اخبار داغ

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان:

کمبود بودجه فرهنگی، معضل بزرگ آموزش و پرورش همدان

کمبود بودجه فرهنگی، معضل بزرگ آموزش و پرورش همدان
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، گفت: کمبود بودجه فرهنگی معضل بزرگی برای آموزش و پرورش استان می باشد و سازمان برنامه بودجه استان فقط میتواند بودجه عمرانی در اختیار آموزش پرورش قرار دهد و با این مبلغ انجام کارهای ثمر بخش برای اوقات فراغت دانش آموزان کار سختی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن آقایوسفی، در گفت و گو با صبح الوند ، با اشاره به اینکه  86 هزار دانش آموز در کلاس هایی که وعده داده شده بود شرکت کردند گفت: کلاس های تشکیل شده شامل کلاس های فرهنگی، قرآنی، ورزشی و همینطور طرح هجرت میشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، در ادامه افزود: در پایان این کلاس ها مراسم اختتامیه در قالب جشنواره تابستانی خواهیم داشت و در آن از نفرات برتر در حوزه های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی تقدیر خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق این جشنواره مشخص نیست و در آینده اعلام خواهیم کرد.

,

 

,

*موفق به دریافت اعتبارات فرهنگی نشده ایم

, *موفق به دریافت اعتبارات فرهنگی نشده ایم, *موفق به دریافت اعتبارات فرهنگی نشده ایم,

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، ادامه داد: دانش آموزان فرزاندان همگی ما هستند و اوقات فراقت آن ها بحثی مهم است، وظیفه ما این است تا محتوایی مناسب در فضایی مناسب در اختیار آن ها قرار دهیم.

,

 

,

یوسفی با تاکید براینکه کمبود بودجه فرهنگی معضل بزرگی برای آموزش و پرورش استان می باشد گفت: من برای دریافت بودجه خدمت دکتر صیدایی هم رسیدم اما ایشان فرمودند در بودجه فرهنگی استان امکان پرداخت هزینه جدا وجود ندارد و سازمان برنامه بودجه استان  فقط میتواند بودجه عمرانی در اختیار آموزش پرورش قرار دهد و این در شرایطی است که  برای دیگر حوزه هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، شهرداری، ارشاد و حوزه های علمیه بودجه هزینه ای در نظر گرفته میشود.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: متاسفانه در حالی که مصوبه شورای آموزش پرورش داشتیم اما هنوز موفق نشدیم از اعتبارات فرهنگی هزینه ای استان استفاده کنیم ، مبلغ کمی از وزارت خانه و مبلغ کمی از اعتبارات استان که با هماهنگی مدیرکل بود دریافت کردیم تا کار انجام گیرد  اما این مبالغ تاثیر چندانی در روند  کاری نداشتند والبته انتظار داریم تا امسال اعتبار چشمگیرتری نسبت به گذشته برای  طرح هجرت در نظر گرفته شود.

,

 

,

*اختصاص فقط  200 میلیون جهت اوقات فراغت دانش اموزان

, *اختصاص فقط  200 میلیون جهت اوقات فراغت دانش اموزان, *اختصاص فقط  200 میلیون جهت اوقات فراغت دانش اموزان,

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، ضمن اشاره براینکه میزان بودجه تخصیص یافته برای اوقات فراغت دانش اموزان 200 میلیون تومان است افزود:  انجام کارهای ثمر بخش با این مبلغ کار بسیار سختی بود و پیشنهاد داریم تا در آینده همه ی اعتبارات و امکانات در یک نقطه از استان جمع شود وهمه ظرفیت هارا کنار هم بگذاریم تا تحت نظر یک اداره یا نهاد باشد و به نتایج بهتری برسیم و دانش آموزان ما بهره بیشتری از امکانات ببرند.

,

 

,

یوسفی تصریح کرد: مبلغ زیادی را جدای از 200 میلیون تومان صرف اعزام دانش آموزان در برنامه های برون استانی همچون مسابقات در نیشابور، سفر به مشهد، و شرکت در بنیاد ادبی کشور کردیم.

,

 

,

وی در پاسخ به اینکه برنامه ها تا به حال چه میزان تاثیر گذار بوده اند گفت: این برنامه ها مسلما تاثیر گذارند، بچه های ما جاهایی ثبت نام میکنند که علاقه مندند و قطعا احساس میکنند  برای آن ها مفید خواهد بود اما باید به این نکته هم توجه داشت که نوع سپری شدن اوقات فراغت در شهرستان های ما و حتی نقاط مختلف استان ما متفاوت است.

,

 

,

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کم شدن آسیب اجتماعی در کشور اظهار کرد: همه نهادها وشخصیت های حقیقی و حقوقی، وزارت خانه ها، مسولین تصمیم گیر در استان و خیرین  که در حوزه ما به دنبال کاهش آسیب ها هستند در خواست دارم  دست آموزش پرورش را بگیرند تا بتوانیم کار مثبتبی انجام دهیم، اگر  کار های خود را به خوبی انجام دهیم مسلما تاثیر گذار در جامعه خواهیم بود.

,

 

,

یوسفی افزود: در حوزه روانشناسی اولین و مهمترین مسئله سلامت روان بچه هاست، در حوزه های اعتقادی، مذهبیی،  فرهنگی، مجازی و اجتماعی  بچه ها میتوان کار کرد اما  درصورتی که اولا انسجام مدیریتی وجود باشد و در ثانی در حوزه انسجام مسایل اعتباری دست ما را بگیرند.

,

 

,

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در پایان با تاکید بر این که همکاری ارگان های زیربط با اموزش و پرورش خوب بود است گفت: فقط  در حوزه اعتباری کمک آنچنانی به ما نشد، به خصوص درنظر گرفتن اعتبارات برای مناطق محروم که خیلی از مربیان ما دلسوزانه و رایگان فعالیت میکنند ضروری میباشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه