اخبار داغ

شرح فراق آزاده جانباز شهید حسن عزیزی

شرح فراق آزاده جانباز شهید حسن عزیزی
شهید حسن عزیزی تنها شهید با رفعتی است که در دفتر ماندگار جهاد و پیکار مردانه او چهار ورق زرین هر یک زیور یافته به مطلع «بسیجی» «جانباز» «آزاده» و «شهید» چشم و قلب هر صاحب معرفتی را مجذوب و مسخر خویش می‌سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ وبلاگ شهدای گلگون کفن میلاجرد نوشت: شهید حسن عزیزی در سال ۱۳۳۱ در شهر میلاجرد در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. روحیه خداباوری، توکل و دیانت پیشگی خانواده، او را از همان دوران کودکی مؤمن، باتقوا و مرید ائمه اطهار(ع) بار آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,  , شهدای گلگون کفن میلاجرد,

رضایت و دعای خیر پدر و مادر این آیینه تمام نمای سخاوت و گذشت را بر مَرتبت عزت جاودانه ساخت. به نیت کاستن آلام و مشقات حاصل از فقر و تنگدستی خانواده مردانه کمر همت به کار و تلاش بست و میراث حلال و شریف پدری یعنی شغل کشاورزی و دامداری سنتی را اختیار نمود. گرچه از نعمت تحصیل و سواد محروم بود ولی از زلال چشمه احکام اسلام و معارف انقلاب خوب می‌گفت و داد سخن برطریق حق می‌داد.

,

آراسته به صفات پسندیده و کردار خاص بود که دلیل تمایزش از دیگران به شمار می آمد. خیراندیشی و نوع دوستی اش زبانزد عام و خاص بود. هر فرصتی را برای دستگیری و رسیدگی به احوال محرومان غنیمت می شمرد.

,

آثار خلق خوش و زینت سلوک شهید سیمای خیره کننده ای از جذابیت رفتار و رابطه او با دیگران را به نمایش می گذاشت به نحوی که اقوام و خویشاوندان غالب اوقات فراغت خویش را به نزد او اجتماع کرده و بهره ها از فیض وجود و دریای مهرش می‌بردند. زمام کلام در وصف شور انقلابی و شوق حسینی شهید را باید به مجالی فراخ و الفاظی فخیمه سپرد تا مرکب عشق در آن بتازد.

,

در نخستین حضورش، تیر دشمن پیکرش را نشانه رفت و او را به مقام جانبازی رساند و با وجود ضعف تن و قلّت نیرو هرگز از نبرد دست نکشید و ننشست. در عملیات پاکسازی منطقه کردستان نقش فعالی داشت و در منطقه سرپل ذهاب به اسارت بعثیان درآمد و جام آزادی از کف سالار آزادگان هدیه گرفت.

,

حکایت آسمانی شدن شهید

, حکایت آسمانی شدن شهید, حکایت آسمانی شدن شهید,

در بند اسارت نام نامی اش جزو آزادگانی آمده است که از مرز ایمان الهی، عقیده انقلابی به ویژه دلدادگی به امام خمینی(ره) این مقتدای مقتدر آزادگان عالم، ذره ای عقب نشینی نکرد.

, .,

در خردادماه سال ۱۳۶۸ وقتی خبر غروب غم بار خورشید انقلاب منتشر شد عراقی ها مست غرور شده روزانه ساعاتی را به دست افشانی و پایکوبی می پرداختند. داغ هجران این بزرگ مرد الهی و تماشای صحنه های شادی یزیدیان بر دل پُر مهر شهید بسیار گران می‌آمد.

, .,

با محوریت او مراسمات نمایان سوگواری و روضه خوانی پُرسوزی منعقد می شد. ضجه و ناله دامنه‌دار عاشقان خمینی(ره) خشم و کینه خصم برانگیخته، شدت می‌داد. روزی بعثیان با شناسایی و اطلاع قبلی از نقش شهید و روحیه ولایت خواهی وی به داخل اردوگاه ریخته او را به شدت مضروب و مجروح ساختند.

, .,

به نقل از شاهدان عینی که سید آزادگان انقلاب زنده یاد حاج آقا ابوترابی فرد نیز در جمع‌شان بوده است بر اثر خونریزی زیاد بی حال و نزار نقش زمین شد. سید با جلالت که بعدها سال ۸۱ پس از رجعت پیکر شهید به آغوش میهن، در مراسم بزرگداشت او واقع در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) شهر اراک شرف حضور داشت، در وصف آخرین لحظات عمر شریف شهید می گوید: «سرش بر دامن گرفته احوالش را پرسیدم» با آن حال رنجور از من طلب جرعه ای آب کرد به زحمت توانستیم لختی آب آماده کنیم ولی چون آرزوی عاشورایی شدن داشت به سان مولایش حسین(ع) با لبی تشنه به دیدار حق شتافت.

, .,

شهید حسن عزیزی تنها شهید با رفعتی است که در دفتر ماندگار جهاد و پیکار مردانه او چهار ورق زرین هر یک زیور یافته به مطلع «بسیجی» «جانباز» «آزاده» و «شهید» چشم و قلب هر صاحب معرفتی را مجذوب و مسخر خویش می سازد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه