اخبار داغ

جیره بندی آب در گرم ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد/چه کسی مسئول تشنگی ۲۰ هزار نفر است؟

جیره بندی آب در گرم ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد/چه کسی مسئول تشنگی  ۲۰ هزار نفر است؟
در حالی مردم شهر لیکک با کمبود آب و چالش جیره بندی دست و پنجه نرم می کنند که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلیویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه مخزن 15هزار متر مکعبی شهرستان بهمئی، این نوید را به مردم داد که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه، شهرستان تا ۵ شبانه روز آب ذخیره دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آوای ماغر، بعد از اتفاقات چند روز گذشته در شهرستان بهمئی واختلال و قطعی برق، مردم هنوز چاره ای برای تحمل گرمای 50درجه پیدا نکرده بودند که در کمتر از دو ساعت از قطعی برق، آب شهر لیکک هم قطع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

شهروندان شهر گرمسیری و سوزان لیکک به صورت کلی از اوایل خرداد ماه و قبل از شروع تابستان با چالش کمبود آب شرب مواجه می شوند اما امسال در اوج گرمای بی سابقه، شاهد بحران آب در مرکز شهرستان بهمئی هستیم.

,

ایده حل این چالش و بحران ها از دولت های قبل هم وجود داشت که ثمره آن کشاندن مسئولان کشوری وزارت نیرو به شهرستان به خصوص در دولت دهم و یازدهم و مطالبه گری در این راستا بود.

,

رایزنی ها و تلاش مسئولان  به خوبی پیش رفت تا اینکه در کنار شتاب گرفتن پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر، در شهریور ماه سال گذشته خبر افتتاح مخرن 15هزار متر مکعبی آب شرب شهر لیکک و روستاهای حومه با حضور معاون وزیر نیرو، مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی خیال شهروندان بهمئی به خصوص مردم شهر لیکک را از قطعی و کمبود آب شرب راحت کرد.

,

در این خبر که صدا و سیما، بیشتر خبرگزاری ها و سایت های معتبر محلی،استانی و کشوری با جزئیات کامل آن را پوشش دادند، مهندس داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این مخزن گفت:با آبگیری این مخزن، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه ناشی از قطع برق و مشکلات فنی، ذخیره این مخزن، قادر به تامین آب مصرفی پنج شبانه روز شهر لیکک خواهد بود.(لینک خبر در چند خبرگزاری معتبر به خصوص خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری دانا و حتی پورتال شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد موجود است که به اختصار به معتبرین ترین آنها در افکار عمومی یعنی همان پورتال شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با تیتر و لینک:آغاز عملیات لوله گذاری خط انتقال و افتتاح مخزن ذخیره طرح آبرسانی به شهر لیکک بسنده می کنیم اما شهروندان برای اطمینان بیشتر می توانند عبارت"مخزن 15 هزار متر مکعبی شهر لیکک" را در  گوگل جست و جو کنند.)

, آغاز عملیات لوله گذاری خط انتقال و افتتاح مخزن ذخیره طرح آبرسانی به شهر لیکک ,

, ,

, ,

, ,

, ,

با توجه به اینکه ظرفیت مخزن و میزان پاسخگویی آن برای جمعیت 20هزار نفری شهر لیکک و روستاهای حومه از زبان یک مهندس ارشد استانی به مردم و رسانه ها اعلام شد، همه از این اتفاق مبارک خوشحال بودند اما این ادعا کمتر از یک سال به صورت عملی رد شد و بعد از گذشت 5روز از حل مشکلات برق هنوز آب لیکک به صورت جیره بندی در سطح شهر پخش می شود.

,

حال جای بسی سوال است که چرا با داشتن یک مخزن 15هزار متر مکعبی در شهری کوچک به نام لیکک، دو ساعت بعد از قطعی برق، آب هم قطع شود و اگر مسئولی دلیل آن را قطعی برق و خاموش شدن پمپ چاه ها بداند، پس 15هزار متر کعب آب مخزن ذخیره استراتژیکی که خبر آن عالم و آدم را خوشحال کرد، به کجا رفت؟آیا بهترین زمان استفاده از آب این مخزن شرایط بحرانی حاضر نیست که امام جمعه شهرمان در خطبه ها از وضعیت نابسامان آب و برق شهرستان انتقاد و آن را با شرایط مناطق بحرانی جهان مقایسه کرد؟

,

اگر افتتاح یک مخزن 15هزار متر مکعبی با حضور معاون وزیر نیرو و مسئولان ارشد استانی و شهرستانی صوری بود، چه کسی باید مسئول پاسخگویی به مردم و بی احترامی به شخصیت های کشوری، استانی، شهرستانی و حتی آحاد شهروندانی باشد که از این اتفاق بزرگ خشنود و خرسند شدند؟

,

آیا نهادهای نظارتی و امنیتی شهرستان و استان از این اتفاق به ظاهر ساده اما معمای پیچیده، اطلاع دارند و آیا نمی شود مدعی العموم وارد عمل شود و با فرد یا افراد خاطی برخورد قاطع کند؟

,

سوال دیگر، پاسخ این معمای پیچیده که ما را یاد ضرب المثل معروف"آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم"می اندازد، نزد کیست؟ با این تفاوت که این کوزه از آن کوزه هاست که بیشتر به دریا شبیه است تا کوزه.
سوال آخر ما اینکه آیا قبری که 20هزار نفر بر آن گریه می کنند مرده ای در خود دارد یا نه؟آیا مخزن استراتژیک شهر لیکک 15هزار متر مکعب آب در خود دارد؟

,
,

خبرنگار پایگاه خبری آوای ماغر با رصد وضعیت نابسامان شهروندان بهمئی ناشی از کمبود آب و برق  در شهرستان، مستندات آرشیوی رسانه ها و با هدف تنویر افکار عمومی و مطالبه گری در راستای رفع مشکلات شهروندان اقدام به تنظیم این گزارش نمود و آمادگی دریافت جوابیه از تمامی نهادهای مسئول و انعکاس آن به مردم را دارد.

, آوای ماغر,

در ادامه مستنداتی از مراسم افتتاح این مخزن 15 هزار متر معکبی  که با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، مدیران عامل شرکت های آبفای شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد و چند تن از مدیران و مسئولان شهرستان بهمئی و دوربین صدا و سیما و رسانه های مجازی برگزار شد، ببینید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه