اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

شماره ۱۹۰ پاسخگوی شکایات بهداشتی مردم است

شماره ۱۹۰ پاسخگوی شکایات بهداشتی مردم است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان منطقه، شکایات خود در حوزه بهداشتیرا از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ به ما اعلام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رسالت سامانه 190 پاسخگویی مناسب و به موقع به مردم و تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، پیشگیری از آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه، اصلاح و ارتقای کمی و کیفی برنامه های کنترلی و دیده‌وری بهداشت محیط و حرفه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

سید علیرضا مروجی تصریح کرد: کلیه شهروندان منطقه، شکایات خود را در خصوص موارد بهداشت محیط شامل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، غیر بهداشتی بودن آب شرب و شکستگی لوله های آبرسانی، عرضه و فروش مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، تقلبی، فاقد پروانه ساخت و پروانه بهداشتی و واردات و عرضه مواد غذایی به صورت دست فروشی و دوره گردی را به سامانه 190 ارسال کنند.

,

به گفته وی، عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،و اماکن عمومی کارگاه ها و کارخانجات، عدم رعایت بهداشت در محیط های آموزشی، دفع غیر بهداشتی زباله در معابر عمومی و وجود سگ های ولگرد، موش و سایر حیوانات موذی در محل زندگی یا محل کار از دیگر موارد قابل ارسال به این سامانه عنوان کرد.

,

مروجی اظهار کرد: شهروندان نیز می توانند استعمال دخانیات در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، گزارش تخلفات بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی پرتو پزشکی، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و…، حمل و نقل نامناسب مواد غذایی توسط ماشین های غیر مجاز و فاقد مجوز، گزارش بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه از طریق سامانه 190 اطلاع دهند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه، با اشاره به اینکه بازرسین در اسرع وقت به محل مورد شکایت مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد، افزود: طراحی سامانه تلفنی مذکور، در راستای جلب مشارکت های مردمی و رسیدگی به موقع به گزارش های دریافتی در زمینه تخلفات بهداشتی با هدف ارتقای بهداشت و ایمنی آب، مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشت محیط مکان کسب در مراکز و اماکن اولویت دار صورت گرفته است.

,

وی ادامه داد: همچنین تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی در استخرها، آرایشگاه ها و هتل ها در تماس با این مرکز پیگیری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه