اخبار داغ

آزاده دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

بدترین خاطره دوران اسارت، عبور از تونل مرگ بعثی ها بود/ حاضرم تا آخرین قطره خون خود از میهن اسلامیمان دفاع کنم

بدترین خاطره دوران اسارت، عبور از تونل مرگ بعثی ها بود/ حاضرم تا آخرین قطره خون خود از میهن اسلامیمان دفاع کنم
نارویی آزاده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به شکنجه های مزدوران دشمن بعثی در سال های اسارت، گفت: بدترین خاطره ام مربوط می شود به اردوگاه نهروان بغداد که باید از تونل مرگ عبور می کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، در 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند. آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است. روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

ما را چه رسد که با این قلم های شکسته و بیان های نارسا در وصف اسرا که سلامت خویش را از دست داده اند، مطلبی بنویسیم یا سخنی بگویم. زبان و بیان، عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند. در اقدام شریف... اسیرانی که در زندان های مخوف دشمن، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می کشند، چگونه می توان سخن گفت.

,

به مناسبت همین روز گفتگوی را با امیر نارویی نژاد آزاده دوران دفاع مقدس شهرستان رودبارجنوب داشتیم که در ادامه می خوانید:

,

امیر ناروئی نژاد آزاده دوران دفاع مقدس درگفتگو با رودبار ما با بیان اینکه اولین بار در سال 65 به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدم، اظهار کرد: طی سه مرحله 45 روزه در دوران دفاع مقدس حضور داشتم.

, رودبار ما ,

وی با بیان اینکه در پاتک دشمن و در جبهه شلمچه خط نگه دار بودم و در سال 66 در همین منطقه شلمچه به اسارت دشمن در آمده ام، تصریح کرد: حدود 26 ماه در زندان های رژیم بعث عراق اسیر بودم.

,

این آزاده رودباری در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا حاضرید دوباره به جنگ دشمن بروید؟، ادامه داد: تاکنون سه بار به نهادهای زیربط برای اعزام به سوریه مراجعه کرده ام و حاضرم تا آخرین قطره خون خود از میهن اسلامی خود دفاع کنم هر لحظه آمادگی ورود به جبهه ی جنگ علیه دشمن را دارم.

,


امیر ناروئی نژاد با بیان اینکه آزادگان با صبر و استقامت و پایداری معنی می شوند، اضافه کرد: بهترین خاطره دوران اسارتم مربوط می شود به روزهای اول اسارت که ما را به شهر بصره بردند و حدود 5 روز بدون آب و غذا در یک زمین بسکتبال نگه داشتند.

, ,
,

وی ادامه داد: به طوری که بعضی از اسراء دیگر نای نفس کشیدن را نداشتند یک لحظه همه متوسل شدند به حضرت فاطمه زهرا(س)ویک بسیجی معلول در بین ما به اسم حسین مظهری بود که مجروح شده بود و ما این را پیش نگهبان بردیم تا به آن سرم بدهند و سرم را که گرفتیم آن را به 9نفر از رزمندگان دادیم که از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

,

این آزاده رودباری با تاکید بر اینکه بدترین خاطره ام مربوط می شود به اردوگاه نهروان بغداد که باید از تونل مرگ عبور می کردیم، عنوان کرد: تونل مرگ به نحوی بود که در دو طرف آن دو سرباز بودند و این تونل حدود بیست متر بود که ضرباتی را با باطوم به اسرا می زدند و بعضی ها که به انتهای تونل می رسیدند به شهادت می رسیدند.

,

امیر نارویی نژاد توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم را محکوم کرد و گفت: مسئولان و خبرنگاران روزنامه قانون که این مطلب موهن را منتشر کرده اند، باید مجازات شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازنشسته ثبت احوال هستنم، خاطرنشان کرد: فرزندی دارم که بیکار است، توصیه من به جوانان این است که همیشه پیرو ولایت فقیه باشند و هر لحظه آمادگی دفاع از وطن خود را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه