اخبار داغ

گزارشی از تولید پلاستو فوم‌های مقاوم در مازندران؛

تولید ایرانی؛ کیفیت جهانی/ پلاستو فوم محصولی از مازندران، تحولی در صنعت سازه‌ها

تولید ایرانی؛ کیفیت جهانی/ پلاستو فوم محصولی از مازندران، تحولی در صنعت سازه‌ها
توسعه هر چه بیشتر مصرف پلاستو فوم نه‌تنها در هزینه‌ها و صرف زمان بسیار به صرفه خواهد بود، بلکه از بروز بسیاری از حوادث ساخت و ساز برای کارگران نیز جلوگیری می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، با رشد جوامع و توسعه نیازهای بشری، ساخت و سازها امری بدیهی و جزو نیازهای اساسی قرار گرفتند. ساختمان‌ها، مسکن، راه و سدسازی از نیازهای بشری هستند که تحقق هر کدام نیازمند تامین میلیاردها تن مصالح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

مصالح ساختمانی، که این روزها با افزایش قیمت در عین حالی که رکود ساخت و ساز بر کشور حاکم است، مواجه می‌باشد، یکی از معضلات پیش روی تامین نیاز ایرانیان در ساخت و سازها است، هزینه و زمان زیاد در استفاده از مصالح بتنی و خاکی موجب شده تا بشر به سمت تولید محصولی با کیفیت برود تا علاوه بر کاهش استفاده از مصالح بتنی و خاکی، زمان اجرای پروژه‌ها را نیز کاهش دهد. در این راستا پلاست‌وفوم‌ها روی کار آمدند.

ساخت و ساز یک موضوع چالش برانگیز در مهندسی زیست فناوری است. هزینه‌های زیاد موجب شد پلاستوفوم‌های بستر ساز، راه حل برای این مشکلات باشند. یکی از این پلاستو فوم‌ها ژئوفوم پلی استایرن انبساطی است که به شکل ورق یا بلوک در صنعت زیست فناوری به کار می‌رود، و سبک وزن بودن و مقاوم در برابر رطوبت از خصوصیات منحصر به فرد آن است.

در سال 1972 استفاده گسترده ژئوفوم در کشور نروژ آغاز شد. ژئوفوم برای ثابت نگهداشتن زمین و پرکننده فوق سبک در نگهداری دیواره پل و توانایی برتر آن در جذب فشار جانبی انتخاب شد.

این صنعت در ایران نیز مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت، گروه صنعتی مازرون فوم توانست به فناوری ساخت این محصول حتی بالاتر از کیفیت اروپا برسد. در همین راستا این واحد تولیدی نشست تخصصی بومی‌سازی تکنولوژی‌های نوین صنعت راه سازی را با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار کرد.

هدف این نشست بررسی ضرورت استفاده از پلاستوفوم ها در صنعت راه و ساختمان نشستی بود.

تولید ایرانی افتخار جهانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان اینکه گروه صنعتی مازرون فوم توانسته با تولید ایرانی افتخار جهانی کسب کند، اظهار کرد: تولید پلاستوفوم های با کیفیت به مراتب بهتر از تولیدات صنایع اروپایی نشان از عزم این گروه صنعتی در بومی سازی صنایع روز دنیا دارد.

کامران اصغری گفت: امروز صنعت راه و ساختمان باید برای کاهش حوادث از محصولات صنایع فوم سازی بهره ببرد، یقیناً کیفیت محصول تولید شده در گروه صنعتی مازرون فوم می‌تواند بازار خوبی در داخل و خارج از کشور داشته باشد.

اصغری با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود: یکی از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی بومی سازی دانش‌های روز دنیا، ابداع و اختراع محصولات جدید می‌باشد که می‌تواند به پیشرفت کشور کمک شایان توجهی نماید و امیدواریم با استفاده درست از این فرصت در جهت شکوفایی تولید و ایجاد بسترسازی مناسب برای بکارگیری تولیدات داخلی در گستره وسیع در کشور استفاده نماییم.

تولید 500 قلم کالای مورد نیاز بازار

مدیرعامل گروه صنعتی مازرون فوم نیز با بیان اینکه این شرکت بیش از 500 قطعه محصول تولید می‌کند، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی برای پروژه‌های بزرگ، فوم‌های با دانسیته 46 تولید می‌شود، اما گروه صنعتی مازرون فوم توان تولید فوم با دانسیته50 را دارد.

محمد مهدی محمدی استفاده از پلاستوفوم‌ها در صنعت راه‌سازی دنیا را رو به گسترش دانست و گفت: استفاده از پلاستو فوم ایجاده جاده در مسیرهایی که به دلیل وجود مقدار زیاد رطوبت ناهموار و صعب‌العبور شده‌اند، مهیا می‌کند.

وی جذب آب فوم‌ها را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: در مکان‌هایی که به دلیل رطوبت رانش زمین وجود دارد، می‌توان با استفاده از پلاستوفوم‌ها جاده سازی کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی مازرون فوم خاطر نشان کرد: پلاستوفوم‌ها عمر بنای پل‌ها را در برابر فرسایش آب افزایش می‌دهند و کارایی آن را نیز زیاد می‌کنند.

این تولیدکننده صنعتی در بخش دیگری از سخنانش به جذب نیروهای کارآزموده در شرکت مازرون فوم اشاره کرد و گفت: نیروهای این واحد تولیدی مجرب و کارآزموده هستند به گونه‌ای که این تجارب باعث شده تا در یک سال اخیر سه ثبت اختراع داشته باشیم و آن را وارد چرخه تولید کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی بلاغ، توسعه هر چه بیشتر مصرف پلاستو فوم نه‌تنها در هزینه‌ها و صرف زمان بسیار به صرفه خواهد بود، بلکه از بروز بسیاری از حوادث ساخت و ساز برای کارگران نیز جلوگیری می‌کند، این صنعت مهم هم اکنون بومی‌سازی شده و نیاز به حمایت‌های جدی در جهت آشنایی مردم با آن دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تولید ایرانی افتخار جهانی, تولید ایرانی افتخار جهانی,
,
,
,
,
,
,
,
, تولید 500 قلم کالای مورد نیاز بازار, تولید 500 قلم کالای مورد نیاز بازار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ, بلاغ,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه