اخبار داغ

ادامه بحران آب در رویدر هرمزگان/ سلامت 7 هزار نفر در معرض خطر است

ادامه بحران آب در رویدر هرمزگان/ سلامت 7 هزار نفر در معرض خطر است
با استمرار بحران آب در مناطق استان هرمزگان،مردم شهر رویدر شهرستان بندرخمیر با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر در قالب یک هزار و 700 خانوار با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛شهر رویدر یکی از مناطق دیدنی استان هرمزگان است که در شهرستان بندر خمیر واقع شده است این شهرستان که بیشتر در حوزه گردشگری شناخته شده است این روزها با معضل کمبود شدید آب آشامیدنی سالم دست و پنجه نرم می کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, شهر رویدر یکی از مناطق دیدنی استان هرمزگان است که در شهرستان بندر خمیر واقع شده است این شهرستان که بیشتر در حوزه گردشگری شناخته شده است این روزها با معضل کمبود شدید آب آشامیدنی سالم دست و پنجه نرم می کند .,

جمالی شورای شهر رویدر شهرستان خمیر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در خصوص کمبود آب آشامیدنی در رویدر ،گفت:مردم شهر رویدر شهرستان بندر خمیر با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند.

, فرهنگ کده,

شورای شهر رویدر بندرخمیر با بیان اینکه آب شرب این شهر شبانه روزی نیست ،افزود: آب شرب این شهر هر سه روز یک بار آن هم به مدت دو ساعت در شبکه جریان قرار دارد و مردم مجبور به ذخیره کردن آن هستند.

,

جمالی بیان کرد: آب شهر رویدر در از چاه های حفر شده تامین می شود که جوابگوی مردم نیست و اکثر مواقع باید آب را آزاد از تانکرها خریداری کنیم؛این در حالی است که  این آب داخل  از رودخانه تامین می شود و قابل شرب هم نیست.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب مصرفی قابل شرب نیست، مردم شهر رویدر آب شرب مورد نیاز خود را سی لیتری دو هزار تومان و هر تانکر هزار لیتری آب غیر قابل شرب هم ۲۵ هزار تومان خریداری می کنند.

,

, ,

این مسئول با بیان اینکه استفاده از آب رودخانه سلامت مردم را تهدید می کند، افزود: گرمای طاقت فرسای منطقه و نبود آب آشامیدنی سالم باعث شیوع انواع بیماری های عفونی و روده ای شده است که این موضوع نیازمند تدبیر مسئولان است.

,

شورای شهر رویدر بندرخمیر اظهار کرد: طرح انتقال آب از کهورستان به شهر رویدر با برآورد اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۰ آغاز شد ولی به دلیل کمبود اعتبار پیشرفتی آن چنانی نداشته است.

,

جمالی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات شهر رویدر ، افزود: شهر رویدر بر روی گسل زلزله و در معرض سیل قرار دارد و یکی از مناطق بحرانی استان است و بخشی از منازل مسکونی مردم این شهر در معرض ریزش صخره های سهمگین واقع شده است.

,

وی به ناهموار بودن راه ارتباطی کهورستان به مرکز بخش رویدر اشاره کرد و گفت: راه ارتباطی کهورستان به مرکز بخش رویدر ناهموار و دارای گردنه ها و پیچ‌های خطرناک که موجب حوادث ناگواری برای اهالی این بخش شده است.

,

شورای شهر رویدر بندرخمیر با بیان اینکه مطالبات زیادی با مسئولان در خصوص جاده ناهموار کهورستان به شهر رویدر صورت گرفته که تاکنون نتیجه ای نداشته است ، تصریح کرد: در طول چند سال گذشته فقط ۸ کیلومتر از این مسیر ۳۰ کیلومتری بهسازی شده است.

,

جمالی ، تداخل حریم و محدوده شهر رویدر با منطقه حفاظت شده هرمود لارستان فارس یکی دیگر از مشکلات این شهر رویدر عنوان کرد و گفت: تداخل این حریم امکان هر گونه توسعه ای را گرفته و شهرداری برای خدمات رسانی با مشکلات عدیده ای روبروست.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه این مشکل در آینده‌ای نزدیک برطرف نشود جوانان این شهر هیچ زمینی را برای سکونت نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه