اخبار داغ

مسئول کار و تعاون شهرستان جغتای اعلام کرد:

معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت 2 سال در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی
مسئول کار و تعاون شهرستان جغتای گفت: کارفرمایانی که در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی شرکت کنند از معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را می توان یکی از شاخص ترین وعده های انتخاباتی حسن روحانی برای رسیدن بر مسند ریاست جمهوری کشورمان دانست، وعده ای که قبل ترها توسط یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، یعنی محمدباقر قالیباف نیز مطرح شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

 

,

اجرای این طرح قبل از شروع رسمی فعالیت دولت دوازدهم در راستای ایجاد فرصت اشتغال و دستمزد برای فارغ التحصیلان بیکار بر سر زبان ها افتاد، اما عدم پرداختن به جزییات این طرح و ارائه اطلاعات کاربردی برای ثبت نام فارغ التحصیلان در این طرح، جای بسی تامل دارد.

,

 

,

در همین راستا خبرنگار پیام جغتای به سراغ غلامرضا زارعی، مسول اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفته است تا صحت اجرای این طرح و همچنین جزییات آن را از وی جویا شود.

,

 

,

زارعی با تایید اجرای این طرح به خبرنگار ما گفت: اجرای رسمی طرح کارورزی فارغ التحصیلان صحت داشته و در قالب این طرح ۱۵۰ هزار نفر در کل کشور آموزش می بینند.

,

 

,

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب واشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی وکسب وکار در دانش آموختگان،ارتقاء اخلاق وصلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و به منظور فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی طراحی و به استانها ابلاغ شده است.

,

 

,

مسئول کار و تعاون شهرستان جغتای در ادامه با اشاره به مفاد دستورالعمل اجرایی این طرح بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح به‌عنوان ناظر ستادی کشور و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها نیز بعنوان ناظر استانی طرح در استانها می باشند.

,

 

,

زارعی با اشاره به شرایط احراز وشرایط سنی در این طرح برای فارغ التحصیلان کارجو اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل طرح مذکور طول دوره کارورزی حداقل چهار و حداکثر ۹ ماه برای هر کارورز متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می شود، همچنین برای کارورزان مشمول طرح، کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد جاری کشور در نظر گرفته شده است.

,

 

,

وی افزود: این کمک هزینه توسط دستگاه ناظر به تناسب مقطع تحصیلی وحضور کارورز در واحد پذیرنده در طول دوره محاسبه و پس از طی مراحل قید شده در دستورالعمل و نیز موفقیت در آزمون سنجش مهارت فنی و حرفه ای پرداخت می شود.

,

 

,

زارعی در تشریح شرایط لازم برای جذب دانش آموختگان در این طرح، اظهار کرد: داشتن حداکثر ۲۳ سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، ۲۵ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۲۸ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۳ سال برای مقطع تحصیلی دکتری جزو شرایط اولیه شرکت در این طرح می باشد و برای دارندگان سابقه بیمه و کارت پایان خدمت، تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

,

 

,

مسئول تعاون، کارورفاه اجتماعی شهرستان ادامه داد : این طرح یک دوره آموزش عملی وکاربردی تلقی می شود و هیچگونه حقی برای کارورز و تعهدی برای واحد پذیرنده کارورز برای شمولیت قوانین کار و تامین اجتماعی ایجاد نمی‌کند و تنها دستگاه ناظر بر اساس مقررات جاری صنعت بیمه و درقالب قرارداد با یکی از شرکتهای بیمه گر مورد تایید بیمه مرکزی کشور نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی کارورزان اقدام می‌کند.

,

 

,

این مسئول همچنین از در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی به‌عنوان واحد پذیرنده در صورت بکارگیری و جذب کارورزان ، از مزایای مشوق(معافیت) حق بیمه سهم کارفرما به مدت دوسال بهره می شوند.

,

 

,

زارعی در پایان یادآور شد: متقاضیان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه کارورزی به آدرس karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم های در نظر گرفته شده اقدام کنند.

, karvarzi.mcls.gov.ir,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه