اخبار داغ

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشمر:

9 کلاس درس و 7 نمازخانه در مدارس کاشمر ساخته می‌شود/ زیباسازی 18 مدرسه توسط بسیج دانش‌آموزی

9 کلاس درس و 7 نمازخانه در مدارس کاشمر ساخته می‌شود/ زیباسازی 18 مدرسه توسط بسیج دانش‌آموزی
دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشمر از ساخت کلاس‌ و نمازخانه‌های جدید در مدارس و نیز زیباسازی 18 مدرسه این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزت الله طاهریان در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: پروژه مهر که در واقع به منظور آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی می‌باشد از پایان مهر سال گذشته آغاز و تا ابتدای مهر سال بعدی ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: بهسازی و مرمت مدارس از جمله اهداف اصلی پروژه مهر است و هر ساله به منظور برطرف کردن نواقص موجود در مدارس اجرا می‌شود به عنوان مثال تاکنون در همین راستا 50 هزار متر مربع آسفالت و بتن برای بهسازی کف مدارس انجام شده است که این میزان طی سال گذشته در 24 مدرسه اجرایی شده و امسال هم در پنج مدرسه از جمله مدرسه ابتدایی روستای زنده‌جان، مدرسه حضرت خدیجه کبری(س)، مدارس روستای عارف‌آباد و یک مدرسه در شهر کاشمر در حال بهسازی و مرمت کف مدارس هستیم.

,

 

,

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشمر ادامه داد: حدود 40 روز گذشته به مدارس اعلام شده است که چالش‌ها و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا بررسی و مرتفع شود و تا کنون مدارس به بسیاری از وسایل مورد نیاز تجهیز شده‌اند.

,

 

,

طاهریان گفت: ایجاد 9 کلاس جدید شامل توسعه دو کلاس در مدرسه مریم، چهار کلاس در مدرسه عمار روستای جردوی، دو کلاس در مدرسه الهام شریعت روستای فروتقه، یک کلاس در مدرسه شاهد هاجر و همچنین آزمایشگاه این مدرسه از جمله برنامه‌هایی است که در قالب پروژه مهر در حال انجام است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که در قالب پروژه مهر در حال انجام هستیم ایجاد نمازخانه‌ها است که برای سال تحصیلی آینده عملیات ساخت نمازخانه در مدارس ابن سینا، مرحوم عربیان کسرینه، فرزانگان دور دوم، شایسته تربقان و دخترانه 15 خرداد در حال احداث است و به زودی در مدرسه شهید بهشتی دور دوم و شاهد امام صادق(ع) هم کار ساخت و ساز یک باب نمازخانه آغاز خواهد شد.

,

 

,

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کاشمر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پروژه مهر، طرح هجرت است که با همکاری بسیج دانش‌آموزی انجام می‌شود و در سال جاری در 18 مدرسه در قالب طرح هجرت کار زیباسازی و مرمت فضای معنوی و روانی مدارس در حال انجام است که کار بسیار زیبا و خوبی است و خود مدارس دیگر نیاز نیست در این زمینه هزینه کنند چرا که این نیازها توسط بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود و لازم است از همکاری بسیج تقدیر و تشکر کنیم.

,

 

,

طاهریان به سرانه اندک مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: مدارس ما سال گذشته هم اثبات کردند که می‌شود با سرانه کم کارهای بسیار بزرگی انجام داد به گونه‌ای که در سال گذشته حدود 100 میلیون تومان بهسازی و بازسازی فضا را در مدارس داشتیم و این در حالی انجام شد که دست مدارس خالی بود؛ اما با کمک خیرین و منابعی که خودشان سراغ داشتند این خدمات انجام شد و همین امسال هم این کار در جریان است و هم اکنون در مدارس فاطمیه و فضیلت و بسیاری از مدارس مشغول انجام هستند.

,

 

,

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد:‌ نصب سیستم گرمایشی یکی دیگر از کارها در قالب پروژه مهر است چون استفاده از بخاری یک سیستم غیر استاندارد است؛ اما متأسفانه هنوز در برخی مدارس ما از این سیستم استفاده می‌شود.

,

 

,

وی افزود: تاکنون در 14 مدرسه و چهار نمازخانه سیستم گرمایشی شوفاژ اجرا شده و یا در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم با اجرای این سیستم در تمامی مدارس، سیستم منسوخ گرمایش از طریق بخاری را از رده خارج کنیم.

,

 

,

طاهریان احداث قرائت‌خانه در مدرسه استعدادهای درخشان متوسطه دوم را از دیگر برنامه‌های ستاد پروژه مهر عنوان کرد و گفت: با توجه به تأثیر مثبت ایجاد قرائت‌خانه در مدارس، کار احداث اولین قرائت‌خانه مستقل در مدرسه استعدادهای درخشان کاشمر با الگوبرداری از مدارس یزد آغاز شده و تا چند ماه آینده بهره‌برداری خواهد رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه