اخبار داغ

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی خبرداد؛

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار

پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به  زنان سرپرست خانوار
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۵ هزار و ۸۹۱ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر نخعی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ گفت: هم اکنون ۱۵ هزار و ۸۹۱ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در مناطق روستائی و پنج هزار و ۶۹۱ زن سرپرست خانوار در مناطق شهری استان سکونت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

نخعی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواری که به دلیل فوت سرپرست، طلاق و یا غیبت همسرانشان ، نان آور خود را از دست داده و دارای درآمد قابل توجهی نباشند و از هیچ دستگاه دولتی مستمری دریافت نکنند با داشتن شرایط لازم، تحت حمایت این نهاد قرار گرفته و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنان مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

,

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی از جمله مشکلاتی که زنان سرپرست خانوار با آن مواجه هستند را مشکلات اقتصادی و نداشتن سرپناه مناسب، محدویت های اجتماعی و خانوادگی، موانع ازدواج مجدد، مشکلات عاطفی و تنهائی، مشکلات آموزشی و مهارتی عنوان کرد و افزود: این نهاد با برگزاری همایش های تخصصی، اردوهای زیارتی، سیاحتی، برنامه های آموزشی، آموزش خانواده، ایجاد زمینه های توانمند سازی، زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است.

,

نخعی به ارایه تسهیلات اشتغال زایی به ۱۳۸ نفر از زنان سرپست خانوار طی چهار ماهه سال جاری با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: مشاوره های شغلی، پرداخت وام های قرض الحسنه،خدمات مددکاری، معافیت از خدمت سربازی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی از دیگر  خدماتی است که کمیته امداد به فرزندان زنان سرپرست خانوار ارایه می کند.

,

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در استان دارای سنین ۴۰ تا ۵۰  هستند افزود: هم اکنون ۸۲ مددکار خانواده در سطح استان، خدمات مددکاری به خانواده های تحت حمایت ارائه می کنند که از این تعداد ۵۶ مددکار مرد و ۲۶ مددکار زن هستند و تمامی نیازهای خانواده بررسی و بر اساس اولویت‌بندی انجام شده، خدمات حمایتی به مددجویان ارائه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه