیشتر به سپرده‌گذاری است.

,

در منطقه واوان نیز گزارش‌های دریافتی از افزایش قیمت اجاره‌بها خبر می‌دهد. یک مشاور املاک و دبیر بازنشسته در این منطقه به خبرنگار اسلامشهرخبر گفت: مالکان به صورت خودجوش قیمت‌ها را افزایش داده‌اند بدون اینکه مستأجر را در نظر بگیرند. حداکثر افزایش اجاره‌ها باید 10 درصد باشد نه 25 درصد و 30 درصد. اجاره‌بها در واوان در برخی مناطق 40 درصد افزایش داشته است.

,

وی ادامه داد: اگر مشاوران املاک با این افزایش قیمت مخالفت کنند اجاره‌بها اضافه نمی‌شود حق نیست که ما بیاییم به خاطر کمیسیون، 300 هزار تومان افزایش اجاره ماهیانه را بپذیریم. ملکی که 50 میلیون ارزش دارد درست است که 25 میلیون رهن آن باشد؟

,

یک مشاور املاک با سابقه 20 سال فعالیت در حوزه ملک در واوان اعلام کرد: اوضاع اجاره‌بها نابسامان شده است. چند روز پیش مالکی در منطقه زیتون یک 54 متری به من سپرد، 13 میلیون 250 هزار تومان. من شاکی شدم و گفتم برو نمی‌نویسم. رهن کامل این ملک نهایتاً باید 12 میلیون باشد. درحالی‌که با محاسبه قیمت اعلامی مالک رهن کامل آن 22 میلیون می‌شود.

,

وی تصریح کرد: بنگاه‌دار گناهی ندارد مالک می‌گوید من با این قیمت اجاره می‌دهم و برخی مشاوران املاک مجبورند و می‌نویسند.

,

افزایش قیمت نتیجه عدم مدیریت است

,

این مشاور املاک با اشاره به افزایش قیمت اجاره‌بها نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: یک 63 متری در اکباتان سال گذشته، 15 میلیون رهن می‌شد در حال حاضر 25 میلیون قیمت‌گذاری شده است.

,

وی یادآور شد: اتحادیه‌ها فکری به حال مردم کنند مستأجر با سه بچه که سال گذشته 15 میلیون پول داشت الآن به او می‌گویند 25 میلیون. نه کاری هست که کار کند و نه پولی هست که روی پولش بگذارد.

,

این فعال در حوزه ملک به دو نمونه از اجاره‌بها با حداقل هزینه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک پارکینگ که مسکونی کردند با زیرزمین، سه میلیون، 600 تومان قیمت‌گذاری شده است که رهن کامل آن 23 میلیون تومان است. این ملک برای سکونت سخت است و امکانات کاملی ندارد. در منطقه آتش‌نشانی و در طبقه دوم یک مجتمع 58 متری، 25 میلیون رهن کامل دارد.

,

وی ادامه داد: یک نمونه آپارتمان 300 متری در واوان با امکانات کامل 120 میلیون و با امکانات معمولی 60 تا 70 تومان قیمت‌گذاری شده است.

,

این فعال در حوزه خریدوفروش ملک متذکر شد: این افزایش قیمت نتیجه عدم مدیریت است مگر نمی‌گویند تورم 10 درصد است همان تورم را اضافه کنند مگر حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان چند درصد افزایش پیدا می‌کند؟ 10 تا 15 درصد.

,

 

,
 
,
اجاره-بها-در-مناطق-مختلف-اسلامشهر
انتهای پیام/
,
اجاره-بها-در-مناطق-مختلف-اسلامشهر
انتهای پیام/
,
اجاره-بها-در-مناطق-مختلف-اسلامشهر
, اجاره-بها-در-مناطق-مختلف-اسلامشهر, اجاره-بها-در-مناطق-مختلف-اسلامشهر,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه