اخبار داغ

یادداشت/

چابهار نیازمند اقدامات جهشی و فوری/ لزوم همکاری مسئولان و مردم در رفع معضلات

چابهار نیازمند اقدامات جهشی و فوری/ لزوم همکاری مسئولان و مردم در رفع معضلات
شهرستان چابهار که به اذعان مسئولان استانى و کشورى میتواند نقطه عطفی در تحول اقتصادى استان و کشور باشد،حال اقتصادى خوبی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، ظرفیت بی نظیر و پتانسیل هاى بالاى خدادادى موجب شده تا کشورهاى همسایه و در نگاهى گسترده تر،کشورهاى جهان نگاه ویژه اى به این منطقه ویژه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران, چهاربهاران, ، ,

اگرچه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تمام هم و غم مسئولان و دست اندرکاران بر شناساندن چابهار به جهان بوده اما عوامل بسیارى باعث شده همچنان آنطور که شاید و باید تحول ملموسی ایجاد نشود.

,

از سوی دیگر با ورود صنایع سنگین و سبک و سرمایه گذارى هاى کلان در چابهار دغدغه مهمى ذهن بسیارى از فعالین اجتماعى، مسئولان و مردم را به خود مشغول کرده و آن عدم توسعه شاخص هاى انسانى در شهرستان چابهار است.

,

سالهاست که مشکل کمبود آب گریبان مردم چابهار و روستاهاى اطراف آن را گرفته به طوریکه شاخص دسترسی به آب شهرستان چابهار در گذشته ٢٩ بوده که با کاهش منابع آب به عدد ٢١ کاهش یافته و بیش از ٧٠ درصد مردم شهرستان چابهار دسترسی به آب ندارند و از طریق تانکرهاى آب وهزینه سنگین مصارف خود را تامین می کنند.

,

موارد مشابه این معظل باعث شده تا مطالبات مردم شدت بیشتری به خود گرفته به طوریکه همه روزه در فضاى مجازى متون مختلف توسط مردم منتشر شده و خواستار رفع این مشکلات باشند.

,

از سوی دیگر ضعف شدید آموزشی و شاخص بسیار پایین فضاى آموزشی در چابهار که حتى نسبت به شهرستان هاى همجوار نیز پایین تر است باعث عدم موفقعیت چشمگیر دانش آموزان و افت تحصیلی بسیار در این شهرستان شده است.

,

باید خاطر نشان کرد که در طی چند سال گذشته فعالیت سازمان هاى مردم نهاد و خیرین باعث شده تا مشارکت اجتماعى در رفع معظلات و آسیب هاى اجتماعى با سرعت بیشترى انجام پذیرد و فعالیت هاى داوطلبانه نیز پر رنگ تر شود.

,

اگر چه این مهم را باید پذیرفت که چابهار به زودى میزبان مردمی از سراسر کشور و شاید کشورهاى  دیگر خواهد بود و تا تکمیل پروژه هاى در دست احداث زمان زیادى باقی نمانده.

,

لذا باید با عزم جدى و با حضور همه مردم، مسئولان، سازمان هاى مردم نهاد اقدامى جهشی براى رفع این معضلات صورت داد تا عده اى دوباره زیر چرخ توسعه بی رحمانه له نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه