اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد

وضعیت نگران‌کننده حجاب در مازندران/ آمریکا منفورترین و کثیف‌ترین کشور در جهان/ نمایندگان مجلس به دور از جناح‌های سیاسی به وزرا رأی اعتماد بدهند

وضعیت نگران‌کننده حجاب در مازندران/ آمریکا منفورترین و کثیف‌ترین کشور در جهان/ نمایندگان مجلس به دور از جناح‌های سیاسی به وزرا رأی اعتماد بدهند
وضعیت بی‌حیا در جامعه نگران کننده است، دولت مردان برای مبارزه با بدحجابی کنار دریا و خیابان‌ها و آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال اقدامی عملی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله نورالله طبرسی خطیب نماز‌جمعه ساری زندگی ائمه اطهار(ع) را الگوی مسئولان نظام دانست و اظهار کرد: وضعیت بی‌حیا در جامعه نگران کننده است، دولت مردان برای مبارزه با بدحجابی کنار دریا و خیابان‌ها و آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال اقدامی عملی باشند.

طبرسی با اشاره به رای اعتماد وزرا در مجلس، خاطرنشان کرد: باید وزا انقلابی در مسند کار قرار گیرند، در استان‌ها هم مدیران جهادی و انقلابی پای کار حضور پیدا کنند و از مدیران بازنشسته و تاریخ مصرف گذشته برای مدیریت استان‌ها استفاده نشود.

وی با اشاره به مشخص شدن ریاست مجمع تشخیص مصلحت توسط رهبر انقلاب اسلامی، بیان کرد: این مجمع بازوی مشورت رهبری است و هر چه این بازو قوی‌تر و محکم‌تر باشد در زمان اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، کمک کار نظام است.

امام جمعه ساری به سیاست‌ها آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اسلام با تحریم‌ بیگانه نیست، این تحریم‌ها در دوران پیامبر(ص) بود، با استقامت و پایداری این تحریم‌ها هم از بین می‌رود، مجلس باید قوی‌تر و نیرومندتر در برابر سنا بایستد و به آنها ثابت شود که مردم طرفدار نظام بوده و در برابر آنها به خوبی ایستادگی می‌کنند.

طبرسی با بیان اینکه کشور با سربلندی از تحریم چندین ساله آمریکا عبور کرد، بیان کرد: آمریکا با ما دشمنی دیرنه دارد، آنها با اصول انقلابی و اسلامی ما مشکل دارند. که با لطف خداوند و با اقدامات امام راحل ریشه آمریکایی‌ها و ایادی آنها در این کشور از بین رفت.

وی در پایان با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: این جنایت باعث تنفر ملت‌ها و ایجاد وحدت در برابر جنایتکاران داعشی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

* آمریکا منفورترین و کثیف‌ترین کشور در جهان است

, * آمریکا منفورترین و کثیف‌ترین کشور در جهان است,

 

,

حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار با اشاره به دشمنی آمریکا علیه ایران گفت: از کودتای 28 مرداد 32 تا به امروز آمریکا هر حیله، توطئه و دشمنی در حق ایران روا داشته است و امروز هم می‌بینیم با تحریم‌های خود به دیگر کشورها اجازه تعامل و ارتباط با ایران را نمی‌دهد.

وی با اشاره به این‌که آمریکا۷۰ سال هرچه در توان داشت علیه ایران به‌کاربرده است اظهار کرد: امروز منفورترین و کثیف‌ترین کشور در جهان آمریکا است.

امام‌جمعه جویبار تصریح کرد: دولت و مجلس در این روزها مشغول تأیید وزرا هستند و ما از دولت می‌خواهیم در خدمت مستضعفان باشند و وزرایی انتخاب کنند که دلسوز به‌نظام و متخصص در امور باشند.

نادعلی زاده ضمن گرامیداشت قهرمانان آزاده و شهادت شهید محسن حججی و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید حججی بااقتدار در برابر خوارج زمان ایستاد و غریبانه،مظلومانه و حسین‌وار شهید شد.

وی همچنین به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و عنوان کرد: جوانان نباید در ازدواج‌ها سخت‌گیری کنند زیرا مهریه‌های سنگین ضامن یک زندگی نیست.

خطیب نماز جمعه جویبار برخی شایعات در مورد مراجع را تکذیب کرد و گفت: عده‌ای در خارج از کشور علیه مراجع حرف‌های بی‌حسابی می‌زنند و عده‌ای در داخل به‌راحتی آن را قبول می‌کنند.

نادعلی زداه افزود: دشمن به دنبال تخریب چهره‌های تأثیرگذار و پاک نظام است و آن‌ها می‌خواهند مردم را نسبت به مراجع و دین بدبین کنند و این تخریب‌ها را به ترتیب علیه دیگر شخصیت‌ها ادامه دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مسؤولان هزینه‌های زائد را کنار بگذارند و اعتبارات عمرانی را افزایش دهند

, مسؤولان هزینه‌های زائد را کنار بگذارند و اعتبارات عمرانی را افزایش دهند,

 

,

آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه فضای جامعه ما در این روزها احساس تاثر اما احساس غیرت و غرور و استقامت پیدا کرد و این روزها ماهیت شیعیان در برابر دشمنان نشان داده شد، اظهار کرد: در تاریح می‌خواندیم که آقا اباعبدالله را تشنه سر بریدند و این نکته هم در تاریخ بود که هنگامی که به شهادت اباعبدالله نزدیکتر می‌شدیم چهره امام قوی تر شد اما امام کوه پایداری در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: این شهید مظلوم حاج محسن حججی با توجه به اینکه ۲۵ ساله بود یعنی وی امام را و داوران دفاع را درک نکرده بود اما وصیتنامه اش بسیار سنگین و متین نوشته شده بود و انگار لحظه شهادت خود را قبل از شهادتش مشاهده کرد.

معلمی یادآور شد: در بخشی در وصیتنامه خود آورده بود که علی جان بابا من از تو و مادرت دل کندم تا بتوانم نوکری حضرت زینب را بکنم و سعی کن طوری زندگی کنی که خدا عاشقت شود و به همسرش خطاب کرد پسرم را طوری تربیت کن تا سرباز امام زمان شود و به همسرش نیز همین سفارش را کرد.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: همسر این شهید نیز بیانیه‌ای صادر کرد که محسن سرش رفت تا روسری نرود و من اشک نمی‌ریزم که دشمن اشک مرا نبیند و اگر اشکی می‌ریزم برای حضرت زینب است.

این مسوول عنوان کرد: مردان بی غیرتی که اجازه می‌دهند زنانشان با بی‌حجابی به جامعه بیایند در حالی که حجاب ریشه قرآنی دارد و چه در سنی و شیعه وجود دارد.

معلمی گفت: هر کسی هر جایی سر نمیگذارد بلکه سر را برای دین و قرآن و ارزش‌های مکتب قرآن باید بگذارد.

وی افزود: سی سال گذشته، امام آمریکایی‌ها را قابل اعتماد نمی‌دانست و حال همگان به این نتیجه رسیدند و ما در یک مقطعی خودباختگی پیدا کردیم و فکر کردیم که اگر سر فرود بیاوریم آنها به ما حرم می‌کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبری می‌گوید برخی‌ها تصور می‌کنند که ایستادگی برابر قدرت‌ها هزینه دارد اما ایشان فرمودند سازش نیز هزینه دارد تا کجا باید در برابر دشمن سازش کرد عقل می‌گوید هزینه‌های زائد را کنار بگذارید و معیشت مردم را رو به راه کنید.

امام جمعه شهرستان قائم شهر یادآور شد: رهبری فرمودند که رئیس جمهوری آمریکا از داعش و قاتلان مردم یمن حمایت می‌کند و حال دم از حقوق بشر می‌زند و پس از رحلت امام برخی‌ها خواستند راه امام را منحرف کنند اما می‌دانستند که راه امام زنده است.

این مسوول اشاره کرد: رهبری در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه در تحقق برخی اقدامات ناعادلانه عمل می‌کنیم و اگر توزیع ثروت عادلانه باشد دیگر فیش‌های نجومی پیدا نمی‌شود و از رانت خواری خبری نیست و وابستگان مسوولان به دادگاه احضار نمی‌شوند اما مسوولان باید از قدرت بسیج انقلاب برای تحقق اهداف انقلاب استفاده کنند.

معلمی در ادامه خطبه های خود بیان کرد: با توجه به اینکه انتخاب کابینه مطرح است باید افراد کارساز را انتخاب کنند هر چند نیازی به این همه تعلل نبود زیرا مجلس برای هر ساعتش چند ده میلیارد تومان هزینه دارد چراکه این وزرا حرف زدنشان فایده ندارد زیرا آنان چهار سال عمل کردند و شاید در حرف چیزهای دیگری مطرح کنند اما بهترین روش برای انتخابشان عملکرد آنها است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید معیشت مردم را به جایی برسانید که مردم احساس آرامش کنند یعنی دولت و هیئت دولت و وزرا این توان را داشته باشند که معیشت مردم را به نقطه مطلوب برسانند.

امام جمعه شهرستان قائم شهر تصریح کرد: ای کاش برخی‌ها بجای آنکه پشت سر سپاه و فعالیت‌های موشکی حرف بزنند بدانند که راه صحیح زندگی استقامت و پایداری است و هزینه‌های زائد را کنار بگذارند و اعتبارات عمرانی را افزایش دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نمایندگان مجلس به دور از جناح‌های سیاسی به وزرا رأی اعتماد بدهند

, نمایندگان مجلس به دور از جناح‌های سیاسی به وزرا رأی اعتماد بدهند,

 

,

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نوشهر با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار ‏کرد: آزادگان رزمندگانی بودند که با رشادت در جبهه‌ها جنگ کردند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند اما برخی در چنگال دشمن اسیر ‏شدند اما رشادت‌ها، شجاعت و ایستادگی آن‌ها در دوران اسارت باعث سرافرازی است.

,

 

,

امام جمعه نوشهر همچنین با اشاره به برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: ‏نمایندگان مجلس باید در رأی اعتماد به وزرا باید برنامه‌ی آن‌ها را با برنامه ششم توسعه تطبیق دهند و شخصیت و قدرت اجرائی آن‌ها را ‏بسنجند و به کسانی رأی دهند که دنبال سهم‌خواهی نباشند.‏

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به وزرایی رأی دهند که فارغ از جریانات سیاسی تنها به مصلحت کشور بیاندیشند و حق و حقیقت را رعایت ‏کنند.‏

مشایخ در مورد 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی در ایران، با اشاره به اینکه در این روز شاه خائن از ایران متواری شده ‏بود اما کودتای آمریکا و انگلیس با اذنابشان در داخل ایران عامل برگشت شاه خبیث شد، خاطرنشان کرد: این کودتا حداقل 25 سال انقلاب ‏اسلامی ما را به عقب انداخت.‏

وی علت به ثمرنشستن این کودتا را ایجاد اختلاف بین رهبران آن زمان ایران و جنگ روانی از سوی آمریکا و انگلیس بیان کرد و افزود: در ‏دوران جمهوری اسلامی هم دشمنان کودتا کردند اما موفق نشدند زیرا مردم ما همبستگی، بصیرت، آگاهی داشتند و از رهبری انقلاب تبعیت ‏کردند

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: اکنون نیز باید از این کودتای ننگین درس عبرت گرفت و بدانیم که چنددستگی کشور را نابود و دشمن را بر ‏کشور مسلط می‌کند. ‏

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مردم دردها را می‌فهمند اما سکوت می‌کنند

, مردم دردها را می‌فهمند اما سکوت می‌کنند,

 

,

حجت‌الاسلام محمد‌صادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را سند افتخار اسلام و انقلاب خواند و اظهار کرد: خدمات دولت را به عنوان مسئولان کشور ارج می‌نهیم اما از برخی مسئولان گله هم داریم.

,

 

,

امام جمعه موقت نکا حمایت از اقشار محروم و مستضعف را یکی از مهمترین اهداف امام و انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: دولتمردان در دولت اسلامی در هر زمانی باید خدمات را از قشر پایین جامعه شروع کنند درحالی که خدمات دولت مانند رودخانه‌ای است که از بالا و سرچشمه پر آب است اما به پایین که می‌رسد کم آب شده و تمام می‌شود.

,


این مسئول اضافه کرد: در دعواهای سیاسی طبقه پایین فراموش شده‌اند درحالی که کمک‌ها و خدمات باید برای مردم مشهود و ملموس باشد دولت باید دست افتاده را بگیرد به گونه‌ای که در سفره مردم دیده شود.
وی خطاب به همه تفکرات سیاسی، گفت: افرادی که ادعای اصولگرایی دارند باید کارهای اصولی کنند چرا دعواهای سیاسی می‌کنند افرادی که می‌گویند ما اصلاح‌طلب هستیم چرا فسادها را بر طرف نمی‌کنند چرا حقوق‌های کلان 100 و 200 میلیونی را اصلاح نمی‌کنند.

,
,
,


محمدی لائینی تصریح کرد: کجا شده مسئولی سوار بر پراید یا خودروی سواری قراضه مسیر کوهستانی دودانگه و چهاردانگه را طی کرده و چند روز در جنگل‌ها و رستاها بماند تا ببیند درد مردم چیست چگونه زندگی و رفت و آمد می‌کنند.

,
,


وی افزود: مسئولان چون درد دیده نیستند بنابراین درد دردمندان را متوجه نمی‌شوند، اما مردم توجه می‌شوند چراکه ممکن است میزان تحصیلات فردی بالا نباشد اما میزان فهم و درک مردم بسیار بالا است و متوجه می‌شوند.
خطیب جمعه نکا ادامه داد: اما به دلیل آنکه مطیع رهبر و انقلاب هستند و برای حفظ احترام خون شهدا سکوت می‌کنند اما در دل‌ها درد زیاد است که متأسفانه خیلی از افرادی که در مسائل امور قرار گرفته‌اند متوجه این دردها نمی‌شوند بنابراین در فکر چاره‌جویی نیز بر نمی‌آیند.

,
,
,


این مسئول دیگر ویژگی دولتمردان را عدم اعتماد به بیگانه دانست و اضافه کرد: رابطه ایرادی ندارد اما دوستی و اعتماد به بیگانه هرگز، رابطه با کشورهای دیگر جز یکی دو کشور مشکلی نداریم اما بیکانه چون گرگ بوده و قابل اعتماد نیست نمی‌شود دوستی کرد.

,
,


وی با تأکید بر وطن‌داری به جای وطن‌فروشی و مردم‌داری به جای مردم‌فروشی، گفت: اگر مملکت در داخل اصلاح شود و به مردم توجه کافی وجود داشته باشد دشمن از بیرون نمی‌تواند ضرری به کشور بزند.

,
,

 

,

برخی ۷۰ ساله‌ها برای رسیدن به قدرت دست و پا می‌زنند و برخی دهه هفتادی‌ها برای شهادت

, برخی ۷۰ ساله‌ها برای رسیدن به قدرت دست و پا می‌زنند و برخی دهه هفتادی‌ها برای شهادت,

 

,

حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابلکنار با اشاره به معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس و رای‌دهی نمایندگان مردم به وزاری احتمالی اظهار کرد: پرداختن به مشکلات مردم، تعامل گسترده با دنیا و صلابت در برابر سلطه طلبان، جهت‌گیری دولت دوازدهم در چهار سال آینده باشد.
  

,
,

وی افزود: نظام حکومتی که متکی به مردم باشد، نظامی که در آن رهبر، رییس‌جمهور، مجلس، قوه قضائیه وصل به مردم، مورد علاقه و پشتیبانی آن‌ها باشد نه آمریکا، نه متحدانش و نه هیچ قدرتی قادر نیست این نظام و حکومت را متلاشی و متزلزل کند.
  

,
,

امام جمعه بابلکنار با اشاره به واقعه کودتای ۲۸ مرداد سال ۴۲ ادامه داد: نبودن استقلال، هویت و افتخارات ملی، سابقه تاریخ، منافع مادی، هویت فرهنگی و زبان یک ملت را از آنان می‌گیرد و سلطه اجانب را بر کشور فراهم می‌کند که مشروطیت، حکومت رضاخان، حادثه شهریور ۱۳۲۰ و کودتای ۲۸مرداد نمونه‌ای از آن‌ها است.
 

,
,

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی ابر قدرت‌ها و مستکبران عالم بدانند که ملت ما تا آخرین نفر، تا آخرین منزل و تا آخرین قطره خون برای اعتلای کلمه الله ایستاده‌ایم و بر خلاف میل باطنی تمامی دشمنان، از آرمان‌های امام(ره)، مقام معظم رهبری و ارزش‌های اسلامی شهیدان دفاع خواهیم کرد.
 

, (ره), (ره),
,

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به توانمندی‌های موشکی ایران در جهت دفاع از امنیت ملی گفت: ارتقای توانمندی‌های دفاعی و قدرت بازدارندگی به منظور دفاع از حاکمیت تمامیت ارضی، منافع، امنیت ملی، مقابله مؤثر با تهدیدهای خارجی و ایجاد توازن منطقه‌ای، نقشه راه حرکت صنعت دفاعی کشور باید باشد.

,

 

,

شهید حججی مصداق بارز یک آتش به اختیار است

, شهید حججی مصداق بارز یک آتش به اختیار است,

 

,

حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گلگوگاه اظهار کرد: شهید محسن حججی نمونه‌ای از افتخارات جوانان اسلام و رزمندگان است، زمانی این اتفاق افتاده است که تبلیغات بسیار سنگین علیه نظام دارد صورت می‌گیرد و سنگر مقاومت در حال تخریب شدن است.

وی با یادآوری اینکه تمام سایت‌های بیگانه و ماهواره‌ها به هر بهانه‌ای دنبال تخریب مبانی فکری نظام هستند، افزود: دشمنان شدیدا به دنبال تخریب مبانی فکری انقلاب هستند و امیدوارند که جوانان ما ناامید شوند ولی در فضای به این تاریکی که خودشان ایجاد کرده‌اند یک جوان با بصیرت کامل و با ایمانی قوی بلند می‌شود و تمام جهان را به خودم معطوف می‌کند.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه شهید حججی نمونه‌ای از یک آتش به اختیار است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب بدانند که جوانان ما لشکریانی از شهید محسن حججی هستند که این فقط نمونه‌ای از آن‌ها است و تمام رزمندگانی که به سوریه می‌روند با بصیرتی کامل و با ایمانی قوی در مناطق حضور می‌یابند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: شهید حججی آموزگار و معلمی است که حقیقتا خون سر شیعیان را به جوش آورده که این گونه از تربیت‌ها نشات گرفته از محرم و عاشورا است.

وی بیان کرد: این شهید به ما درس مهمی از احترام به والدین و خانواده آموخت و نقشه محبت به خانواده را برای ما به جا گذاشت، چرا که می‌توان گفت پدر و مادر هستند که می‌توانند یک فردی را کافر و یا مومن تربیت کنند و همه اینها ریشه در خانواده دارد.

خطیب جمعه گلوگاه با بیان اینکه بصیرت در این روزگار یک حلقه مفقوده است، ادامه داد: بصیرت در هر دوره و زمان معنا و تفسیر خود را دارد و نمی‌توان برای آن یک معنای ثابت تعریف کرد.

میراحمدی اضافه کرد: مردم جامعه ما زنده هستند و انقلاب ما روز به روز تنومندتر می‌شود، اگر موانع جلوی مسیر را بردارند یک روزی می‌رسد که انقلاب اسلامی به تمام کره زمین صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولان نظام درسی که می‌توان از شهید حججی بگیرند این است که نباید از آمریکا حساب ببرند و از آن بترسند، اگر آمریکا علیه ما حرف زد ماهم باید علیه او حرف بزنیم، ادبیات و گویش ما هم باید تهدیدآمیز باشد چراکه آن‌ها از اول انقلاب تا اکنون سر صلح و سازش با ما نداشتند.

میراحمدی با تاکید بر اینکه مسئولان باید شجاعت را از این شهید یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: این شهید با چه شجاعتی و چه عکسی با این تروریست‌ها گرفت، ولی نماینده‌های مجلس با خانم موگرینی سلفی می‌گیرند که این کار‌ها تمام عزت ایرانی‌ها را از بین می‌برد.

وی اذعان کرد: عکس گرفتن با کسی که به ظاهر خودش را دیپلمات نشان می‌دهد ولی در باطن جاسوس صهیونیست است، کار خوشایندی نیست.

امام جمعه گلوگاه در پایان عنوان کرد: تمام مسئولان باید بدانند سازش با استکبار جهانی معنا ندارد و هر کسی هم چنین حرفی بزند ما او را قبول نداریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه