اخبار داغ

در آئین تجلیل از فعالان قرآنی محلات؛

رسانه ملی زمینه آشنایی مردم با معارف قرآن را فراهم کند/ تنها راه نجات از فتنه‌ها تمسک به قرآن است

رسانه ملی زمینه آشنایی مردم با معارف قرآن را فراهم کند/ تنها راه نجات از فتنه‌ها تمسک به قرآن است
عضو مجلس خبرگان رهبری آشنایی با معارف قرآن را زمینه ساز کاهش معضلات اجتماعی دانست و گفت: رسانه ملی به جای پخش فیلم‌های متعدد و بی فایده در راستای آشنا کردن بیشتر مردم با معارف قرآن گام بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی، استانی و مسئولین کشوری مهد قرآن و عترت، هجدهمین آیین تجلیل از معلمین، خادمین، خیرین و حافظان قرآن کریم شهرستان محلات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

آیت‌الله بطحایی:

, آیت‌الله بطحایی:,

رسانه ملی زمینه آشنایی مردم با معارف قرآن را فراهم کند

, رسانه ملی زمینه آشنایی مردم با معارف قرآن را فراهم کند, رسانه ملی زمینه آشنایی مردم با معارف قرآن را فراهم کند,

,

, , , ,

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم خطاب به حاضرین و شرکت کنندگان گفت: شما حافظان، خادمان، معلمین و خیرین قرآن کریم به حق از گلایه‌های قرآن و پیامر از امت در روز قیامت خواهید کاست.

,

وی ادامه داد : در آیه 41 سوره فرقان، آمده است، رسول اکرم(ص) در قیامت از امت خود به خاطر محجور ماندن و رها شدن قرآن گلایه خواهد کرد. و این در حالیست که ما انتظار داریم پیامبر ما را شفاعت کند چراکه قصور زیاد داریم.

,

بطحایی همچنین افزود: امام صادق(ع) در حدیثی به معلمین خیر مژده میدهد که جنبنده‌های روی زمین و کل کائنات برای آنها طلب آمرزش و مغفرت می‌کنند  و حافظین قرآن و عاملان به آن در نهایت با فرشتگان، ابرار و برگزیدگان امت خدا محشور خواهند شد.

,

قرآن پر محتوا ترین کتاب روز کره زمین در تمامی دوران ها

, قرآن پر محتوا ترین کتاب روز کره زمین در تمامی دوران ها, قرآن پر محتوا ترین کتاب روز کره زمین در تمامی دوران ها,

این عضو مجلس خبرگان رهبری، قرآن را پر محتواترین کتاب روی زمین و سخنان آن را تضمین شده معرفی و بیان کرد: قرآن دُری گرانبها و نقشه راهی روشن برای همه است که متاسفانه در برخی مواقع پشت سر گذاشته می‌شود و به وعده خود قرآن اگر به آن بی توجهی کنیم عاقبتی جز جهنم نخواهیم داشت. همه باید بدانند قرآن در تمامی مسائل شخصی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، سیاسی و ارتباطات داخلی و خارجی دستورالعمل دارد ولی گاها از روی جهل و بدون مراجعه به قرآن می‌گوییم قرآن دستور نداشته است.

,

تاثیرات معارف قرآنی در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی غیرقابل انکار است

, تاثیرات معارف قرآنی در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی غیرقابل انکار است, تاثیرات معارف قرآنی در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی غیرقابل انکار است,

وی همچین آشنایی با معارف قرآن را زمینه ساز کاهش جرایم، اختلاس و معضلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: صدا و سیما که به گفته امام(ره) دانشگاه عمومی است به جای پخش فیلم‌های متعدد و بی فایده باید در راستای آشنا کردن بیشتر مردم با معارف قرآن گام بردارد که این اقدام زمینه آرامش در جامعه را فراهم خواهد کرد.

,

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: غیبت امام عصر(عج) خواسته خدا و امام زمان(عج) و نه به مصلحت جامعه، بلکه به واسطه غفلت رخ داده است. اگر مردم انقلابی ایران در زمان شهادت امام حسن عسکری(ع) حضور داشتند امام زمان(عج) علنا معرفی می‌شد و مدافعان حرم جانانه برای دفاع از جان امام عصر جانفشانی می‌کردند.

,

 

,

مدیر موسسه کشوری مهد قرآن:

, مدیر موسسه کشوری مهد قرآن:,

تنها راه نجات از فتنه‌ها تمسک به قرآن است

, تنها راه نجات از فتنه‌ها تمسک به قرآن است, تنها راه نجات از فتنه‌ها تمسک به قرآن است,

,

, , , ,

حجت الاسلام مصطفی فومنی حائری مدیر موسسه کشوری مهد قرآن در ادامه این مراسم گفت: 18 سال قبل، زمانی که مهد قرآن محلات تاسیس شد با خود عهد بستم در هر مراسمی در شهرستان محلات یاد حضرت آیت الله سید طه مقدسی را به عنوان یک عارف زنده کنم. چراکه مهد قرآن محلات به پاس زحمات و پیگیری های مستمر این شخصیت وارسته علمی و قرآنی بنا شد.

,

وی ادامه داد: در اولین گام تاسیس مهد قرآن شهر محلات، آیت الله مقدسی با دعوت از بزرگان و خیرین شهر در منزل شخصی خود پیگیر احداث و ایجاد این موسسه شد و حافظانی که امروز و در این مراسم از آنها تجلیل می‌شود تنها بخشی از ثمرات اقدامات و پیگیری‌های ایشان است.

,

فومنی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: تنها راه نجات از فتنه‌هایی که همانند شب تار ما را در بر گرفته‌اند قرآن است. امروز دنیای الحاد و تکفیری به نام اسلام، با شقاوت و خونریزی به دنبال ایجاد انحراف در دین هستند و کشور ما توانسته به برکت قرآن و عصمت از این آسیب و خطرات در امان باشد.

,

والدین زمینه آموزش قرآن را نیز فراهم کنند

, والدین زمینه آموزش قرآن را نیز فراهم کنند, والدین زمینه آموزش قرآن را نیز فراهم کنند,

مدیر موسسه کشوری مهد قرآن ادامه داد: یکی از حقوق فرزندان به گردن پدر و مادر تعلیم قرآن است و همانطور که پدر و مادر می‌توانند فرزندان خود را عاق کنند، فرزند نیز می‌تواند پدر و مادر خود را به واسطه عدم آموزش قرآن عاق کند، همه باید بدانیم آموزش در دوران کودکی ماندگارتر از هر زمان دیگری خواهد بود.

,

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی والدین برای فراهم کردن زمینه تحصیل، بهداشت و پیشرفت فرزندان خاطرنشان کرد: والدین باید هم تراز با دیگر نیازهای کودکان، زمینه آموزش قرآن را نیز برای آنان فراهم کنند چراکه این حقی است بر گردن آنان.

,

 

,

امام جمعه محلات؛

, امام جمعه محلات؛,

انس با قرآن قرآن موجب سنگینی میزان اعمال نیک انسان

, انس با قرآن قرآن موجب سنگینی میزان اعمال نیک انسان, انس با قرآن قرآن موجب سنگینی میزان اعمال نیک انسان,

,

, , , ,

حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات گفت: یاد شهید حججی، نام و ذکر سر از بدن جدا شده‌ی اباعبدالله الحسین(ع) و یاد سر بر نیزه شده و قرائت قرآن بر سر نیزه را  زنده می‌کند و به این دلیل است که محافل قرآنی امروز و در سایه آرامشی که ثمره خون‌های شهدای مدافع حرم است ما را به یاد شهید حججی می‌اندازند.

,

وی در ادامه بیان کرد: رسول اکرم(ص) در حدیثی خطاب به یکی از اصحاب و یاران می‌فرماید«اگر میخواهی به زندگی سعادتمندانه، مرگ شهادت گونه، نجات روز قیامت، آرامش در قیامت، نور در ظلمات قبر، قرارگیری زیر سایه رحمت الهی و سیراب شدن از رحمت الهی در روز بخشش گنهکاران، سنگینی اعمال نیک و هدایت در روز حیرت و گمراهی قیامت دست یابیم، انس با قرآن راه اصلی آن است چراکه قرآن ذکر خداوند رحمان است و قرآن انسان را از گناهان دور می‌کند.

,

 

,

,

, , , ,

 

,

,

, , , ,

 

,

,

, , , ,

 

,

,

, , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه