اخبار داغ

به دنبال اظهارات مرعشی درباره گران شدن زندگی در پایتخت؛

آیا تفکرات لیبرالی در شهرداری تهران حاکم می شود؟/ اظهارات مرعشی نهادینه کردن ناعدالتی است

آیا تفکرات لیبرالی در شهرداری تهران حاکم می شود؟/ اظهارات مرعشی نهادینه کردن ناعدالتی است
حسین مرعشی که پیش از این خود و حزب کارگزاران را رسماً لیبرال معرفی کرده بود امروز از لزوم گران شدن تهران سخن می گوید که دقیقاً نهادینه کردن ناعدالتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، پس از تغییر اعضای شورای شهر تهران در انتخابات اخیر گزینه هایی برای پست شهرداری مطرح شدند که تعدادی از آنها از اعضای حزب کارگزاران بودند، از شواهد این طور بر می آید محمدعلی نجفی که از بنیانگزاران کارگزاران است جایگزین قالیباف خواهد شد و حسین مرعشی دیگر عضو این حزب هم عنوان مشاور وی را عهده دار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مرعشی که خود هم به عنوان یکی از نامزدهای شهرداری مطرح بود در جلسه دفاع از برنامه خود برای شهرداری در اظهارات قابل تاملی گفته بود:" زندگی در تهران باید به نسبت سایر کلانشهرها گران تر شود تا از این طریق جلوی مهاجرت به پایتخت گرفته شود".

,

این تحلیل که باید هزینه زندگی در یک شهر را گران کنیم تا دیگران به آن مهاجرت نکنند نشان دهنده غالب شدن تفکر لیبرالی است، همان منشی که روزی در این کشور از طبیعی بودن خرد شدن تعدادی از مردم زیر چرخ دنده های توسعه سخن می گفت و فقر و تنگدستی قشری از جامعه را توجیه می کرد.

,

از طرفی این تحلیل دقیقاً در برابر آرمانهای انقلاب مبنی بر عدالت اجتماعی و توسعه فراگیر برای همه احاد جامعه است، تضاد با عدالت در این نوع از تفکر کاملاً مشهود است و بارها رهبران انقلاب مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند.

,

البته جناب مرعشی پیش از این نیز از این گونه اظهارات ناب کم نداشته است که حتی در مقطعی باعث بازداشت و محکومیت وی نیز شد؛ وی در جایی با توهین به رای 24 میلیونی رئیس جمهور سابق گفته بود: "اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی با شرف نیست".

,
 
,

و یا در جمع دانشجویان صراحتاً از لیبرال بودن خود و حزب مطبوعش سخن گفته بود، "ما در حزب کارگزاران به افراد و انسان‌ها اصالت می‌دهیم و مشی ما لیبرالیستی است، ما نیز لیبرال دمکرات مسلمان هستیم و بر این اساس عمل می‌کنیم".

,

مرعشی پس از انتخابات مجلس گذشته که اصلاح طلبان در تهران پیروز شدند با توهین مردم کشور و شهرستان های دیگر صراحتاً آنها را عقب مانده خوانده بود.

,

با این وجود امروز که احتمالاً محمد علی نجفی از حزب کارگزاران شهردار تهران و افرادی مانند مرعشی مشاور وی خواهند شد این شاعبه در ذهن ایجاد می شود که آیا تفکرات لیبرالی که در حوزه هایی مانند عدالت با انقلاب و اسلام در تضاد است در تهران حاکم خواهد شد؟

,

تهران و کشور امروز هم از تا حدودی از فاصله طبقاتی و شکاف های اجتماعی رنج می برد که نشانه های اقتصادی و فرهنگی آن را در همین شهر با تفاوت هایی که بین بالاشهر و پایین شهر وجود دارد کاملاً مشهود است که البته حاصل همین تفکرات لیبرالی در مقاطعی از مدیریت کشور در دهه هفتاد است، اما انتظار می رود بعد از سه دهه از انقلاب مسئولان کشور به سمت کاهش این فاصله و تامین دغدغه های اقشار نیازمند و آسیب پذیر حرکت کنند نه برعکس؛ این تفکری که به دنبال گران شدن زندگی در منطقه ای از کشور است کار را برای متمولان و ثروتمندان سخت تر می کند یا خانواده های آسیب پذیر جامعه؟

,

این نوع تفکر که حاصل دیدگاه های لیبرالی حاکم بر حزب کارگزاران است بارها برای کشور هزینه های ایجاد کرده و امروز به نظر می رسد با حاکم شدن بر بخشی از مدیریت اجرایی کشور به دنبال نهادینه کردن بی عدالتی و ظلم در جامعه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه