اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان همدان مطرح شد

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است/ رئیس جمهور باید با قوای دیگر تعامل کامل داشته باشد

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است/ رئیس جمهور باید با قوای دیگر تعامل کامل داشته باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای همدان برگزار گردید و ائمه جمعه در خطبه های امروز به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از نافع، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور و ولایتمدار مردم استان همدان اقامه گردید و ائمه جمعه سراسر این استان به ایراد خطبه ها پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

*همدان

فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.

 

وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

 

 

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

 

 

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید درباره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست.

وی تاکید کرد:  مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

 

* اسدآباد

جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به درسهایی از قرآن در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخت.

 وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) به انواع آزاررسانی پرداخت و گفت: ترساندن افراد و نگاه با اخم، شوخی و سخن آزاردهنده از انواع  آزارها است که موجب گناه می شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبنهای این هفته و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید آزادگان همچنان گذشته روحیه ولایتمداری را در خود تقویت کنند.

حسینی مجد با اشاره به جنایات آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 39، گفت: آمریکادر 60 سال گذشته تاکنون به ایران صدماتی را وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، گفت: مسجد به عنوان یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی و محلی امن برای امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قداستی دارد و باید به آن توجه شود.

 وی با اشاره به اینکه اعزام افراد رزمنده به جبهه ها از مساجد صورت میگرفت، افزود: باید امروز هم با تشویق افراد به خصوص جوانان برنامه های فرهنگی را در این محل برگزار کنیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه اولین روز شهریور ماه مصادف با ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: جوانان ما باید با الگوگیری از این دو معصوم و معصومه برای تشکیل خانواده از تجمل گرایی دوری کنند.

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولتمرد از فعالیتهای مجاهدانه استاندار، فرماندار و روسای ادارات اسدآباد قدردانی کرد.

 وی با اشاره به انتخاب آیت الله شاهردوی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آغاز به کار دولت دوازهم، گفت: با این چینشها در مجمع تشخیص و دولت راه برای همدلی و تعامل باز است و این مهم باید با محوریت ولایت و دلسوزی برای مردم و روحیه استکبار ستیزی ادامه یابد.

 

* نهاوند

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است

 

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: شهید حججی باعزت و افتخار نشان داد که تنها راه مقابله با دشمنان تکفیری مقاومت در برابر آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان اسلام امروز با تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی و مبارزان جبهه مقاومت با مردانگی و شجاعت، تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها را ناکام گذاشتند و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مدافعان حرم باغیرت در مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند و شهید محسن حججی یکی از رزمندگانی بود که باعزت در مقابل تکفیری‌ها مقاومت کرد و باروحی بلند به شهادت رسید و برای ملت ایران مایه افتخار شد و مهر ایشان در دل ملت ایران نفوذ کرد.

حجت‌الاسلام محبی افزود: همه باید از این شهید والامقام الگو بگیریم و پیام خون این شهید را که عزتمندی و مقاومت در مقابل دشمن و شناخت نقشه‌های آن‌ها است را فرابگیریم.

 

* قهاوند
 

شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند

 

حجت الاسلام مهدی شهبازی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

وی افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوند ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

شهبازی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

حجت الاسلام مهدی شهبازی افزود: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) بوده که از نظر معرفتی به اوج رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان برای اغفال جوانان می‌بینیم چنین جوانان بزرگی تربیت می‌شوند که جای افتخار دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوندگفت: وقتی این چنین در اوج جوانی اجرش شهادت می‌شود باید گفت که او ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و برای ما الگو می‌شود.

وی بیان کرد: اینها جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با همه تبلیغات زهرآلود دشمن می‌توان دین را نگه داشت و یک جوان پاک باقی ماند.

وی شهدای مدافع حرم را سرمایه‌های بزرگ و ارزشی معنوی و جهادی و ولایی دانست و گفت: باید از این‌ها الگو بگیرم تا شرمنده خون‌های مطهرشان نشویم

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه ارتباط آزادگان با امام(ره) ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود، عنوان کرد: آزادگان به اندازه قلبشان امام خمینی(ره) را دوست داشتند، و امام راحل به‌عنوان فرزندان عزیزم آن‌ها را خطاب می‌کردند.

وی متذکر شد: صبوری همسران و خانواده‌های آنان از نعمت‌های خداوند است که نصیب آزادگان شده است.

حجت الاسلام شهبازی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی با ایمان و خالص باشد و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف 4 ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

امام جمعه موقت شهر قهاوند بیان کرد:  نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد بی عرضه نباشد نادادن نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

وی گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمود های رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.

 

* بهار

 

شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود

 

امام جمعه شهر بهار در خطبه این هفته نماز جمعه شهر بهار با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی وی را نمونه کامل یک جوان انقلابی خواند و گفت: صلابت و استقامت شهید حججی در لحظه شهادت لرزه بر اندام می اندازد و نشان از شجاعت جوان انقلابی ما دارد. دشمنان بدانند که انتقام سختی در انتظار آنهاست و ما به راحتی از خون این شهید بزرگوار نخواهیم گذشت.

 

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت همگانی کردن فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام تاکید کرد.

 

* رزن

 

انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد

 

خطبه های نماز جمعه رزن ‌به امامت مولازاده در مصلی این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه رزن با اشاره به روز دحوالارض اظهار کرد: روایات اسلامی ما تصریح دارد  بر این نکته که زمین یک تکه در زیر کره زمین بوده است و سپس شروع به بزرگ شدن کرده است.

 

حجت الاسلام مولازاده تاکید نمود :۲۸ مرداد منجر به شهادت رسیدن نواب و یارانش شد. کودتا توسط آمریکا صورت گرفت و مردم را از حقوق قانونی خود محروم کردند و ثروت کشور را بار دیگر  به دست آمریکا و انگلیس افتاد.امروز ما با درس گرفتن از این اتفاقات باید بدانیم تا انقلاب ما همواره زیر بار استعمار بوده ایم و این کشور جولانگاه آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

وی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: واقعا ما نسبت به‌مساجد‌ مسئولیتهای زیادی داریم و مساجد ما ضعیف مانده است ما باید نسبت به مساجد اهمیت قایل باشیم مساجد‌ می توانند جامعه ما را به رشد برسانند.

 

وی صنایع دفاعی کشور را موجبات شکوه دانست و گفت:روزی ما‌نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروز به مدد صنعت دفاعی مهمترین ابزارها و‌موشکها را تولید میکنیم.

 

انتهای پیام/

,

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

*همدان

فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.

 

وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

 

 

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

 

 

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید درباره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست.

وی تاکید کرد:  مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

 

* اسدآباد

جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به درسهایی از قرآن در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخت.

 وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) به انواع آزاررسانی پرداخت و گفت: ترساندن افراد و نگاه با اخم، شوخی و سخن آزاردهنده از انواع  آزارها است که موجب گناه می شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبنهای این هفته و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید آزادگان همچنان گذشته روحیه ولایتمداری را در خود تقویت کنند.

حسینی مجد با اشاره به جنایات آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 39، گفت: آمریکادر 60 سال گذشته تاکنون به ایران صدماتی را وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، گفت: مسجد به عنوان یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی و محلی امن برای امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قداستی دارد و باید به آن توجه شود.

 وی با اشاره به اینکه اعزام افراد رزمنده به جبهه ها از مساجد صورت میگرفت، افزود: باید امروز هم با تشویق افراد به خصوص جوانان برنامه های فرهنگی را در این محل برگزار کنیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه اولین روز شهریور ماه مصادف با ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: جوانان ما باید با الگوگیری از این دو معصوم و معصومه برای تشکیل خانواده از تجمل گرایی دوری کنند.

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولتمرد از فعالیتهای مجاهدانه استاندار، فرماندار و روسای ادارات اسدآباد قدردانی کرد.

 وی با اشاره به انتخاب آیت الله شاهردوی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آغاز به کار دولت دوازهم، گفت: با این چینشها در مجمع تشخیص و دولت راه برای همدلی و تعامل باز است و این مهم باید با محوریت ولایت و دلسوزی برای مردم و روحیه استکبار ستیزی ادامه یابد.

 

* نهاوند

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است

 

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: شهید حججی باعزت و افتخار نشان داد که تنها راه مقابله با دشمنان تکفیری مقاومت در برابر آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان اسلام امروز با تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی و مبارزان جبهه مقاومت با مردانگی و شجاعت، تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها را ناکام گذاشتند و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مدافعان حرم باغیرت در مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند و شهید محسن حججی یکی از رزمندگانی بود که باعزت در مقابل تکفیری‌ها مقاومت کرد و باروحی بلند به شهادت رسید و برای ملت ایران مایه افتخار شد و مهر ایشان در دل ملت ایران نفوذ کرد.

حجت‌الاسلام محبی افزود: همه باید از این شهید والامقام الگو بگیریم و پیام خون این شهید را که عزتمندی و مقاومت در مقابل دشمن و شناخت نقشه‌های آن‌ها است را فرابگیریم.

 

* قهاوند
 

شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند

 

حجت الاسلام مهدی شهبازی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

وی افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوند ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

شهبازی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

حجت الاسلام مهدی شهبازی افزود: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) بوده که از نظر معرفتی به اوج رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان برای اغفال جوانان می‌بینیم چنین جوانان بزرگی تربیت می‌شوند که جای افتخار دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوندگفت: وقتی این چنین در اوج جوانی اجرش شهادت می‌شود باید گفت که او ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و برای ما الگو می‌شود.

وی بیان کرد: اینها جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با همه تبلیغات زهرآلود دشمن می‌توان دین را نگه داشت و یک جوان پاک باقی ماند.

وی شهدای مدافع حرم را سرمایه‌های بزرگ و ارزشی معنوی و جهادی و ولایی دانست و گفت: باید از این‌ها الگو بگیرم تا شرمنده خون‌های مطهرشان نشویم

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه ارتباط آزادگان با امام(ره) ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود، عنوان کرد: آزادگان به اندازه قلبشان امام خمینی(ره) را دوست داشتند، و امام راحل به‌عنوان فرزندان عزیزم آن‌ها را خطاب می‌کردند.

وی متذکر شد: صبوری همسران و خانواده‌های آنان از نعمت‌های خداوند است که نصیب آزادگان شده است.

حجت الاسلام شهبازی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی با ایمان و خالص باشد و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف 4 ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

امام جمعه موقت شهر قهاوند بیان کرد:  نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد بی عرضه نباشد نادادن نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

وی گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمود های رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.

 

* بهار

 

شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود

 

امام جمعه شهر بهار در خطبه این هفته نماز جمعه شهر بهار با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی وی را نمونه کامل یک جوان انقلابی خواند و گفت: صلابت و استقامت شهید حججی در لحظه شهادت لرزه بر اندام می اندازد و نشان از شجاعت جوان انقلابی ما دارد. دشمنان بدانند که انتقام سختی در انتظار آنهاست و ما به راحتی از خون این شهید بزرگوار نخواهیم گذشت.

 

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت همگانی کردن فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام تاکید کرد.

 

* رزن

 

انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد

 

خطبه های نماز جمعه رزن ‌به امامت مولازاده در مصلی این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه رزن با اشاره به روز دحوالارض اظهار کرد: روایات اسلامی ما تصریح دارد  بر این نکته که زمین یک تکه در زیر کره زمین بوده است و سپس شروع به بزرگ شدن کرده است.

 

حجت الاسلام مولازاده تاکید نمود :۲۸ مرداد منجر به شهادت رسیدن نواب و یارانش شد. کودتا توسط آمریکا صورت گرفت و مردم را از حقوق قانونی خود محروم کردند و ثروت کشور را بار دیگر  به دست آمریکا و انگلیس افتاد.امروز ما با درس گرفتن از این اتفاقات باید بدانیم تا انقلاب ما همواره زیر بار استعمار بوده ایم و این کشور جولانگاه آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

وی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: واقعا ما نسبت به‌مساجد‌ مسئولیتهای زیادی داریم و مساجد ما ضعیف مانده است ما باید نسبت به مساجد اهمیت قایل باشیم مساجد‌ می توانند جامعه ما را به رشد برسانند.

 

وی صنایع دفاعی کشور را موجبات شکوه دانست و گفت:روزی ما‌نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروز به مدد صنعت دفاعی مهمترین ابزارها و‌موشکها را تولید میکنیم.

 

انتهای پیام/

,

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

*همدان

فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.

 

وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

 

 

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

 

 

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید درباره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست.

وی تاکید کرد:  مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

 

* اسدآباد

جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به درسهایی از قرآن در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخت.

 وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) به انواع آزاررسانی پرداخت و گفت: ترساندن افراد و نگاه با اخم، شوخی و سخن آزاردهنده از انواع  آزارها است که موجب گناه می شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبنهای این هفته و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید آزادگان همچنان گذشته روحیه ولایتمداری را در خود تقویت کنند.

حسینی مجد با اشاره به جنایات آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 39، گفت: آمریکادر 60 سال گذشته تاکنون به ایران صدماتی را وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، گفت: مسجد به عنوان یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی و محلی امن برای امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قداستی دارد و باید به آن توجه شود.

 وی با اشاره به اینکه اعزام افراد رزمنده به جبهه ها از مساجد صورت میگرفت، افزود: باید امروز هم با تشویق افراد به خصوص جوانان برنامه های فرهنگی را در این محل برگزار کنیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه اولین روز شهریور ماه مصادف با ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: جوانان ما باید با الگوگیری از این دو معصوم و معصومه برای تشکیل خانواده از تجمل گرایی دوری کنند.

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولتمرد از فعالیتهای مجاهدانه استاندار، فرماندار و روسای ادارات اسدآباد قدردانی کرد.

 وی با اشاره به انتخاب آیت الله شاهردوی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آغاز به کار دولت دوازهم، گفت: با این چینشها در مجمع تشخیص و دولت راه برای همدلی و تعامل باز است و این مهم باید با محوریت ولایت و دلسوزی برای مردم و روحیه استکبار ستیزی ادامه یابد.

 

* نهاوند

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است

 

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: شهید حججی باعزت و افتخار نشان داد که تنها راه مقابله با دشمنان تکفیری مقاومت در برابر آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان اسلام امروز با تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی و مبارزان جبهه مقاومت با مردانگی و شجاعت، تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها را ناکام گذاشتند و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مدافعان حرم باغیرت در مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند و شهید محسن حججی یکی از رزمندگانی بود که باعزت در مقابل تکفیری‌ها مقاومت کرد و باروحی بلند به شهادت رسید و برای ملت ایران مایه افتخار شد و مهر ایشان در دل ملت ایران نفوذ کرد.

حجت‌الاسلام محبی افزود: همه باید از این شهید والامقام الگو بگیریم و پیام خون این شهید را که عزتمندی و مقاومت در مقابل دشمن و شناخت نقشه‌های آن‌ها است را فرابگیریم.

 

* قهاوند
 

شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند

 

حجت الاسلام مهدی شهبازی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

وی افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوند ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

شهبازی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

حجت الاسلام مهدی شهبازی افزود: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) بوده که از نظر معرفتی به اوج رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان برای اغفال جوانان می‌بینیم چنین جوانان بزرگی تربیت می‌شوند که جای افتخار دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوندگفت: وقتی این چنین در اوج جوانی اجرش شهادت می‌شود باید گفت که او ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و برای ما الگو می‌شود.

وی بیان کرد: اینها جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با همه تبلیغات زهرآلود دشمن می‌توان دین را نگه داشت و یک جوان پاک باقی ماند.

وی شهدای مدافع حرم را سرمایه‌های بزرگ و ارزشی معنوی و جهادی و ولایی دانست و گفت: باید از این‌ها الگو بگیرم تا شرمنده خون‌های مطهرشان نشویم

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه ارتباط آزادگان با امام(ره) ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود، عنوان کرد: آزادگان به اندازه قلبشان امام خمینی(ره) را دوست داشتند، و امام راحل به‌عنوان فرزندان عزیزم آن‌ها را خطاب می‌کردند.

وی متذکر شد: صبوری همسران و خانواده‌های آنان از نعمت‌های خداوند است که نصیب آزادگان شده است.

حجت الاسلام شهبازی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی با ایمان و خالص باشد و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف 4 ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

امام جمعه موقت شهر قهاوند بیان کرد:  نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد بی عرضه نباشد نادادن نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

وی گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمود های رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.

 

* بهار

 

شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود

 

امام جمعه شهر بهار در خطبه این هفته نماز جمعه شهر بهار با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی وی را نمونه کامل یک جوان انقلابی خواند و گفت: صلابت و استقامت شهید حججی در لحظه شهادت لرزه بر اندام می اندازد و نشان از شجاعت جوان انقلابی ما دارد. دشمنان بدانند که انتقام سختی در انتظار آنهاست و ما به راحتی از خون این شهید بزرگوار نخواهیم گذشت.

 

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت همگانی کردن فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام تاکید کرد.

 

* رزن

 

انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد

 

خطبه های نماز جمعه رزن ‌به امامت مولازاده در مصلی این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه رزن با اشاره به روز دحوالارض اظهار کرد: روایات اسلامی ما تصریح دارد  بر این نکته که زمین یک تکه در زیر کره زمین بوده است و سپس شروع به بزرگ شدن کرده است.

 

حجت الاسلام مولازاده تاکید نمود :۲۸ مرداد منجر به شهادت رسیدن نواب و یارانش شد. کودتا توسط آمریکا صورت گرفت و مردم را از حقوق قانونی خود محروم کردند و ثروت کشور را بار دیگر  به دست آمریکا و انگلیس افتاد.امروز ما با درس گرفتن از این اتفاقات باید بدانیم تا انقلاب ما همواره زیر بار استعمار بوده ایم و این کشور جولانگاه آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

وی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: واقعا ما نسبت به‌مساجد‌ مسئولیتهای زیادی داریم و مساجد ما ضعیف مانده است ما باید نسبت به مساجد اهمیت قایل باشیم مساجد‌ می توانند جامعه ما را به رشد برسانند.

 

وی صنایع دفاعی کشور را موجبات شکوه دانست و گفت:روزی ما‌نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروز به مدد صنعت دفاعی مهمترین ابزارها و‌موشکها را تولید میکنیم.

 

انتهای پیام/

,

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

*همدان

فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.

 

وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

 

 

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

 

 

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید درباره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست.

وی تاکید کرد:  مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

 

* اسدآباد

جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند

 

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به درسهایی از قرآن در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخت.

 وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) به انواع آزاررسانی پرداخت و گفت: ترساندن افراد و نگاه با اخم، شوخی و سخن آزاردهنده از انواع  آزارها است که موجب گناه می شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبنهای این هفته و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید آزادگان همچنان گذشته روحیه ولایتمداری را در خود تقویت کنند.

حسینی مجد با اشاره به جنایات آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 39، گفت: آمریکادر 60 سال گذشته تاکنون به ایران صدماتی را وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، گفت: مسجد به عنوان یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی و محلی امن برای امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قداستی دارد و باید به آن توجه شود.

 وی با اشاره به اینکه اعزام افراد رزمنده به جبهه ها از مساجد صورت میگرفت، افزود: باید امروز هم با تشویق افراد به خصوص جوانان برنامه های فرهنگی را در این محل برگزار کنیم.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه اولین روز شهریور ماه مصادف با ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: جوانان ما باید با الگوگیری از این دو معصوم و معصومه برای تشکیل خانواده از تجمل گرایی دوری کنند.

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولتمرد از فعالیتهای مجاهدانه استاندار، فرماندار و روسای ادارات اسدآباد قدردانی کرد.

 وی با اشاره به انتخاب آیت الله شاهردوی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آغاز به کار دولت دوازهم، گفت: با این چینشها در مجمع تشخیص و دولت راه برای همدلی و تعامل باز است و این مهم باید با محوریت ولایت و دلسوزی برای مردم و روحیه استکبار ستیزی ادامه یابد.

 

* نهاوند

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است

 

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: شهید حججی باعزت و افتخار نشان داد که تنها راه مقابله با دشمنان تکفیری مقاومت در برابر آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان اسلام امروز با تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند.

وی اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی و مبارزان جبهه مقاومت با مردانگی و شجاعت، تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها را ناکام گذاشتند و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مدافعان حرم باغیرت در مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند و شهید محسن حججی یکی از رزمندگانی بود که باعزت در مقابل تکفیری‌ها مقاومت کرد و باروحی بلند به شهادت رسید و برای ملت ایران مایه افتخار شد و مهر ایشان در دل ملت ایران نفوذ کرد.

حجت‌الاسلام محبی افزود: همه باید از این شهید والامقام الگو بگیریم و پیام خون این شهید را که عزتمندی و مقاومت در مقابل دشمن و شناخت نقشه‌های آن‌ها است را فرابگیریم.

 

* قهاوند
 

شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند

 

حجت الاسلام مهدی شهبازی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

وی افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوند ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

شهبازی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

حجت الاسلام مهدی شهبازی افزود: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) بوده که از نظر معرفتی به اوج رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان برای اغفال جوانان می‌بینیم چنین جوانان بزرگی تربیت می‌شوند که جای افتخار دارد.

امام جمعه موقت شهر قهاوندگفت: وقتی این چنین در اوج جوانی اجرش شهادت می‌شود باید گفت که او ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و برای ما الگو می‌شود.

وی بیان کرد: اینها جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با همه تبلیغات زهرآلود دشمن می‌توان دین را نگه داشت و یک جوان پاک باقی ماند.

وی شهدای مدافع حرم را سرمایه‌های بزرگ و ارزشی معنوی و جهادی و ولایی دانست و گفت: باید از این‌ها الگو بگیرم تا شرمنده خون‌های مطهرشان نشویم

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه ارتباط آزادگان با امام(ره) ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود، عنوان کرد: آزادگان به اندازه قلبشان امام خمینی(ره) را دوست داشتند، و امام راحل به‌عنوان فرزندان عزیزم آن‌ها را خطاب می‌کردند.

وی متذکر شد: صبوری همسران و خانواده‌های آنان از نعمت‌های خداوند است که نصیب آزادگان شده است.

حجت الاسلام شهبازی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی با ایمان و خالص باشد و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف 4 ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

امام جمعه موقت شهر قهاوند بیان کرد:  نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد بی عرضه نباشد نادادن نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

وی گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمود های رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.

 

* بهار

 

شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود

 

امام جمعه شهر بهار در خطبه این هفته نماز جمعه شهر بهار با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی وی را نمونه کامل یک جوان انقلابی خواند و گفت: صلابت و استقامت شهید حججی در لحظه شهادت لرزه بر اندام می اندازد و نشان از شجاعت جوان انقلابی ما دارد. دشمنان بدانند که انتقام سختی در انتظار آنهاست و ما به راحتی از خون این شهید بزرگوار نخواهیم گذشت.

 

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت همگانی کردن فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام تاکید کرد.

 

* رزن

 

انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد

 

خطبه های نماز جمعه رزن ‌به امامت مولازاده در مصلی این شهر برگزار شد.

 

امام جمعه رزن با اشاره به روز دحوالارض اظهار کرد: روایات اسلامی ما تصریح دارد  بر این نکته که زمین یک تکه در زیر کره زمین بوده است و سپس شروع به بزرگ شدن کرده است.

 

حجت الاسلام مولازاده تاکید نمود :۲۸ مرداد منجر به شهادت رسیدن نواب و یارانش شد. کودتا توسط آمریکا صورت گرفت و مردم را از حقوق قانونی خود محروم کردند و ثروت کشور را بار دیگر  به دست آمریکا و انگلیس افتاد.امروز ما با درس گرفتن از این اتفاقات باید بدانیم تا انقلاب ما همواره زیر بار استعمار بوده ایم و این کشور جولانگاه آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

وی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: واقعا ما نسبت به‌مساجد‌ مسئولیتهای زیادی داریم و مساجد ما ضعیف مانده است ما باید نسبت به مساجد اهمیت قایل باشیم مساجد‌ می توانند جامعه ما را به رشد برسانند.

 

وی صنایع دفاعی کشور را موجبات شکوه دانست و گفت:روزی ما‌نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروز به مدد صنعت دفاعی مهمترین ابزارها و‌موشکها را تولید میکنیم.

 

انتهای پیام/

,

 

,

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

, مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان, مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان,

 

,

*همدان

, *همدان, *همدان,

فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است

, فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است, فرزند صالح ثمره اعمال پدران و مادران صالح است,

 

,

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه ی همدان گفت : اگر کسی برای فرزندش سلامت تولد خواسته باشد ، این موضوع در دست پدران و مادران صالح است، خانواده ای که طیب و طاهر است ، خانواده از دیرباز شرایط را با مراقبت های شدید فراهم می کنند که نتیجه اش تولد توام با سلامت است.

,

 

,

وی ادامه داد : تمام شرایط و اوضاع و احوال پدر و مادر ، زمان و مکان ، نیت ، خورد و خوراک ، همه و همه روی جنین تاثیر مستقیم دارد.
آیت الله محمدی بیان کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را که در کتاب کودک از نظر وراثت و تربیت علی الظاهر این حدیث را آنجا نقل می کند که اگر مادری در دوران بارداری نعوذ بالله فکر گناه کند بچه ی این مادر وقتی بزرگ شد به سمت اعمال ناپسند کشیده می شود ،و این فقط تاثیر یک فکر مادر است.

,
,

 

,

 

,

وی افزود : شنبه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است که با این کودتا شاه فراری را به مملکت بازگرداندند که او آنقدر در حق این مملکت و این ملت ظلم کرد که نهایت ندارد.

,

 

,

 

,

آیت الله محمدی گفت: دوشنبه این هفته روز جهانی مسجد است ، خب ما باید درباره ی روز جهانی مسجد چند جلسه صحبت کنیم تا حق موضوع ادا شود، مساجد ما آنچیزی که ما انتظار داریم نیست.

,

وی تاکید کرد:  مگر امام راحل نفرمودند مساجد سنگر است ؟ ما در مسجد می آییم دو رکعت نماز می خوانیم و در مسجد را می بندیم ، خب این نیست ، مسجد هم نمازخانه است هم پادگان نظامی است ، هم کتابخانه است ، هم ورزش خانه است و هزاران کار مفید دیگر را می توان در مسجد انجام داد.

,

 

,

* اسدآباد

, * اسدآباد, * اسدآباد,

جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند

, جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند, جوانان در تشکیل زندگی از تجمل گرایی دوری کنند,

 

,

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان به درسهایی از قرآن در زمینه سبک زندگی اسلامی پرداخت.

,

 وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) به انواع آزاررسانی پرداخت و گفت: ترساندن افراد و نگاه با اخم، شوخی و سخن آزاردهنده از انواع  آزارها است که موجب گناه می شود.

,

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبنهای این هفته و 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: باید آزادگان همچنان گذشته روحیه ولایتمداری را در خود تقویت کنند.

,

حسینی مجد با اشاره به جنایات آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 39، گفت: آمریکادر 60 سال گذشته تاکنون به ایران صدماتی را وارد کرده که همچنان ادامه دارد.

,

وی با اشاره به نامگذاری 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد، گفت: مسجد به عنوان یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی و محلی امن برای امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قداستی دارد و باید به آن توجه شود.

,

 وی با اشاره به اینکه اعزام افراد رزمنده به جبهه ها از مساجد صورت میگرفت، افزود: باید امروز هم با تشویق افراد به خصوص جوانان برنامه های فرهنگی را در این محل برگزار کنیم.

,

امام جمعه اسدآباد بااشاره به اینکه اولین روز شهریور ماه مصادف با ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: جوانان ما باید با الگوگیری از این دو معصوم و معصومه برای تشکیل خانواده از تجمل گرایی دوری کنند.

,

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یادو خاطره شهدای دولتمرد از فعالیتهای مجاهدانه استاندار، فرماندار و روسای ادارات اسدآباد قدردانی کرد.

,

 وی با اشاره به انتخاب آیت الله شاهردوی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آغاز به کار دولت دوازهم، گفت: با این چینشها در مجمع تشخیص و دولت راه برای همدلی و تعامل باز است و این مهم باید با محوریت ولایت و دلسوزی برای مردم و روحیه استکبار ستیزی ادامه یابد.

,

 

,

* نهاوند

, * نهاوند, * نهاوند,

پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است

, پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است, پیام خون شهید حججی مقاومت و شناخت دشمن است,

 

,

امام‌جمعه موقت نهاوند گفت: شهید حججی باعزت و افتخار نشان داد که تنها راه مقابله با دشمنان تکفیری مقاومت در برابر آن‌ها است.

,

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان اسلام امروز با تجهیز گروهک‌های تروریستی و تکفیری درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی و انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ جنایتی دست نمی‌کشند.

,

وی اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی و مبارزان جبهه مقاومت با مردانگی و شجاعت، تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها را ناکام گذاشتند و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

,

امام‌جمعه نهاوند گفت: مدافعان حرم باغیرت در مقابل تکفیری‌ها ایستاده‌اند و شهید محسن حججی یکی از رزمندگانی بود که باعزت در مقابل تکفیری‌ها مقاومت کرد و باروحی بلند به شهادت رسید و برای ملت ایران مایه افتخار شد و مهر ایشان در دل ملت ایران نفوذ کرد.

,

حجت‌الاسلام محبی افزود: همه باید از این شهید والامقام الگو بگیریم و پیام خون این شهید را که عزتمندی و مقاومت در مقابل دشمن و شناخت نقشه‌های آن‌ها است را فرابگیریم.

,

 

,

* قهاوند
 

, * قهاوند, * قهاوند,
,

شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند

, شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند, شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) هستند,

 

,

حجت الاسلام مهدی شهبازی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قهاوند اظهار کرد: امروز 25 ذی القعده «دحوالارض» در چنینی روزی خانه خدا از دل آب سر بیرون آورد و با گذشت زمان خشکی‌ها پدید آمد و موجودات طبیعی به وجود آمدند به طوری که کره زمین اول کاملا آب بود و کم کم خشکی‌ها و گیاهان به وجود آمدند و زمین رو به  خشکی می‌رود طوری که نام قرآنی آن را «دحو الارض» قرار دادند.

,

وی افزود: «دحوالارض» یکی از روزهای بزرگ و پر فضیلت است که عبادت در آن ثواب فراوان دارد.

,

امام جمعه موقت شهر قهاوند ادامه داد: مسئله «دحوالارض» واقعیت است و ریشه در قرآن دارد آقا ثامن الحجج به چنین روزی احترام خاصی میگذاشتند و فرمودند از امام رضا روایت داریم که امروز را روزه بگیرید شاگردان امام پرسیدند مگر امروز چه روزی است که باید روزه‌دار باشیم حضرت مهدی فرمودند امروز روزی است که نعمت‌ها فراوان شد امروز حضرت آدم متولد شد در چنین روزی کعبه از دل آب بیرون آمد.

,

شهبازی گفت: امام رضا (ع) فرمودند در چنین روزی انسان و آدم حبوت در زمین کعبه ظهور کرد، روزه‌داری در چنین روزی به مثل هفتاد سال عبادت است.

,

حجت الاسلام مهدی شهبازی افزود: شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم تربیت‌یافته مکتب حضرت امام حسین(ع) بوده که از نظر معرفتی به اوج رسیده‌اند.

,

وی اضافه کرد: امروزه با وجود جنگ نرم و تبلیغات سوء دشمنان برای اغفال جوانان می‌بینیم چنین جوانان بزرگی تربیت می‌شوند که جای افتخار دارد.

,

امام جمعه موقت شهر قهاوندگفت: وقتی این چنین در اوج جوانی اجرش شهادت می‌شود باید گفت که او ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و برای ما الگو می‌شود.

,

وی بیان کرد: اینها جوانانی بودند که ثابت کردند در دنیای امروز با همه تبلیغات زهرآلود دشمن می‌توان دین را نگه داشت و یک جوان پاک باقی ماند.

,

وی شهدای مدافع حرم را سرمایه‌های بزرگ و ارزشی معنوی و جهادی و ولایی دانست و گفت: باید از این‌ها الگو بگیرم تا شرمنده خون‌های مطهرشان نشویم

,

حجت الاسلام شهبازی با بیان اینکه ارتباط آزادگان با امام(ره) ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بود، عنوان کرد: آزادگان به اندازه قلبشان امام خمینی(ره) را دوست داشتند، و امام راحل به‌عنوان فرزندان عزیزم آن‌ها را خطاب می‌کردند.

,

وی متذکر شد: صبوری همسران و خانواده‌های آنان از نعمت‌های خداوند است که نصیب آزادگان شده است.

,

حجت الاسلام شهبازی افزود: رئیس جمهور وزرای خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرد و تمام مردم از نمایندگان خود خواستار انتخاب بهترین وزیر هستند، وزرایی که انقلابی با ایمان و خالص باشد و با توجه به هفته دولت بتوانند راه رجایی‌ها را ادامه دهند.

,

وی گفت: امیدواریم رئیس جمهور بتواند وظایف 4 ساله خود را به خوبی انجام داده و به تعهدات و شعارهای خود عمل کند.

,

امام جمعه موقت شهر قهاوند بیان کرد:  نکته اولی که از ریاست محترم جمهوری انتظار می‌رود باید با قوه‌های دیگر تعامل کامل را داشته باشد.

,

وی گفت: مجلس باید مردانه بدرخشد بی عرضه نباشد نادادن نباشد و آگاهانه بیاندیشد برای انتخاب وزیری همچون رجایی و باهنر.

,

وی گفت: خواسته تمام مردم از نمایندگان این است که بتوانند بهترین کابینه را انتخاب کنند تا با اتکا به امام زمان و رهنمود های رهبری معظم انقلاب کشوری سربلند بسازیم.

,

 

,

* بهار

, * بهار, * بهار,

 

,

شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود

, شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود, شهید محسن حججی نمونه کامل یک جوان انقلابی بود,

 

,

امام جمعه شهر بهار در خطبه این هفته نماز جمعه شهر بهار با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی وی را نمونه کامل یک جوان انقلابی خواند و گفت: صلابت و استقامت شهید حججی در لحظه شهادت لرزه بر اندام می اندازد و نشان از شجاعت جوان انقلابی ما دارد. دشمنان بدانند که انتقام سختی در انتظار آنهاست و ما به راحتی از خون این شهید بزرگوار نخواهیم گذشت.

,

 

,

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت همگانی کردن فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام تاکید کرد.

,

 

,

* رزن

, * رزن , * رزن ,

 

,

انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد

, انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد, انقلاب اسلامی، ایران را از زیر بار استعمار بیرون آورد,

 

,

خطبه های نماز جمعه رزن ‌به امامت مولازاده در مصلی این شهر برگزار شد.

,

 

,

امام جمعه رزن با اشاره به روز دحوالارض اظهار کرد: روایات اسلامی ما تصریح دارد  بر این نکته که زمین یک تکه در زیر کره زمین بوده است و سپس شروع به بزرگ شدن کرده است.

,

 

,

حجت الاسلام مولازاده تاکید نمود :۲۸ مرداد منجر به شهادت رسیدن نواب و یارانش شد. کودتا توسط آمریکا صورت گرفت و مردم را از حقوق قانونی خود محروم کردند و ثروت کشور را بار دیگر  به دست آمریکا و انگلیس افتاد.امروز ما با درس گرفتن از این اتفاقات باید بدانیم تا انقلاب ما همواره زیر بار استعمار بوده ایم و این کشور جولانگاه آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

,

وی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: واقعا ما نسبت به‌مساجد‌ مسئولیتهای زیادی داریم و مساجد ما ضعیف مانده است ما باید نسبت به مساجد اهمیت قایل باشیم مساجد‌ می توانند جامعه ما را به رشد برسانند.

,

 

,

وی صنایع دفاعی کشور را موجبات شکوه دانست و گفت:روزی ما‌نمی‌توانستیم سیم خاردار تولید کنیم اما امروز به مدد صنعت دفاعی مهمترین ابزارها و‌موشکها را تولید میکنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه