اخبار داغ

رئیس سازمان فضای سبز شیراز در پاسخ به موج ما

کاشت ۱۲ هزار اصله نهال به درخواست شهروندان شیرازی در طرح با هم درخت بکاریم

کاشت ۱۲ هزار اصله نهال به درخواست شهروندان شیرازی در طرح با هم درخت بکاریم
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: اگر بخواهیم فضای سبز موجود در بخش خصوصی و همچنین پادگان‌ها و نهادهای مختلف را به سرانه فضای سبز شیراز اضافه کنیم بدون شک این سرانه دو برابر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛ سعید معصومی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز در سال‌های گذشته در حریم شهری این کلان‌شهر به ویژه ارتفاعات طرح‌های مختلفی را در حوزه فضای سبز و آبخیزداری انجام داده اما کافی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛,  سعید معصومی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز در سال‌های گذشته در حریم شهری این کلان‌شهر به ویژه ارتفاعات طرح‌های مختلفی را در حوزه فضای سبز و آبخیزداری انجام داده اما کافی نیست.,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: معتقدیم باید با یک عزم همگانی بین دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری بیش از پیش طرح‌های مختلف آبخیزداری در دشت شهرستان شیراز اجرا شود تا عطش موجود در سفره‌های زیرزمینی برطرف شود.

,

معصومی بیان کرد: بر اساس کارشناسی صورت گرفته در صورتی که به تغذیه سفره‌های زیرزمینی توجهی نشود، در این زمینه با بحران و بروز مسائل و مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.

,

شیراز یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور

, شیراز یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور,

وی شیراز را یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز وجود باغ‌های کهن قصرالدشت و همچنین درختکاری سه هزار و ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات و همچنین توجه و اهمیت شهروندان در توسعه فضای سبز است.

,

معصومی در پاسخ به سوال حبرنگار ما مبنی بر مشارکت مردم در طرح “با هم درخت بکاریم” تصریح کرد: شهروندان شیرازی در طرح “با هم درخت بکاریم” درخواست‌های خود را به رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرده و در این راستا ۱۲ هزار اصله نهال کاشته شد.

,

وی به آخرین وضعیت سرانه فضای سبز شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز این کلان‌شهر ۲۳٫۳ متر مربع است که شامل پارک، فضای سبز حاشیه معابر و ارتفاعاتی است که توسط شهرداری سبز شده است.

,

 دو برابرشدن سرانه فضای سبز با همکاری بخش خصوصی و پادگان‌ها و نهادها

,  دو برابرشدن سرانه فضای سبز با همکاری بخش خصوصی و پادگان‌ها و نهادها,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: اگر بخواهیم فضای سبز موجود در بخش خصوصی و همچنین پادگان‌ها و نهادهای مختلف را به سرانه فضای سبز شیراز اضافه کنیم بدون شک این سرانه دو برابر می‌شود.

,

معصومی خاطرنشان کرد: برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با یک عزم جدی با مشارکت شهروندان در حال انجام است و برای نگهداری از فضای سبز طرح‌های مختلف از جمله عملیات به‌زراعی در خاک برای زنده ماندن درختان است.

,

وی بیان کرد: براساس این طرح، آبرسانی به ریشه درختان در عمق یک متری و ایجاد درگاه‌های تنفسی درختان در برخی از خیایان‌های شیراز از جمله قدوسی، ایمان شمالی، قصرالدشت و پارک آزادی اجرا می شود.

,

رفع آلودگی‌های بصری با مشارکت شهروندان

, رفع آلودگی‌های بصری با مشارکت شهروندان,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز شیراز همچنین به برنامه‌های محوری این سازمان در بخش سیما و منظر اشاره کرد و افزود: در این راستا با مشارکت شهروندان برخی آلودگی‌های بصری از جمله توجه به زیباسازی و جلوگیری از برچسب چسبانی و دیوار نویسی در حال اجرا است.

,

معصومی با بیان اینکه سال گذشته نیز آیین نامه تبلیغات شهری به تصویب رسید بیان کرد: در حال حاضر با همکاری شهرداری مناطق از جمله شهرداری بافت تاریخی و فرهنگی ساماندهی تابلوهای شهریدر بافت مرکزی شهر از جمله بلوار زند در حال اجرا است.

,

وی بیان کرد: همچنین ساماندهی ورودی‌های شهر شیراز، ایجاد پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های اجتماعی و همچنین ساخت پارک‌های بزرگ مقیاس در دست اقدام است.

,

درختان آیلان و زیتون تلخ جایگزین درختان آفت زده حاشیه رودخانه خشک شیراز

, درختان آیلان و زیتون تلخ جایگزین درختان آفت زده حاشیه رودخانه خشک شیراز,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دلایل قطع درختان صنوبر در حاشیه رودخانه خشک شیراز گفت: این درختان دچار آفت شده و درختانی دیگر از جمله آیلان و زیتون تلخ جایگزین آنان می‌شود.

,

انتهای پیام./۲۲۵۲۲۵

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه