اخبار داغ

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان مطرح کرد:

کودتای ۲۸ مرداد عبرت تاریخی دوران معاصر/ آمریکا برای بازگشت مجدد به ایران در حال برنامه ریزی است

کودتای ۲۸ مرداد عبرت تاریخی دوران معاصر/ آمریکا برای بازگشت مجدد به ایران در حال برنامه ریزی است
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان با اشاره به اینکه 28 مردادماه یاد آور یکی از حوادث مهم سیاسی دوران معاصر است، اظهار کرد: آمریکا پس از شکست در کودتای 28 مرداد باز هم برای بازگشت به ایران در حال برنامه ریزی و تلاش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام و المسلمین سید عباس تقوی،  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ با تاکید بر اینکه 28 مردادماه یاد آور یکی از حوادث مهم سیاسی و عبرت تاریخی دوران معاصر است، گفت: کودتای28 مرداد تنها یک حادثه تاریخی نیست،بلکه باید به عنوان یک مسئله جدی روز مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای هرمزگان با اشاره به اینکه حکومت پهلوی، حکومتی ضد شیعی، ضد فرهنگ و کاملا وابسته به غرب بود، یادآور شد: حکومت پهلوی و بویژه شخص رضاخان با حمایت های انگلیس روی کار آمد و توسط آمریکایی ها اداره می شد اما  محمدرضا شاه با حمایت های آمریکایی ها بر اریکه قدرت قرار گرفت که همین عامل  سبب کاهش قدرت انگلیسی ها و افزایش قدرت آمریکائی ها در ایران شد.

,

تقوی اظهار کرد:افزود: نهضت نفت،  نهضتی ضد استبداد و استعمار بود که به دلیل تلاش های نهضت های قبلی شکل گرفت اما وقوع کودتای 28 مرداد سبب بازگشت مجدد استعمار و استبداد شده بود.

,

وی تصریح کرد: زمانی که یک حکومت نتواند با مردم جامعه خود ارتباط برقرار کند لاجرم برای تضمین بقا، به حکومت های دیگری متوسل می شود در صورتی که توسل به دیگران سبب استبداد و استعمار کشور می شود. 

,

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای هرمزگان یادآور شد: مردم ایران از 28 مرداد1332 تا سال1342 دوران بسیار خفقانی را سپری کردند تا اینکه فریاد استبداد ستیزی امام(ره) در میان جامعه رواج پیدا کرد اما به قیمت تبعید ایشان به ترکیه شد.

,

تقوی با اشاره به عوامل دخیل در ایجاد کودتای 28 مرداد بیان کرد:بی بصیرتی مردم، اختلاف رهبران نهضت، نفوذ جریان های وابسته به آمریکا و حماقت برخی از رهبران سیاسی از جمله دکتر مصدق سبب وقوع چنین کودتایی شد.

,

وی با تاکید بر اینکه  آمریکا مسبب همه گرفتاری های ایران است، اظهار کرد:  وزیر خارجه پیشین آمریکا  رسما اعتراف کرد که در کودتای 28 مرداد ماه نقش داشتند و اخیرا نیز با افشای اسنادی رسما اعلام کردند که در کودتای 28 دخالت داشتیم.

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خاطرنشان کرد: آمریکا با طراحی کودتای 28 مرداد 1332  سعی داشت مجدد وارد ایران شود اما موفق نشد و از سال 1357 تاکنون برای بازگشت به ایران در حال برنامه ریزی و تلاش هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه