اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاه :

کودتای 28 مرداد نمونه بارز نفوذ و دخالت بیگانگان در امور کشور است

کودتای 28 مرداد نمونه بارز نفوذ و دخالت بیگانگان در امور کشور است
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاه کودتای 28 مرداد را نمونه بارز دخالت و نفوذ بیگانگان در کشور خواند و از فتنه 88 با عنوان نقشه شکست خورده نفوذ آمریکا در امور کشور یاد کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاه در گفتگو با خبرنگار لادیز؛ با اشاره به این مطلب که در زمان حکومت رژیم پهلوی در ایران تصمیم گیرنده اصلی کشورهای غربی بودند، اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت ایران منافع مالی و سیاسی دولت های انگلیس و آمریکا را قطع می کرد و از آنجایی که استعمار پیر در زمان جنگ سرد ارتباط قوی با آمریکا داشت با کمک دلار های آمریکایی و عده ای از رجال سیاسی برعلیه دولت وقت که منافع آنها را از بین برده بود کودتا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,

وی با اشاره به اینکه منابع و ذخایر ملی ایران متعلق به مردم است، افزود: شاه ایران که هیچ اختیاری از خودش نداشت و نتوانست با آمریکا و انگلیس مخالفت کند و دستور برکناری و محکومیت مصدق را داد و این موضوع باعث قدرت گرفتن شرکت های آمریکایی و انگلیسی در کشور شد و دولت آمریکا بعد از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 نفوذ و قدرت بیشتری برای دخالت در امور و اداره کشور پیدا کرد .

,

امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به اینکه کودتای 28 مرداد نمونه بارز نفوذ و دخالت بیگانگان در امور کشوراست خاطر نشان کرد: کشور های غربی بلافاصله بعد از کودتا پیشنهاد کنسرسیوم نفت را به ایران دادند که در این قرارداد ایران موظف می شد به مدت25سال نفت ایران را بهایی بسیار ناچیز و قیمتی ثابت به کشور های غربی بدهد .

,

وی با اشاره به جریان فتنه 88 تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ایران همچنان به دنبال نفوذ و دخالت در امور کشور هستند در سال 88 با فریب عده ای از افراد سیاسی به دنبال تکرارجریاناتی مانند کودتای 28 مرداد 1332 و نفوذ درکشور بودند که هوشیاری مردم و رهبری دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد .

,

مولوی ریگیان پور گفت: بزرگترین درسی که امام خمینی (ره) به ما داد این است مردم باید مورد توجه و احترام مسئولین باشند، چرا که تصمیم گیرنده اصلی مردم هستند که توطئه های دشمنان را با رهبری و درایت ولی فقیه خنثی می کنند.

,

وی اذعان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند دشمن به عناوین مختلف از جمله تهاجم فرهنگی،اجرای کودتا، تحریم سیاسی و اقتصادی به دنبال ضربه زدن و نفوذبه کشور ما است، اما با هوشیاری مردم فهیم ایران همیشه دست بیگانگان از این آب و خاک کوتاه بوده است .
انتهای پیام /

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه