اخبار داغ

آخوندی در صحن علنی مجلس:

وضع مسکن خوب نیست/ 470 میلیارد دلار ثروت کشور بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده

وضع مسکن خوب نیست/ 470 میلیارد دلار ثروت کشور بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه وضع مسکن قطعا خوب نیست، گفت: حدود 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: از 132 نمایندگان محترمی که برای دفاع از اینجانب ثبت‌نام کردند و دوستانی که دفاع کردند سپاسگزارم  و همچنین از منتقدانی که رنج نقد را بر خود هموار کردند نیز تشکر دارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: برنامه عمل وزرا همان برنامه 5 ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید تدابیر روشنی برای اجرای آنها داشته باشند.

,

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه در این فرصت کوتاه که چند موضوع اساسی خواهم پرداخت و این به معانی بی توجهی به سایر موارد نیست، تصریح کرد: بنده در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال خودرو محوری به ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد.

,

آخوندی با اشاره به موضوع بخش مسکن اظهار داشت: بخش مسکن دستکاری‌تری شده در این بخشد در حوزه اقتصاد ملی ایران است، تعداد خانوارها موجود در کشور 24 میلیون و 190 هزار خانوار است و از سوی دیگر تعداد خانه در ایران حدود 25 میلیون و 400 هزار است. به ظاهر بیشتر از خانوار، خانه در کشور داریم یعنی باید اوضاع خیلی خوب باشد. ولی آیا واقعا اینگونه است؟ آیا وضع مسکن به این خوبی است؟ قطعا خوب نیست.

,

وی اضافه کرد: همچنین براساس آمار سال 95 نشان می‌دهد که 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم در حالی که این تعداد در سال 90 حدود 630 هزار بوده یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

,

آخوندی بیان کرد: حدود 2 میلیون و یکصد هزار خانه دوم در کشور داریم و جمع این دو یعنی خانه خالی و خانه دوم حدود 4 میلیون و 700 هزار خانه می‌شود و مفهوم این موضوع بدین معناست که اگر هر خانه را صد هزار دلار در نظر بگیریم یعنی چیزی حدود 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است، آیا می‌دانید این رقم به چه معناست، یعنی بیش از 4 برابر کل ارزش بازار بورس ایران، این وضعیت بازار دستکاری شده مسکن در ایران است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه