اخبار داغ

گفتگو با مجری و کارشناس پرس تی وی؛

موگرینی را در آمریکا کسی نمی شناسد/ مسلمان داریم تا مسلمان!

موگرینی را در آمریکا کسی نمی شناسد/ مسلمان داریم تا مسلمان!
موگرینی اصلا شخصیت معروفی نیست که با او بخواهند عکس بگیرند! به شما قول می‌دهم اگر او همین الآن بدون محافظ و بادیگارد به امریکا برود، هیچکس او را نمی‌شناسد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای اصفهان؛ برنا دانش کارشناس جوان پرس تی و ی است که بیشتر عمر خود را در امریکا و در ایالت تگزاس گذرانده است. او که از خانواده فرهیخته و انقلابی ایرانی ساکن در شهر دالاس محسوب می شده از 19 سالگی وارد فعالیتهای سیاسی شد و علاوه بر برپایی برنامه های فرهنگی مذهبی و سیاسی، در دانشگاه تگزاس نیز در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

با وی به گفتگو نشستیم، گفتگویی که خواندن آن خالی از لطف نیست. در این گفتگو برنا دانش به سوال های ما در مورد امریکا پاسخ می گوید:

,

 

,

– با توجه به روابط خوب عربستان سعودی و ترامپ آینده را چطور می‌بینید؟

,

برنا دانش: همه رئیس جمهورهای امریکا با عربستان رابطه خوبی داشتند همین خانواده «کلینتون» میلیونها دلار از عربستان گرفته است. خانواده «بوش» خیلی روابط نزدیکی داشته‌اند. این چهار الی پنج رئیس جمهور امریکا خیلی روابط خوبی با عربستان داشته‌اند.

,

چیزی که هست اینکه ترامپ این حرفها را می‌زد که خانواده کلینتون رابطه نزدیکی با عربستان دارد و بعد خودش سیاست اوباما و کلینتون را دارد ادامه می‌دهد.

,

– ولی ترامپ قبل از انتخابات ضد عربستان رسما موضع‌گیری می‌کرد و مشکل را آنها اعلام می‌کرد؟

,

– درست است؛ ترامپ خیلی قبل از انتخابات درباره رابطه کلینتون و عربستان صحبت می‌کرد ولی فرقی نمی‌کند چون این سیاست ثابت رئیس جمهورهای امریکاست.

,

, ,

– آینده دولت ترامپ و مسلمانان را چطور می‌بینید؟

,

– مسلمانها می‌خواهند جزو سیستم آمریکا باشند و اگر می خواهند جزو سیستم باشند باید ساکت باشند، نه تنها مسلمانها بلکه همه، پس کاری با آنها ندارند و بعد ببینید اینها که اعتراض می‌کنند چه می‌خواهند، اینها می‌گویند ترامپ بد است چون علیه سقط، علیه همجنس بازها است دلایلی که اینها درباره آن اعتراض می‌کنند این حرف هاست!

,

– جایگاه مسلمانها در دولت اوباما چطور بود؟ آیا ترقی داشتند؟

,

– اصلا، هدف اوباما ترقی و رشد مسلمانان نبود. هدف اوباما ترقی خودش و نظام سلطه امریکا بر دنیا و امریکا و همه جا بود و این به ظاهر مسلمانهایی که اوباما و نظام امریکا برایشان جایگاه تعیین می‌کردند افکار و عقایدشان مثل خود اینها و بر ضد مسلمانها بود.

,

– در یک دهه قبل فکر می‌کنم دو نماینده مسلمان به مجلس کنگره راه پیدا کردند حضور اینها در وضع قوانین و… به نفع مسلمانها بود؟

,

– نه؛ اینها مسلمانهای درباری‌اند و هیچ قانونی به نفع مسلمانها وضع نکردند. شما فرض کنید رئیس جمهور امریکا مسلمان باشد ولی اگر مثل بوش و اوباما و کلینتون و… رفتار بکند به درد چی می‌خورد؟ مثلا زن مسلمان با حجاب باشد و کارهایش مثل آنها باشد به چه دردی می‌خورد؟

,

– یک خانمی توسط اوباما مدتها به عنوان مشاور در امور مسلمانان بود به اسم «دالیا مجاهد» این خانم تاثیر هم در سیاستگذاری ها داشت؟ یا فقط برای راضی نگه داشتن مسلمانان این پست به وی داده شده بود؟

,

– به غیر این خانم افراد دیگری هم بودند؛ اینها فقط می‌خواستند مسلمانها را گول بزنند و می‌گفتند که اگر شما مثل ما باشید با شما مشکلی ندارند مثل کشورهای مسلمانی که با اینها مشکلی ندارند و با این کشورها کاری ندارند.

,

مثلا در لیست امریکا که کشورهای حامی تروریست را معرفی می‌کند، عربستان و اردن نیست، چون با اینها مشکلی ندارند. و به مسلمانی که پستی می دهند باید به حرف رئیس جمهور گوش کند و کسی را نمی‌گذارند که نظرش با آنها فرق بکند.

,

, ,

– اسم کامل اوباما «باراک حسین اوباما» بود و در مراسم تحلیف هم اسم را کامل گفت یعنی هیچ ظاهری از اسلام در خودش نداشت؟

,

– بله؛ اسم کامل پدرش را داشت ولی هیچ رفتار اسلامی نداشت؛ مثلا آیا بمب ریختن در افغانستان و عراق و کشتار مردم بی‌گناه رفتار اسلامی است؟ یا درست کردن داعش برای مبارزه با اسلام رفتار اسلامی است؟ هیچ کار اسلامی از اوباما ندیدیم. برعکس همه‌اش ضد اسلام بوده است.

,

– اوباما به طور رسمی تظاهر به مسلمانی می‌کرد یا مسیحیت یا بی‌دینی؟ چه اینکه ظاهرا رئیس جمهورهای امریکا معمولا آدمهای مذهبی‌ای هستند؟

,

– اوباما می‌گفت مسیحی‌ام و کلیسا می‌رفتم و افتخار می‌کرد. به نظر من این مذهبی بودن رئیس جمهورهای امریکا برای رای گرفتن است و ظاهری است چون یک فردی که مذهبی است نمی‌آید این همه آدم بکشد. گفتار حضرت عیسی کجا گفته می‌شود این همه آدم را کشت.

,

– مهمترین و اثرگذارترین شخصیت مسلمان در امریکا خصوصا در سیاست یا علم چه کسی هست؟

,

– به نظر من مهمترین مسلمانی که داشتیم مالکم ایکس و الان امام موسی است و در بحث ورزشی محمد علی بوده و محمود عبدالرئوف.

,

– به نظرشما آیا فردی مثل «مایک تایسون» واقعا مسلمان شده‌ است؟

,

– خودش گفته مسلمان شده است ولی نگاه کنید در خود کشورهای اسلامی هم افراد از لحاظ اعتقادی با هم فرق می‌کنند چه برسد به یک مسلمان امریکایی که حتما با یک مسلمان لبنانی فرق می‌کند.

,

خود «مایک» اصرار دارد که مسلمان است مثلا وقتی مصاحبه می‌کند و به سوال هم ارتباطی نداشته باشد خودش می‌گوید من روزی پنج بار نماز می‌خوانم و فلان کار را انجام می‌دهم و… ولی دیگر در مورد زندگی خصوصی‌اش چیزی نمی‌دانم. به خاطر این مسلمان بودن در امریکا پست و مقامی به او نمی‌دهند ولی خودش می‌گوید مسلمان هستم.

,

– در امریکا چقدر در بحث مسلمان ها فرقه‌سازی داریم و از بین کسانی که مسلمان می‌شوند چه تعدادی فرقه‌ای هستند؟

,

– فرقه های ضاله مثل «احمدیه» و «نیشن آو اسلام» زیاد است ولی بیشتر مسلمان سنی هستند.

,

 

,

, ,

– سنی‌های امریکا بیشتر از چه مذهبی هستند؟

,

– دقیقا نمی‌دانم؛ چون بیشتر اینها همه به مسجد می‌روند و در مسجد هم ننوشته که چه فرقی‌ هستند و آماری هم نیست ولی فکر کنم بیشتر حنفی باشند.

,

– بهائی‌ها در امریکا چطور فعالیت دارند؟

,

– بهایی‌ها در امریکا هستند ولی در امریکا کار سیاسی انجام نمی‌دهند بر عکس ایران که بهائی ها در آن کار سیاسی انجام می‌دهند.

,

– گفتید امریکا ساختارش طوری است که دولتها درونش اثر زیادی ندارند؛ در مورد این ساختار بیشتر می‌توانید توضیح دهید؟

,

– این ساختار دولتها ریشه در تاریخ 200 ساله آن دارد و به این آسانی عوض نمی‌شود. یک نمونه آن همین برجام بود که در زمان انتخابات ترامپ می‌گفت من پاره‌اش می‌کنم و فلان می‌کنم ولی وقتی به ریاست جمهوری رسید هیچ کاری نکرد یا مثلا می گفت من جلوی فساد را می‌گیرم ولی وقتی رئیس جمهور شد کاری نکرد چون در ساختار امریکا است.

,

این همه رئیس جمهور آمدند و رفتند آیا رفتارشان با مسلمانها و آزادیخواهان و ایران عوض شده؟ خیر؛ و این همه‌‌اش مثال و نمونه است که رفتارشان تغییری نمی‌کند.

,

– به نظر شما رفتار عجیب نمایندگان مجلس ایران در مقابل موگرینی تاثیرات دیپلماتیکی هم برای ما در پی‌خواهد داشت یا فقط در حد یک خبر خواهد ماند؟

,

– این سوال خوبی است و عکسهای عجیب و تاسف انگیزی منتشر شده است. این خانم موگرینی وقتی وزیر خارجه بود تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد و به نظر من مذاکره ها نیز به نفع ایران اصلا نبوده است (می‌شود متن برجام را نگاه کرد)، و این خانم هیچ کاری برای ایران انجام نداده است.

,

حقیقتا نمایندگانی که این عکسها را گرفتند و این رفتار را کردند خیلی باعث تاسف است. راستش را بخواهید اگر این نمایندگان با یک چهره مشهور هم عکس می‌انداختند من مشکلی نداشتم ولی این از جهات مختلف ناجور است؛ اولا این خانم اصلا شخصیت معروفی نیست، من به شما قول می‌دهم اگر او همین الان برود امریکا حتی ممکن است خود این خانم هم حرف مرا تایید کند که اگر بدون محافظ و بادیگارد برود امریکا هیچکس نمی‌شناسدش! منظور من اینکه ایشان آدم معروفی در جهان نیست که با او عکس انداختند.

,

درثانی وی هیچ کاری برای ایران و به نفع ایران انجام نداده است؛ اگر یک کاری برای ایران انجام داده بود می‌گفتیم اشکالی ندارد و اینکه نمایندگان مجلس با سن بالا مثل بچه‌ها رفتار می‌کنند به طور کلی باعث تاسف و تاثر است و شاید کلام نتواند این کار این نمایندگان را توصیف کند!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه