اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ فاصله برخی مسئولان تا شهید حججی از صفر تا صد است

نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ فاصله برخی مسئولان تا شهید حججی از صفر تا صد است
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 

,

نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ مسئولان و مردم در ترویج ازدواج تلاش کنند

, نمایندگان، افرادی را انتخاب کنند که درد مردم را بفهمند/ مسئولان و مردم در ترویج ازدواج تلاش کنند,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه سمنان با تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان هنگام شهادت به همسر و قاتلش گفت خدا تورا به دردی دچار کند که درمان نداشته باشد، بعداز شهادت، همسرش به دردی دچار شد که هرچه داشت خرج کرد ولی درمان نشد حتی به گدایی افتاد و در نهایت از دنیا رفت.

,

شاهچراغی با اشاره به شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی و تاثیر آن در فضای عمومی جامعه اظهار کرد: همه شهدای مدافع حرم مهم و قابل احترامند اما چطور شد که شهید حججی اینطور جلوه گری کرد؟ او عاشورا را به نمایش گذاشت بطوری که مجری المنار گفت تصور م یکردم عاشورا خیالی است اما بعداز شهادت حججی فهمیدم عاشورا واقعی است.

,

وی در ادامه افزود:ولایتمداری، اخلاص و عشق به امام زمان (عج) او رمز این اثرگذاری این شهید است. فرماندهان سپاه گفتند انتقام اورا خواهیم گرفت و ان شاالله خواهند گرفت.

,

امام جمعه سمنان با یاداوری جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها در سال 1960 میلادی و نامگذاری ایتن روز به نام روز جهانی مسجد ابراز کرد: انقلاب ما از مساجد شروع شد و دوام و بقای آن نیز باید در مساجد باشد.

,

شاهچراغی با تاکید بر سنت حسنه ازدواج و در پیش بودن روز ازدواج گفت: ازدواج یک امتیاز و افتخار است. دولت، خانواده و خیرین باید در ترویج سنت پیامبر کمک کنند.

,

وی در ادامه اظهار کرد: پسر و دختر هنگامی که به بلوغ رسیدند باید ازدواج کنند و به تاخیر نیندازند. همچنین وام های ازدواج بیشتر و سریعتر پرداخت شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن  هفته دولت طی روزهای آتی و تقارن این هفته با معرفی کابینه جدید به مجلس شورای اسلامی گفت: گزینش و انتخاب کابینه کار سختی است، از نمایندگان محترم می خواهم که وزرایی را انتخاب کنند که به سمت دولت کریمه حرکت کنند، رنج کشیده و انقلابی باشند و درد مردم را بفهمند تا به خواست خداوند شاهد رونق اقتصادی و فرهنگکی باشیم.

,

مسجد پناهگاه مظلومان و محل تربیت مدیران آینده کشور است

, مسجد پناهگاه مظلومان و محل تربیت مدیران آینده کشور است,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به 25 ذی القعده روز دحوالارض گفت: وقتی زمین را آب فرا گرفته بود و به تریج خشکی ها از زیر آب بیرون می آمد خانه کعبه اولین مکانی بود که از زیر آب سر بر آورد و خشک شدن آب های که در سطح کره زمین بود از این مکان مقدس آغاز شده و روز به روز گسترش یافت.

,

وی با اشاره به ارزش بالای عبادت و بندگی خداوند متعال در شب و روز دحوالارض اظهار کرد: برای این روز اعمال مختلفی در نظر گرفته شده است که زیارت آمام رضا علیه السلام و خواندن زیارت آن حضرت، خواندن نماز ویژه این روز و روزه گرفتن روز دحوالارض که معادل هفتاد سال روزه داری و کفاره هفتاد سال است از جمله اعمال ویژه این روز است.

,

خطیب جمعه شاهرود در ادامه صحبت های خود با اشاره به فرارسیدن سی و یکم مرداد ماه روز جهانی مساجد افزود: در این روز مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیست به آتش کشیده شد و نباید جنایات و اشغالگری های این رژیم غاصب به فراموشی سپرده شود.

,

امینی با اشاره به نقش مهم مساجد در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: مساجد باید پناهگاه مظلومان و محل تربیت نوجوانان، جوانان و مدیران آینده این کشور باشد.

,

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند مساجد سنگر است سنگرها را پر کنید عنوان کرد: دشمن به دنبال دور کردن مساجد ما از مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و دور کردن جوانان و نوجوانان ما از معنویت است باید با آگاهی از این نقشه دشمن و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

,

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سفر مقتدی صدر روحانی مقتدر شیعه به عربستان به دعوت رسمی دربار پادشاهی این کشور گفت: عربستان به دنبال نفوذ در بین شیعیان عراق است تا از این طریق بتواند ضمن کاهش نفوذ ایران خود بر امورات سیاسی کشور عراق تاثیر بیشتری داشته باشد.

,

فاصله برخی مسئولین تا شهید حججی از صفر تا صد است

, فاصله برخی مسئولین تا شهید حججی از صفر تا صد است,

حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی در خطبه هاسی امروز نماز جمعه مهدیشهر با بیان اینکه شهید حججی از نسل چهارم انقلاب بود که اینگونه برای دفاع از انقلاب و اسلام خون داد، اظهار کرد: امروزه برخی نسل چهارمی ها بهتر از نسل اول انقلاب خودشان را نشان دادند که در خارج از مرزها و در غربت می جنگند و به شهادت می رسند.

,

وی احترام به والدین و بوسه بر دست و پای پدر و مادر، تربیت صحیح و تبعیت از اهل بیت، ولایتمداری و پیروی از امام خامنه ای، نصرت دین و شهدا، را از عوامل توفیق شهادت محسن حججی دانست.

,

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه ایستادگی و صلابت شهید محسن حججی در زمان شهادتش برای ما پیام داشت، افزود: پیامی که برای مسئولین داشت این بود که اخلاص داشته باشند و وارد بازی های سیاسی نشوند.

,

بارانی با تاکید بر اینکه فاصله ما با این شهدا و شهید حججی ها زیاد است، ادامه داد: برخی مسئولین در کشور حاشیه سازی می کنند و به فکر منافع خود هستند، فاصله اینها با شهید حججی از صفر تا صد است.

,

وی همچنین از نسل جوان خواست صلابت شهید حججی در وضعیتی که سرش را می برند و خم به ابرو نمی آورد و لبخند می زند را توجه داشته باشند و از شهدا درس ایستادگی و صلابت بگیرند.

,

امام جمعه مهدیشهر، شهادت حججی و جنایات هولناکی که داعشی ها در منطقه مرتکب می شوند را زیر سر آمریکا دانست که خود کلینتون در کتاب خاطراتش به حمایت از داعش تعتراف کرده است.

,

بارانی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشتن اول ذی الحجه روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: ازدواج یک نیاز مهم برای نسل جوان است که متاسفانه امروزه با پایین آمدن سن بلوغ و بالا رفتن سن ازدواج، یک بحران در جامعه ایجاد شده است که باید با از بین بردن تجملات در ازدواج این بحرا را کم کنیم.

,

وی 28 مردادماه سالروز کودتای آمریکایی و برکناری مصدق  را یادآور شد و اظهار کرد: اولین راه ورود آمریکایی ها به ایران از کودتای 28 مرداد شروع شد و علت آن هم اعتماد مصدق به آمریکا بود که چوبش را هم خورد.

,

خطیب جمعه مهدیشهر با بیان اینکه 30 مردادماه سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی روز جهانی مساجد نامگذاری شده است، افزود: یک بازنگری باید در کارکرد مسجد صورت گیرد و در ابعاد مختلف قضایی، نظامی، مشورتی، پایگاه فرهنگی و اجتماعی فعال شود چرا که مسجد فقط محل نماز و عبادات نیست.

,

مسئولان در مقابل دشمنان احساس ضعف نکنند

, مسئولان در مقابل دشمنان احساس ضعف نکنند,

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان امام جمعه دامغان ضمن اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) گفت: باید شرایط برای ازدواج را آسان گرفت تا جوانان ما بتوانند راحت تر ازدواج کنند.

,

خطیب نماز جمعه بالا گرفتن مهریه، سنگین گرفتن مخارج ازدواج وسخت گیری در مراسمات را از علل بالا رفتن سن ازدواج دانست.

,

وی در ادامه اظهار داشت: در ایران مساجد حرف اول را می زند اما متاسفانه مسجد در دست یک عده خاص می باشد باید بدانید کسی صاحب مسجد نیست.

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به ایام  شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد جوانترین امام شیعه بود در سن 8 سالگی به امامت رسید و در سن 25 سالگی به بدست دختر فضل همسر امام به شهادت رسید و در این مدت کوتاه  این امام بار امامت را به دوش کشید که امید است همه ما تاسی به این امام بزرگ راه امام جواد(ع)را ادامه دهیم .

,

خطیب نماز جمعه در رابطه با کودتای 28 مرداد گفت: عوامل بیگانه در راس آنها آمریکای ها با نفوذ در دولت مصدق و  با تخریب آیت الله کاشانی در بین مردم و مسؤلین و  با انجام عملیات روانی کودتای 28 مرداد را درسال 32 انجام دادند و از ملی شدن صنعت نفت جلوگیری کردند و امروز با انتشار اسناد آن، دخالت در امور کشور را جزء افتخارات خود می دانند.

,

حسینیان با بیان این که تاریخ آزمایش سیاسی می باشد، گفت: مسؤلین وقایع تاریخی کشور را مدنظر و از آن درس عبرت بگیرند و در مقابل دشمنان احساس ضعف نکنند.

,

خطیب نماز جمعه بااشاره به منطقه خاور میانه گفت: تحولات منطقه تاسف بار است حوادث یمن و تجاوز آل سعود و نرسیدن دارو وامکانات به مردم یمن آنان را در بحرانی ترین زمان خود قرار داده است.

,

امام جمعه شهرستان در پایان با اشاره به دشمنی های آمریکای ها در منطقه گفت: ایران قابل تهدید نیست رییس جمهور آمریکا مشکلات خود را با روسیه چین و کره شمالی و کشورهای حیاط خلوت خود حل کند و دنیا را متشنج تر نکند و بدانند امروز کشورهای منطقه از ایران الگو می گیرند وامروز ایران یک کشور شیعی، اسلامی ودارای حکومتی مردمی می باشد.

,

دشمنی های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران همچنان ادامه دارد

, دشمنی های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران همچنان ادامه دارد,

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید رجایی وباهنرو آغاز هفته دولت گفت: این دو شهید اسوه وسرمشق خدمت بی منت بودند و خوشا به حال آنهایی که دنبال خدمت صادقانه وبی منت هستند.

,

وی افزود: این هفته فرصتی است که دولت خدمات و نقاط قوت وضعف خودر ا بیان کند.

,

صفائی پور بهترین سخن برای این هفته را سخنان رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری  دانست که فرمودند: پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا، صلابت وایستادگی در برابر سلطه طلبی،  لزوم رعایت الویت ها وقدر دانستن نیروهای انقلابی که بهترین فرصتی است که دولت تدبیر و امید باید از آن استفاده کند.

,

امام جمعه میامی به 28  مرداد سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی اشاره کرد وگفت: هدف از این کودتا بازگرداندن شاه خائن به ایران بود وآنچه که برای آمریکا  مهم بود بازگشت خودش به مملکت برای غارت وادامه سلطه خودش به کشور بود که تا امروز این آرزو را به گور برده است.

,

وی افزود: این دشمنی های آمریکا ادامه دارد که نمونه آن تهدیدها و تحریم های اخیر آمریکا است که هنوز گزینه نظامی به قولشان روز میز است.

,

صفائی پور راهکار و راه بیرون رفت از این تهدیدها و تحریم ها برای ناکام گذاشتن دشمنی های دشمنان را اعتماد ملی،انسجام ویکپارچگی مردم ومسئولان حول ومحورآرمان های امام (ره) وشهیدان و منویات مقام معظم رهبری دانست.

,

امام جمعه میامی به روز جهانی مساجد اشاره و یادآور شد:نام گذاری این روز به خاطر تنفر و محکوم کردن هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی است که امام به همین خاطر مردم را هوشیار کرد که مساجد چه جایگاهی در اسلام دارد.

,

وی مهترین خانه خدا روی زمین را مسجد دانست وافزود: بایدهمه برنامه ها مسجد محورباشد ونسبت به مسجد غفلت نکنیم خوشا به حال کسی که عمری را در مسجد گذرانده اند

صفائی پور به سالروز حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و به ویژگی های ازدواج آن ها در جهت تحکیم زندگی های امروزی اشاره و یادآور شد: اطاعت کردن زن از شوهر، اعتماد متقابل زن وشوهر، خانه داری و خدمت به شوهر،قناعت ورزیدن،  کمک کردن به شوهر در کارهای دنیا وآخرت،  ارضای عاطفی همسر از سوی شوهر، کمک و یاری شوهر به همسر در خانه از جمله ویژگی هایی است که باید برای تحکیم زندگی خود درس گرفت.

,
,
,

امام جمعه میامی افزود: اگر بنای اولیه کانون خانواده خود را بر اساس سنت حضرت محمد(ص)،امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) قرار بدیم مطمئنا جوانان ما در دنیا وآخرت سعادتمند خواهند شد.

,

مسئولان برای ارائه گزارش به مردم از تریبون نماز جمعه استفاده کنند

, مسئولان برای ارائه گزارش به مردم از تریبون نماز جمعه استفاده کنند,

حجت الاسلام سید علیرضا آرامی؛ امام جمعه جدید گرمسار در اولین خطبه نماز جمعه خود در گرمسار گفت: گرمسار شهر  مذهبیون است و این شهرستان دارای قابلیت ها و ظرفیت های مهمی می باشد.

,

امام جمعه گرمسار خواستار توجه بیشتر مسئولان اجرایی در حضور بر  نماز جمعه در شهرستان گرمسار شد و افزود: تریبون نماز جمعه یک پل ارتباطی مناسبی میان مردم و مسئولان است و مدیران از این  پل مطمئن برای ارائه گزارش به مردم استفاده کنند.

,

آرامی در ادامه نماز جمعه را یک تریبون بصیرت برشمردو گفت:حضور من در شهرستان جایگاه مسئولیتی من را در حوزه های فرهنگی و سیاسی سنگین تر کرده است و این  وظایف در کنار حمایت مردم  صورت می پذیرد .

,

وی در ادامه به شهادت  شهدای مدافع حرم و شهید حججی اشاره کردو گفت: شهدایی همچون حججی همان راه کریلا و شهدای نینوا را طی نمودند و مبارزه با باطل و یزیدیان زمانه را پیش گرفته اند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه