اخبار داغ

صفار هرندی در شهمیرزاد:

وقتی دعای کمیل را پای تلویزیون ها خواندیم!/ تشکل های مذهبی ما فراتر از مفهوم جامعه مدنی بودند

وقتی دعای کمیل را پای تلویزیون ها خواندیم!/ تشکل های مذهبی ما فراتر از مفهوم جامعه مدنی بودند
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از ما پس از وقوع انقلاب به تصور این که صدا و سیما اسلامی شده است، دعای کمیل را پای تلویزیون ها خواندیم و خطبه های نماز جمعه را در خانه ها گوش کردیم، حال که آن که هدف از این دعاها و نمازها اجتماع مومنین بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع فعالان فرهنگی شرکت کننده در دومین دوره طرح رشد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس آرزوی دیرینه شیعیان و با رهبری نائب امام زمان(عج) شکل گرفته بود، گفت: انقلاب و تلاش برای تشکیل دولت اسلامی، جلوه ای از دولت کریمه ای بود که نمونه اتم و اعلای آن در حکومت حضرت ولیعصر(عج) مشاهده می شود و ما با وقوع انقلاب احساس کردیم که آنچه 1300 سال از آن دور بوده ایم را به دست آورده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

صفار هرندی با آسیب شناسی رویکرد مردم نسبت به انقلاب اسلامی افزود: پس از وقوع انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، بسیاری از ما اصطلاحا از هول حلیم توی دیگ افتادیم و بیش از اندازه به حکومتی که تشکیل داده بودیم وابسته شدیم تا آن جا که برخی از وظایف فردی و اجتماعی خود را به حکومت واگذار کردیم.

,

 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی برداشت های خطا از اسلامی شدن حاکمیت اظهار کرد: بسیاری از ما پس از وقوع انقلاب به تصور این که صدا و سیما اسلامی شده است، دعای کمیل را به جای مساجد، پای تلویزیون ها خواندیم و خطبه های نماز جمعه را در خانه ها گوش کردیم؛ حال که آن که هدف از این دعاها و نمازها اجتماع مومنین بود.

,

وی با ابراز تأسف از کمرنگ شدن نقش سازمان های مردم نهادی که در بدو انقلاب رسیدگی به امور ایتام، ضعفا و مستمندان را بر عهده داشتند گفت: این نهادها به تقریب، تماما مردمی، مذهبی و مسجدمحور بودند.

,

صفار هرندی با اشاره به مفهوم جامعه مدنی و جریان هایی که مردم را در حدفاصل میان بدنه اجتماع و حکومت متشکل می کنند اظهار کرد: طرف مقابل جریان اصیل انقلاب با شعار جامعه مدنی به میدان آمده است و ما نیز اسیر مبانی نظری این مفهوم شده ایم، حال آن که تشکل های مذهبی ما نمود عملی جامعه مدنی بود و لازم نیست این مفهوم را از بیرون به جامعه اسلامی تزریق کنند.

,

مسئول اسبق دفتر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تأکید بر این که جامعه مذهبی ما پیش از طرح مسأله جامعه مدنی در عمل به اصول و سازوکارهای آن پایبند بود گفت: متأسفانه جریان های غیرانقلابی با شعار جامعه مدنی و در قالب فعالیت های مردم نهاد به سازماندهی غیرمستقیم نیروهای مردمی در جهت اهداف سیاسی مشغولند.

,

وزیر ارشاد دولت نهم افزود: بسیاری از کمپین های سیاسی توسط همین سازمان های مردم نهاد شکل می گیرد و ما در این حوزه به شدت غافل و غایبیم.

,

صفار هرندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع منجر به صلح امام حسن(ع) و عقب نشینی بسیاری از یاران آن حضرت از مواضع اساسی اسلام گفت: هنگامی که امام حسن(ع) جمعیت مسلمانان را بین شهادت و عقب نشینی از مواضع مخیر کرد، بسیاری از جمعیت گفتند که نمی خواهیم کشته شویم و پرسش اصلی اساسی باید این باشد که چرا سرنخ جمعیت نباید به دست جریان اسلامی-انقلابی باشد؟

,

دومین دوره طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی امروز، پنج شنبه در اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد به کار خود پایان می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه