اخبار داغ

یک عضو سپاه قدس:

جنگ با داعش از جنگ با صدام سخت‌تر است/ فرهنگ دفاع مقدس باعث پیروزی جبهه مقاومت می‌شود

جنگ با داعش از جنگ با صدام سخت‌تر است/ فرهنگ دفاع مقدس باعث پیروزی جبهه مقاومت می‌شود
یک عضو سپاه قدس با بیان اینکه جنگیدن با داعش از جنگیدن با نیروهای بعثی صدام سخت‌تر است فرهنگ دفاع مقدس را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حسین غفوری پنج‌شنبه شب در همایش اسطوره‌های مقاومت که در محل زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر و در جمع آزادگان این شهرستان اظهار داشت: آنچه امروز در جهان اسلام و آسیای میانه به ویژه مقاومت اسلامی در کشورهایی همچون افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، نیجریه، بحرین و شیعیان عربستان اتفاق می‌افتد مدیون و مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ما در دوران 8 ساله دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ادامه داد: اگر امروز دشمنان ما در برابر جبهه مقاومت متوقف شده و نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند در اثر همان فرهنگ ایثار و شهادت است که از دوران دفاع مقدس به جبهه مقاومت منتقل شده است.

,

این عضو سپاه قدس افزود: امروز جبهه مقاومت در سوریه درگیر یک جنگ نابرابر با استکبار جهانی است چرا که داعش در واقع ساخته و پرداخته استکبار است و مانند ابزاری در اختیار استکبار جهانی می‌باشد.

,

غفوری خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، داعش را با دو هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تشکیل امپراتوری اسلامی و هلال شیعی به تعبیر خودشان به وجود آوردند و به راستی اگر کشور سوریه به دست گروهک منحرف و خطرناک داعش می‌افتاد امروز معضلی اساسی در جهان اسلام به وجود آمده بود.

,

وی گفت: حالا باید ببینیم وظیفه ما در برابر این شرایط چیست و آیا کشور ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلامی می‌تواند نسبت به این شرایط بی‌تفاوت باشد؟

,

غفوری افزود: تکلیف و وظیفه دینی و شرعی ما را به عنوان یک مسلمان، قرآن و پیامبر اکرم(ص) تعیین کرده‌اند و امام راحل(ره) استراتژی ما را مشخص کرده و فرموده‌اند که ما تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را به کشورهای اسلامی صادر خواهیم کرد و حالا نتیجه این صادرات، همین مقاومت و پیروزی‌هایی است که در جبهه مقاومت مشاهده می‌شود.

,

این عضو سپاه قدس ادامه داد: سپاه قدس در عرض نیروی زمینی، دریایی، هوایی و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران می‌باشد و مأموریت آن حمایت از محرومین و مستضعفین و نهضت‌های اسلامی است و لذا این سپاه در این شرایط در حالی وارد کشور سوریه شد که از در و دیوار آن گلوله می‌بارید و نیروهای ارتش سوریه روحیه خود را باخته بودند.

,

وی گفت: ما وارد سوریه شدیم تا از حریم اهلبیت(ع) و نیروهای مقاومت حمایت کنیم و با تزریق فرهنگ ایثار و شهادت به آن‌ها روحیه بدهیم و روحیه از دست رفته آن نیروها را احیا کنیم.

,

غفوری به شیوه جنگ داعش اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه جنگ با داعش با شیوه جنگ در دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است چرا که در دفاع مقدس، نیروهای عراقی را با زور و پول در میدان جنگ نگاه می‌داشتند و بسیاری از ‌آن‌ها در مواقع خطر فرار می‌کردند و لذا ما در تمام دوره هشت ساله جنگ تحمیلی حتی یک مورد هم نداشتیم که یک یا چند نیروی بعثی به خودشان مهمات ببندند و عملیات انتحاری انجام دهند.

,

وی ادامه داد: اما جنگ با داعش در سوریه و عراق یک جنگ اعتقادی است و سردمدار داعش یعنی وهابیت چندین سال قبل این نیروها را از کشورهای مختلف اسلامی جمع‌آوری کرده و طوری آن‌ها را تربیت کرده‌‌اند که آن‌ها باورشان شده است چه بکشند و چه کشته شوند اهل بهشت هستند! و این تفکر و ایده را به آن‌ها آموزش داده‌اند که هر کس مقابل آن‌ها بایستند مهدورالدم است.

,

این عضو سپاه قدس تصریح کرد: در جبهه داعش، زور و پول حاکم نیست بلکه فقط تفکر حاکم است و این یک تفکر بسیار خطرناک است که دامنگیر جهان اسلام شده است و لذا این چنین نیروهایی اگر در برابر ارتش سوریه قرار بگیرند زود موفق می‌شوند.

,

وی گفت: مأموریت نیروهای ما این است که روحیه و فرهنگ دفاع مقدس را به نیروهای شیعه و سنی در عراق و سوریه منتقل کنند و این کار بزرگی بود که توسط نیروهای ما انجام شد چرا که تزریق این روحیه از تزریق موشک و سلاح مهم‌تر است و جبهه مقاومت اگر با تفکر عاشورایی باور کند که می‌تواند در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کند موفق خواهد بود.

,

غفوری خاطرنشان کرد: داعش در ابتدای فعالیت خود توانست 90 درصد کشور سوریه و 70 تا 80 درصد کشور عراق را اشغال کند اما جبهه مقاومت با تکیه بر همین فرهنگ و روحیه دوران دفاع مقدس توانست آن‌ها را به عقب براند و هم اکنون بیش از 80 درصد کشور عراق آزاد شده و در سوریه نیز 85 درصد قسمت‌ها تحت اشغال داعش آزاد شده است.

,

وی به نقش سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس است که در آن زمان فرماندهی لشکر 41 ثارالله را بر عهده داشت و پس از آن هم مدتی در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بود و هم اکنون با روحیه جهادی و فداکاری خود در سپاه قدس، تمام نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرده است به گونه‌ای که حتی بیگانگان هم به تأثیر اقدامات او اذعان دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه